اخبار روز

سخنگوی دولت: دولت، هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد!

در پاسخ به شایعات مرتبط با افزایش نرخ نان، سخنگوی دولت اعلام کرد که قیمت گذاری نان به عهده دولت نیست. همچنین افزود که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش نرخ نان راه اندازی نکرده است.

به گزارش پی ام آپ، در برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم، به سؤالی در خصوص اختلافات بین دولت و مجلس پاسخ داد. وی بیان کرد که مجلس از حوزه قانونی خود استفاده کرده و لایحه‌های دولت را نپذیرفته است، اما باید تفکیک قوا رعایت شود. دولت سیزدهم در نظر دارد با همه نهادها و قوا همدلی و همراهی کند و مسائل را با گفت‌وگو حل کند تا به دعواهایی که مردم را خسته کرده‌اند پایان دهد.

بهادری جهرمی از مشارکت نیروهای مسلح در مدیریت زلزله و ساخت و ساز مسکن صحبت کرد و از حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس خبر داد. در پایان، وی بیان کرد که اختلاف نظر می‌تواند وجود داشته باشد، اما دولت سعی می‌کند با همدلی و وسط‌گرایی به حل مسائل بپردازد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رئیس جمهور در این دو سال با همه نمایندگان دیدار و گفتگو کرده است، گفت: چگونه می توان اقتدار دریایی داشت؟ با این بحث ها اگر در صنعت فضایی به چیزی رسیدیم به همین دلیل است. اخیرا شورای راهبردی سیاست خارجی آمریکا گزارش داده است که در صنعت فضایی ایران تغییر جهت داده شده است، بنابراین با این رویکرد می توان به ساخت و ساز دست یافت. به عنوان مثال افتتاح فاز جدید بزرگراه تهران شمال نتیجه همکاری دولت با نهادهای انقلابی بود. این همکاری ها در همه زمینه ها وجود دارد. نظر دولت این است که من باید معتدل باشم و همه توانایی ها را شناسایی و به کار بگیرم تا سنگی از سر راه مردم بردارم. علاوه بر این دولت در تلاش است تا پروژه های نیمه تمام گذشته را تمام کند تا شیرینی آن به ذائقه مردم برسد.

بهادری جهرمی درباره بورس نیز توضیح داد: بورس تابعی از واقعیت اقتصاد ماست، هدف اصلی دولت سودآوری شرکت های بزرگ بورسی است تا بورس موثر باشد، در واقع پشتیبان نقدینگی و جهت دهی آن است. نکته دوم؛ نگاه دولت به بورس، قلک تکرار تجربیات گذشته نیست، بنابراین دولت حتی صندوق های تثبیت بورس ایجاد کرد، منابع تزریق کرد و ده سیاست را برای بهبود وضعیت بورس اعلام کرد.

اول از همه باید بگویم که افزایش قیمت خودرو ناشی از افزایش نرخ ارز بوده و دولت دخالتی در آن نداشته است. همچنین، فقط ۳ درصد تولیدات خودرو در بورس عرضه می‌شود و دولت در این موضوع دخالتی نداشته است. چرا که تصمیم در مورد عرضه و قیمت‌گذاری خودرو، به عهده شورای رقابت است.

در خصوص افزایش قیمت نان نیز، باید بگوییم که دولت قدمی برای افزایش قیمت نان نگرفته است. چرا که قیمت نان ملی توسط شورای قیمت‌گذاری در استان‌ها و شهرهای مختلف تعیین می‌شود و به شرایط محلی هر منطقه توجه می‌کند. هم‌چنین، دولت سعی داشته با اعطای یارانه جبرانی، به نانوایان کمک کند. در هر صورت، در تنظیم‌گری و مدیریت این بازار، ستاد تنظیم بازار به قیمت‌گذاران محلی اجازه داده است تا متوازن‌سازی و مدیریت محلی انجام دهند.

در نهایت، باید تذکری به این مسئله هم داد که در همه اصناف تخلف دیده می‌شود که بهتر است گزارش شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا