اخبار روزاخبار ورزشی

ورزشگاه سیروس قایقران، میزبان زنان تماشاگر برای بازی فولاد و ملوان است!

زنان می‌توانند برای تماشای بازی فولاد خوزستان و ملوان انزلی به ورزشگاه سیروس قایقران بروند.

قبل از آغاز لیگ بیست‌وسوم فوتبال، مسئولان فدراسیون فوتبال به دنبال دریافت مجوز‌های لازم جهت حضور زنان در ورزشگاه‌ها بودند. این اقدام در پی نامه‌های تهدیدآمیز از سوی فیفا به منظور بررسی و رفع موانع برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها انجام شد. پس از مذاکرات با نهادهای بالادستی، مجوز‌های مورد نیاز برای این موضوع صادر شد.

مهدی تاج در روز قرعه‌کشی لیگ بیست‌وسوم، ورزشگاه‌هایی مانند نقش جهان اصفهان، شهید سلیمانی سیرجان و شهدای فولاد اهواز را به عنوان مکان‌هایی که می‌توانند میزبان تماشاگران زن باشند، معرفی کرد. با این حال، در هفته‌های اخیر، شرایط و شاخصه‌ها به صورت متفاوتی نسبت به اظهارات تاج تغییر کرده است.

ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان اولین ورزشگاه خارج از تهران در تاریخ لیگ برتر است که میزبان تماشاگران زن است. در هفته اول لیگ دسته یک فوتبال ایران، دوئل تیم های فوتبال گلگهر سیرجان و خوزستان در این ورزشگاه برگزار شد و بانوان علاقه مند به تیم گلگهر از ورزشگاه بازدید کردند. در هفته دوم دوئل آلومینیوم اراک و استقلال خوزستان در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار شد که طی آن مجوز حضور بانوان در ورزشگاه صادر شد.

بانوان علاقه مند به تیم شام آذر در هفته دوم لیگ دسته یک فوتبال ایران، قزوین به تماشای بازی تیم محبوبش مقابل هواداران تهرانی نشست. و در شرایطی که هنوز خبری از میزبانی تماشاگران زن در ورزشگاه هایی چون نقش جهان اصفهان و شهدای فولاد اهواز نیست! حالا در هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران و در شرایطی که به دلیل مشکلات زیرساختی ورزشگاه آزادی، جدال پرسپولیس تهران و ذوب آهن اصفهان بدون تماشاگر برگزار می شود، دو شهر جدید به شماره اضافه شدند. از شهرها، زنان تماشاگر را در خود جای می دهند.

فروش بلیط در انزلی، انتظاری در آبادان

در روز‌های گذشته، باشگاه ملوان بندرانزلی برای صدور مجوز حضور زنان در ورزشگاه سیروس قایقران تلاش کرد. پس از تایید مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، مجوز‌های لازم از نهادهای استانی نیز صادر شد و سامانه بلیت‌فروشی برای تماشاگران زن راه‌اندازی شد. این بلیت‌ها به سرعت به فروش رسید و به منظور دیدار ملوان بندرانزلی و فولاد خوزستان در حضور زنان و مردان علاقه‌مند به تیم ملوان، مسابقه امشب در ورزشگاه سیروس قایقران در انزلی برگزار خواهد شد.

مدیران باشگاه صنعت‌نفت آبادان نیز تدابیر لازم برای حضور تماشاگران زن را در ورزشگاه تختی آبادان فراهم کرده‌اند و در انتظار تایید نهادهای بالادستی هستند تا به طور رسمی اعلام کنند که زنان علاقه‌مند به تیم‌شان می‌توانند در مسابقه امشب حاضر شوند. اطلاعات نشان می‌دهد که مجوزهای نهایی در حال صدور هستند و اگر هیچ اتفاق خاصی نیفتد، طبق تجربه‌های مشابه در سیرجان، اراک، قزوین و انزلی، زنان نیز در آبادان قادر به حضور در ورزشگاه و تماشای نبرد تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و پیکان تهران خواهند بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا