اخبار روز

وزیر دفاع آذربایجان: عملیات قره باغ کوتاه و موفقیت آمیز بود

به گزارش خبرگزاری ترند، ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در گفت و گوی تلفنی با یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که در عملیات “ضد ترور” الهام علی اف رئیس جمهور و فرمانده کل ارتش ترکیه بود. نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان «قهرمان. وی از شجاعت و حرفه ای بودن سربازان آذربایجانی بسیار قدردانی کرد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین پایان موفقیت آمیز عملیات نظامی در قره باغ را به همتای آذربایجانی خود تبریک گفت و تاکید کرد که ترکیه مانند همیشه در کنار جمهوری آذربایجان است.

علاوه بر این، روزنامه حریت گزارش داد که در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: «ایروان به تعهدات خود برای آتش بس در چارچوب اعلامیه سه جانبه جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه مورخ 10 نوامبر 2020 عمل نمی کند. منجر به بی ثباتی اوضاع و تشدید تنش در این منطقه شد.

باکو روز سه شنبه از آغاز عملیات “ضد ترور” در قره باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت ارتش خود در منطقه است و عملیات “خرابکاری” علیه نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد دارد ارامنه را از قره باغ اخراج کند.

در نهایت وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که توافقی بین طرف آذربایجان و نمایندگان قره باغ برای پایان کامل درگیری ها با میانجیگری فرماندهی حافظان صلح روسیه حاصل شده است. به گفته آنها، اجرای این توافقات با هماهنگی فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه انجام خواهد شد. در پی برقراری آتش بس، هیئتی از نمایندگان ارامنه مقیم قره باغ امروز (پنجشنبه) برای مذاکره با مقامات جمهوری آذربایجان وارد شهر «یولاخ» شدند و مذاکرات آغاز شده است.

310310

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا