اخبار روز سینمافیلم و سریال

با نویسنده فیلم بی رویا آشنا شوید! / سیر تا پیاز زندگی آرین وزیر دفتری!

آرین وزیر دفتری کارگردان و نویسنده ایرانی است که کار خود را در دنیای هنر و تلویزیون با فیلم کوتاه آغاز کرد. نام او با درخشش فیلم بی رویا بسیار بر سر زبان ها افتاده است. در ادامه بیشتر با این هنرمند ایرانی آشنا خواهید شد.

آرین وزیر دفتری نویسنده فیلم بی رویا و همچنین تهیه کننده چند فیلم کوتاه است. آرین وزیر دفتری همسر شادی کرم رودی بازیگر معروف سینما است. در ادامه بیشتر با  با آرین وزیر دفتری آشنا می شوید.

بیوگرافی آرین وزیر دفتری

آرین وزیر دفتری متولد 20 تیر 1367 در تهران، همسر شادی کرم رودی بازیگر معروف سینما است.

او فارغ التحصیل رشته سینما است. او با کارگردانی آثاری چون مثل بچه آدم، هنوز نه و فیلم بی رویا به شهرت رسید. شادی کرم رودی همسر آرین وزیر دفتری بازیگر سینما و تلویزیون است. او هم اکنون با فیلم بی رویا در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۲ حضور دارد و به همراه بازیگرانی چون طناز طباطبایی و دیگر عوامل این فیلم برای شرکت در جشنواره ونیز به ایتالیا رفت.

معتاد فیلم و سینما

من با هزاران دی‌وی‌دی بزرگ شدم، سپس در دبیرستان گروهی معتاد به سینما داشتم و روی کارهای «اسکورسیزی»، «پولانسکی»، «برگمان» و «فلینی» تمرکز داشتم که تأثیر زیادی روی من گذاشت.

شروع آماتوری

درست از همان سالی که از رشته طراحی صنعتی فارغ التحصیل شدم (1391) شروع به ساخت فیلم کوتاه آماتوری کردم! بعد به مدرسه فیلم رفتم و دوره ای را گذراندم.

بیوگرافی آرین وزیردفتری

از ساخت فیلم کوتاه تا فیلم بلند

فیلم کوتاه «هنوز نه» که در سال 1395 فیلمبرداری کرد و برنده سیمرغ بهترین فیلم کوتاه آسیا از جشنواره جهانی فجر و همچنین جایزه نت پک و جایزه بزرگ پوسان شد. این هنرمند در سال 1397 در بخش بنیاد کن جشنواره فیلم کن پذیرفته شد و برای دومین اثرش «مثل بچه آدم» برنده سیمرغ جشنواره بین المللی شد.

فیلم سینمایی مثل بچه آدم به کارگردانی آرین وزیردفتری و تهیه کنندگی مجید برزگر ششمین فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان کشورمان با بازی بازیگرانی چون نگار عابدی، شادی کرم روی (همسرش) و یزدان کوکبی صبا است.

فیلم کوتاه «هنوز نه» به کارگردانی آقای وزیر دفتری و تهیه کنندگی آقای برزگر محصول انجمن سینمای جوانان کشور می باشد. این فیلم کوتاه در بخش مسابقه فیلم کوتاه چهل و یکمین جشنواره فیلم «پورتلند» آمریکا به نمایش درآمد و جایزه این بخش به کارگردان جوان کشورمان اهدا شد.

فیلم بی رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری و تهیه کنندگی هومن سیدی در جشنواره فیلم ونیز 2022 شرکت کرد.

آشنایی با هومن سیدی

آرین وزیر دفتری با آقای هومن سیدی همکاری داشت. یکی از آنها ساخت فیلم بی رویا است. از این گذشته می توان به آشنایی وی با سعید سعدی اشاره کرد. خود این هنرمند می گوید:

او می گوید: «هومن سیدی را زمانی که برای فیلم کوتاهم از جشنواره ای جایزه گرفتم آشنا شدم، چون او هیئت داوران جشنواره بود، او آن زمان به من گفت که اگر خواستم کار بلند انجام دهم، می توانم روی کمک او حساب کنم. ایشان واسطه آشنایی من با سعید سعدی بودند. زمانی که ایده فیلم بدون رویا مطرح شد، سعید سعدی ابتدا به پروژه پیوست و سپس با خواندن فیلمنامه هومن سیدی حاضر به همکاری شد و تولید مشترک را پذیرفت.

زندگی شخصی و ازدواج وزیر دفتری

در بیوگرافی آرین وزیر دفتری می خوانید که او در سال 1397 در 30 سالگی با شادی کرم رودی که در آن زمان 28 سال داشت ازدواج کرد. آنها بعدها در حین زندگی مشترک در زمینه فیلمسازی با یکدیگر همکاری کردند. شادی کرم رودی یکی از چهره های سینما و تلویزیون کشورمان در دوازدهمین جشنواره «جایزه» با فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» در سال ۱۳۹۶ برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد شناخته شد. او متولد سال 1369 است و فارغ التحصیل لیسانس موسیقی از دانشگاه سوره است.

همسر آرین وزیرافتری

افتخارات

«مثل بچه آدم» ششمین فیلم کوتاه وزیردفتری با بازی خانم شادی کرمرودی، نگار عابدی و یزدان کوکبی صبا به تهیه کنندگی مجید برزگر و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران است.

فیلم کوتاه به کارگردانی آرین وزیر دفتری و تهیه کنندگی مجید برزگر و انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه فیلم کوتاه چهل و یکمین جشنواره فیلم پورتلند آمریکا به نمایش درآمد و این کارگردان کشورمان برنده جایزه شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا