اخبار روز

ورود و خروج 3 میلیون نفری زائران در ایام اربعین!/ جزئیات خبر

استاندار کربلا در عراق، با اشاره به ظرفیت ۷۰ هزار تخت هتل در این شهر، بیان کرد که برای پذیرش زائران و برگزاری زیارت‌های میلیونی، کربلا به زیرساخت‌ها، راه‌ها و پل‌های بیشتری نیاز دارد.

همچنین، مدیر گذرگاه‌های مرزی عراق اظهار کرد که تا کنون بیش از دو میلیون زائر به کشور خود بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عمر الوائلی رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد که بیش از ۲ میلیون زائر پس از انجام زیارت اربعین خاک عراق، به کشور خود بازگشته‌اند.

او افزود که گذرگاه‌های مرزی در حال شاهد حرکت معکوس زائران هستند و این روند به‌صورت گسترده و روان در حال انجام است.

همچنین، الوائلی تاکید کرد که تمامی گذرگاه‌های مرزی، نهادها و دستگاه‌ها خدمات‌رسانی را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و برگزاری موفقیت‌آمیز زیارت اربعین، نشان‌دهنده همین امر است. در بازدید میدانی از تمامی گذرگاه‌ها، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق بر تداوم تلاش‌ها برای تضمین تداوم موفقیت برنامه امنیتی و خدماتی اربعین تأکید کرد.

در اظهاراتی اخیر، نصیف الخطابی استاندار کربلا، اعلام کرد که این شهر از چند روز پیش شاهد حضور میلیونی و بی‌سابقه زائران است. با ورود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از خارج عراق به کربلای معلی، انتظار می‌رود که تعداد زائران امسال بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

الخطابی تاکید کرد که دوربین ها و ستادهایی داریم که تعداد زائران را شمارش می کنند. زیارت اربعین امسال زود آغاز شد و قبل از 15 صفر به اوج خود رسید و منازل مردم کربلا به موکب ها و هیئت های حسینی تبدیل شد.

استاندار کربلا با اشاره به اینکه ظرفیت هتل‌های این شهر به 70 هزار تخت می‌رسد، گفت: امسال تعداد زائران به 5.5 میلیون نفر می‌رسد و نیازمند هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای دولتی و همچنین ترویج گردشگری در کربلا هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کربلا نیازمند زیرساخت، جاده و پل برای میلیون ها زائر است.

الخطابی افزود: با وجود تعداد زیاد زائران، حمل و نقل در این شهرستان روان است.

این مقام عراقی کربلا را «مادر زائران میلیونی» توصیف کرد و تاکید کرد: «در ده سال آینده تعداد زائران اربعین به 40 تا 50 میلیون زائر خواهد رسید».

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا