اخبار روز

آغاز ثبت نام اینترنتی وام ازدواج 1402 فرزندان بازنشستگان و شاغلان صندوق بازنشستگی کشوری + جزئیات

به نقل از شمانیوز به گزارش پی ام آپ، سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز هشتمین دوره ثبت نام اینترنتی وام ازدواج 1402 فرزندان بازنشستگان و شاغلان این صندوق از امروز (شنبه سوم تیر) از طریق درگاه خدمات الکترونیکی خبر داد.

مسعود خواست‌خدایی با اعلام این خبر افزود: هشتمین دوره ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و شاغلین صندوق بازنشستگی کشوری از امروز (شنبه سوم تیرماه) به صورت اینترنتی و تا پایان سال با توجه به نیاز مردم آغاز می شود. بازنشستگان می توانند به صورت مستمر در این تسهیلات ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: تاریخ ازدواج فرزندان مستمری بگیران از 21 مرداد ماه 1400 تعیین شده است، تنها افرادی که امکان درخواست و دریافت این تسهیلات را داشته باشند در این بازه زمانی تاریخ ازدواج خود را خواهند داشت.

ادامه: متقاضیان می توانند برای ثبت درخواست به درگاه الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری (بخش تسهیلات مالی/ اعتبار ازدواج) مراجعه و تصویر اصلی مدارک مندرج در سامانه را بارگذاری کنند.

همچنین گفت: لازم است متقاضیان قبل از ثبت درخواست و بارگذاری مدارک، شرایط و دستورالعمل های موجود در سایت را به طور کامل و با دقت مطالعه کرده و سپس نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با دستور و تاکید مدیر کل صندوق بازنشستگی، برای ارائه امکان ثبت نام انواع تسهیلات مالی به بازنشستگان در طول سال اقدام شده است و گفت: با تعامل و هماهنگی بانک، این امکان برای وام ها ضروری است و وام همپاد ایجاد شد و هم اکنون برای وام ازدواج کودکان نیز عملیاتی شده است.

وام ازدواج به 35 میلیون تومان افزایش یافت

خواست‌خدایی بیان کرد: مبلغ وام ازدواج فرزندان در این مدت 35 میلیون تومان با اقساط 36 ماهه و کارمزد سالانه 4 درصد است. البته این مبلغ با توجه به شرایط فعلی قابل توجه نیست، اما تلاش گروه صندوق بازنشستگی کمک به تسهیل ازدواج فرزندان مستمری بگیران با توجه به منابع موجود و تنوع امکانات مالی صندوق در بانک است.

وی با اشاره به شرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان، یادآور شد: از جمله این شرایط می‌توان به این نکته اشاره کرد که «تسهیلات تنها به اولین ازدواج فرزند (عروس /داماد) مستمری بگیران و پسر تعلق می‌گیرد. کارمند (همسر) تحت پوشش صندوق «یا» اگر پدر و مادر هر دو عضو صندوق باشند، تنها یک فقره تسهیلات به فرزندان آنها پرداخت می شود.

خواست‌خدایی بیان کرد: صفحه اول شناسنامه و صفحه ای که مشخصات همسر و فرزندان در آن نوشته شده را اسکن کنید. اسکن اصل قرارداد و صفحاتی که مشخصات زوجین (عروس و داماد) در آن نوشته شده و ثبت شماره دفتر، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه (بازنشسته/همسر شاغل) در سامانه ثبت نام الزامی است.

متقاضیان تحت پوشش باید هنگام ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی از روش شناسایی سه عاملی (مرکز، کد ملی و شماره حساب) استفاده کنند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا