اخبار روز سینما

واکنش آراس بولوت اینملی به حذف سریال آتاتورک از دیزنی پلاس

پس از تصمیم دیزنی پلاس برای لغو سریال آتاتورک، اولین مصاحبه شخصیت اصلی سریال منتشر شد. واکنش آراس بولوت اینملی به لغو سریال آتاتورک چی بود

واکنش آراس بولوت اینملی به لغو سریال آتاتورک

آراس بولوت اینملی بازیگر سریال هایی چون رزی روزگاری، مارال، مزاحم و گودال در سریال دیزنی پلاس آتاتورک دوران جوانی آتاتورک را به تصویر کشیده است. این بازیگر پس از کنسل شدن سریال توسط پلتفرم هیچ واکنشی نشان نداد. در حالی که بسیاری از ترک ها به شدت واکنش نشان دادند، برخی از بازیگران گفتند که آتاتورک عالی است و این نیازی به اثبات ندارد.

در نهایت این بازیگر در مصاحبه ای از لغو این سریال صحبت کرد. ویدئوی اولین مصاحبه و واکنش آراس بولوت اینملی به لغو سریال آتاتورک را در زیر مشاهده می کنید:


ترجمه اولین مصاحبه واکنش ارس بولوت اینملی به لغو سریال آتاتورک:

من به عنوان کسی که مسئولیت بازی در نقش جوانان آتاتورک را بر عهده دارم، تماشای این فیلم را در سراسر جهان وظیفه خود می دانم! شرکت سازنده و پلتفرم دیزنی + تصمیم گرفته اند این سریال را پخش نکنند، خودشان بهتر می دانند اما کیفیت پخش این سریال برای من مهم است.
آتاتورک یکی از بهترین و بزرگترین رهبران جهان است و این نیازی به اثبات ندارد!

واکنش آراس بولوت اینملی به لغو سریال آتاتورک

در ادامه گفت و گوی آراس بولوت اینملی درباره لغو سریال آتاتورک دیزنی، خبرنگار درباره پروژه جدید ارس می پرسد:

در حال خواندن فیلمنامه های جدید هستم اما هنوز تصمیم نهایی نگرفته ام!

کاهش مشترکین Disney Plus Türkiye

پس از حذف سری آتاتورک از دیزنی پلاس، این پلتفرم یازده میلیون و هفتصد هزار کاربر را از دست داد. اگرچه کاهش مشترکین دیزنی پلاس ترکیه در حال حاضر تاثیری بر تصمیم این پلتفرم ندارد، اما بسیاری از ترک ها به این تصمیم اعتراض کردند.

واکنش مردم ترکیه به حذف سریال آتاتورک از دیزنی پلاس

دیزنی پلاس ترکیه اعلام کرد که مجموعه مستند خود درباره مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه را در شبکه اینترنتی دیزنی پلاس پخش نخواهد کرد. این اعلامیه خشم ترکیه را برانگیخت و ناظر تلویزیون این کشور گفت که دیزنی دلایل این اقدام خود را بررسی خواهد کرد.

رسانه های محلی ترکیه و برخی منابع ارمنی ادعا می کنند که لغو این سریال به دلیل فشار ارامنه آمریکا و لابی دیزنی است که فکر می کنند مصطفی کمال آتاتورک عامل کشتار دسته جمعی ارامنه بوده است. مصطفی کمال آتاتورک در آن زمان به عنوان افسر در ارتش عثمانی خدمت می کرد و برخی معتقدند که در کشتار ارامنه در سال 1915 نقش داشته است.

واکنش مردم ترکیه به حذف سریال آتاتورک از دیزنی
واکنش آراس بولوت اینملی به لغو سریال آتاتورک

ابوبکر شاهین، رئیس هیئت مدیره شرکت پخش تلویزیونی ترکیه روز سه شنبه در شبکه های اجتماعی گفت:

شرکت پخش عالی می خواهد تحقیقاتی را بر اساس اطلاعات عمومی مبنی بر اینکه دیزنی پلاس تصمیم گرفته این برنامه را پخش نکند، آغاز کند.

آتاتورک که مبارزات ترکیه برای استقلال را در سالهای پس از جنگ جهانی اول رهبری کرد و اولین رئیس جمهور این کشور شد. او در ترکیه از احترام بالایی برخوردار است و حتی بی احترامی یا توهین به این شخصیت تاریخی جرم محسوب می شود.

دیزنی ترکیه ماه گذشته اعلام کرد که سریال آتاتورک در روز 29 اکتبر در صدمین سالگرد جمهوری ترکیه از دیزنی پلاس پخش خواهد شد. کمیته ملی ارامنه آمریکا روز دوشنبه از حامیان کمپین خود علیه دیزنی پلاس تشکر کرد و گفت سریال آتاتورک از این شبکه پخش نخواهد شد.

در بیانیه ای که روز چهارشنبه در فاکس نیوز متعلق به دیزنی منتشر شد، این شرکت اعلام کرد که آتاتورک به عنوان دو فیلم برای تلویزیون و سینما به ترتیب در 29 اکتبر و 22 دسامبر اکران می شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش هنرمندان ترکیه ای به لغو پخش سریال آتاتورک

واکنش هنرمندان ترکیه ای به لغو پخش سریال آتاتورک
واکنش هنرمندان ترکیه ای به لغو پخش سریال آتاتورک

ادا آژه، دمت آکالین و برخی دیگر از هنرمندان ترکیه نسبت به لغو پخش این سریال اعتراض کردند و خاطرنشان کردند که آتاتورک یکی از نام های محبوب مردم ترکیه است. ادا اژه یکی از چهره های تبلیغاتی دیزنی پلاس در ترکیه است.

وقتی کاربران اعتراض کردند که چرا هنرمندان در فضای مجازی واکنشی نشان ندادند، دمت آکالین خواننده ترکیه ای نوشت:

من مخالفت کردم، از دمت اوزدمیر و بقیه بپرسید چرا کاری نکردند!

واکنش مریم آپیک به لغو سریال آتاتورک

واکنش مریم آپیک به لغو سریال آتاتورک
واکنش مریم آپیک به لغو سریال آتاتورک

تصمیم دیزنی ترکیه برای عدم پخش سریال مستند مصطفی کمال آتاتورک، موسس ترکیه از شبکه دیزنی+ با واکنش های متفاوتی همراه شد. این اعلامیه خشم ترکیه را برانگیخت و ناظر تلویزیون این کشور گفت که دیزنی دلایل این اقدام خود را بررسی خواهد کرد.

رسانه های محلی ترکیه و برخی منابع ارمنی ادعا می کنند که لغو این سریال به دلیل فشار ارامنه آمریکا و لابی دیزنی است که مصطفی کمال آتاتورک را یکی از عاملان کشتار ارامنه در سال 1915 می دانند. کمیته ملی ارامنه آمریکا روز دوشنبه از کسانی که از کمپین آن علیه دیزنی پلاس حمایت کردند تشکر کرد و گفت که سریال آتاتورک از این شبکه پخش نخواهد شد.

مری آپیک بازیگر مشهور سینما و تلویزیون ایرانی-ارمنی لس آنجلسی نیز یکی از نام هایی بود که به پخش نشدن این سریال واکنش نشان داد. خانم آپیک به صدای آمریکا می گوید:

من این درام را ندیده ام بنابراین نظر دادن سخت است، فقط می توانم بگویم اگر تهیه کنندگان حقیقت را کاملاً تحقیق کرده و به درستی آن را ارائه کرده بودند می توانست بخشی از تاریخ باشد اما در هر صورت آن را پخش کنید. بحث برانگیز و خشم ارامنه در سراسر جهان را برانگیخت.

همچنین می افزاید:

من در چهار دهه گذشته در هیئت مدیره بنیاد فیلم ارمنی بودم، این سازمان غیرانتفاعی دهه هاست که برای جمع آوری اسناد و مدارک نسل کشی ارامنه برای بازماندگان تلاش می کند و این اسناد در ترکیه بایگانی می شود. فرمت فیلم و ویدئو

این هنرمند می گوید که صدای شاهدان این نسل کشی ضبط شده است. این اظهارات افرادی که شاهد این واقعه هولناک بوده اند و امروز در زندان نیستند، سند و دلیل واقعی نسل کشی است که در آن زمان در ترکیه رخ داد. به گفته مری آپیک، بنیاد فیلم ارمنی نزدیک به چهارصد مصاحبه صوتی و تصویری با شاهدانی دارد که مشاهدات زندگی خود را بیان کرده و جنبه های مختلف وقایع آن زمان را شرح داده اند.

نقش آتاتورک در کودکی

اولین پروموی درام شوخ طبع ترکی آتاتورک را تماشا کنید سکته مغزی ارس بلوت و از دیزنی پلاس پخش خواهد شد. Genk Soner و Mehmet İçaşıoğlu تهیه کنندگی این سریال را بر عهده دارند. چه کسی نقش آتاتورک را در کودکی بازی خواهد کرد؟

دیزنی به علاوه درام ترکی

دیزنی به علاوه درام ترکی
واکنش مردم ترکیه به حذف سریال آتاتورک از دیزنی

مخاطب طولانی مدت سکته مغزی ارس بلوت او خود را در هیچ پروژه ای نمی بیند، بی صبرانه منتظر انتشار سریال آتاتورک است. اولین تیزر این سریال به کارگردانی Mehmet Ada Öztekin یکی از بهترین و موفق ترین کارگردانان ترکیه متوقف شد و تقریباً 15 میلیون بار در شبکه های اجتماعی تماشا شد.

در میان فیلم های اوزتکینمعجزه سلول شماره هفتو «آیا کارمان تمام شد؟» ارجاع شده است. تغییر چهره آراس بولوت اینملی یکی از چهره های موفق سینما و تلویزیون ترکیه پس از مدت ها با این تیزر فاش شد. سبیل بلند کرد و رنگ موهایش را تغییر داد.

دانلود سریال گودال با بازی Aras Bulot İnmeli (دوبله فارسی)

فیلمبرداری این مجموعه شش قسمتی به تاخیر افتاده است آبان ماه تمام شد و تقریباً آبان سال آینده منتشر خواهد شد. تصویربرداری این سریال در مقدونیه به پایان رسید و بازیگران سریال به استانبول بازگشتند.

آراس بولوت اینملی در نقش جوانان آتاتورک بازی خواهد کرد. آتاتورک یکی از تاثیرگذارترین رهبران ترکیه است. این سریال به دوره ای می پردازد که او تصمیم گرفت به سامسون برود. این سریال که در 8 مهر 1392 با مخاطبان روبرو می شود، نقش کودکی مصطفی کمال را به نمایش می گذارد. امره مته سونمز بازی

بررسی سریال گودال

چه کسی در سریال ترکی دیزنی پلاس آتاتورک در کودکی نقش آتاتورک را بازی می کند؟
واکنش مردم ترکیه به حذف سریال آتاتورک از دیزنی

امره مته سونمز که در سال 2014 به دنیا آمد، اولین تجربه بازیگری خود را در سریال “” تجربه کرد.پرندگان زخمی“با تجربه

بیشتر بخوانید:

نظر شما واکنش مردم ترکیه به حذف سریال آتاتورک از دیزنی چرا؟

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا