اخبار روز

حمایت بانک رفاه کارگران از کارمندان و کارفرماها با اعطای وام 200 میلیونی! / طرح تسهیلاتی «کارگشا» راه حلی برای رفع مشکل نقدینگی!

در وضعیت اقتصادی امروز ایران کمبود نقدینگی یکی از معضلات اصلی هر کسب و کار و شغل است. در نتیجه بسیاری از افراد به دنبال راهی برای تامین نقدینگی مورد نیازشان هستند یکی از این راه ها دریافت وام فوری است که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

وام فوری مجموعه ای از وام ها و تسهیلات بانکی فریبنده است. کارآفرینان، زوج‌های جوان، صاحبان مشاغل، جویندگان خانه و به طور خلاصه هر کسی که می‌خواهد از نظر حرفه‌ای، در زندگی و تحصیل تغییر کند. به عنوان کمک می تواند از وام فوری بانک بهره مند شود. وام فوری به کمک افرادی می آید که نیاز فوری به پول زیادی دارند. زیرا مردم همیشه کمبود نقدینگی دارند. بنابراین نیاز به پول نقد برای انجام یک پروژه، مردم را به استفاده از وام های فوری و تسهیلات ارائه شده توسط بانک ها ترغیب می کند. در ادامه به آخرین اخبار از وام فوری می پردازیم.

بانک رفاه به منظور حمایت از مشتریان خود که کارفرما، کارمند و یا فعال در سازمان های مرتبط با دانشگاه های علوم پزشکی هستند، طرح تسهیلاتی را با نام «کارگشا» ایجاد کرده است. سقف وام این طرح 200 میلیون تومان بدون بهره است.

به گزارش بانک اول، مشتریان واجد شرایط بانک کارگران رفاه که مایل به دریافت وام 200 میلیون تومانی برای این مجتمع هستند باید در یکی از شعب این مجتمع سپرده قرض الحسنه داشته باشند. مزیت این تسهیلات بدون بهره و فقط چهار درصد کارمزد است. تضمین بازپرداخت این تسهیلات چندان سخت نیست و ضمانت اصلی این طرح پرداخت حقوق و دستمزد متقاضیان واجد شرایط است. حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات 24 ماه است.

با توجه به مبلغ وام، نرخ کارمزد و مدت بازپرداخت، مبلغ سود 8 میلیون و 684 هزار و 984 تومان است. سود کل تسهیلات 8 میلیون و 439 هزار و 626 تومان و کل مبلغ وام و سود 208 میلیون و 539 هزار و 626 تومان خواهد بود.

بانک رفاه کارگران در سال 1340 با هدف سرمایه گذاری و بهره برداری از صندوق های بیمه کارگران و با هدف کمک به رفاه و تامین نهادهای لازم برای رفع نیازهای قشر کارگر آغاز به کار کرد. از آن زمان تاکنون خدمات بانکی مختلفی را به طبقه کارگر ارائه کرده است. این مجموعه تا به امروز با 10483 پرسنل و 15000 شعبه فعال توانسته است انواع خدمات مجاز پولی و بانکی را به مشتریان واجد شرایط در سراسر کشور ارائه دهد.

به گفته وی، 15 هزار میلیارد تومان برای پرداخت این تعداد تسهیلات وام ضروری بازنشستگان تامین شده است و اولین مرحله پرداخت این وام در روز سوم خواهد بود. خرداد 1402 به حساب 32000 مستمری بگیر واریز شد.

سرابی (بازنشستگان سلامت) می گوید: آیا بهتر نیست سالی یک بار علاوه بر قرعه کشی به فکر سهمیه ای برای مستمری بگیران با نیازهای فوری باشیم تا تعداد زیادی از متقاضیان راضی شوند؟ ? با این روش، حتی بازنشستگانی که نیازهای فوری و غیرقابل پیش بینی دارند، مطمئن نیستند که نوبت دریافت وام چه زمانی است.

وی افزود: اساساً در صورت عدم تفاوت در نحوه ثبت نام و اطلاعات درخواستی، معیارهای صندوق برای شناسایی نیازهای فوری و پیش بینی نشده چیست؟ اسفند ماه سال قبل با ثبت نام ماهانه موجود نیست؟

سرابی می افزاید: متولیان صندوق بازنشستگی پاسخگوی اعتراض متقاضیان وام نیستند و به این بسنده می کنند که هر بازنشسته سالی 12 فرصت برای قرعه کشی دارد و ناآرامی ها همچنان ادامه دارد که خود توضیحی، وام های خانوادگی و محله ای نظم و ثبات بهتری دارد و شرایط بهتر تصمیم گیری را به متقاضی ارائه می دهد. حداقل اطلاعات دقیق تری در مورد زمان و نتیجه قرعه کشی ماهانه می دهند.

وی با انتقاد از این وضعیت می گوید: بدیهی است بازنشستگان متقاضی وام ضروری امسال باید خوشحال باشند که دوازده شانس برنده شدن در قرعه کشی دارند.

نتایج این گزارش میدانی نشان می‌دهد که در فهرست‌های منتشر شده، بانک کشاورزی یکی از بانک‌هایی است که اقدام به اشتغال‌زایی می‌کند، اما شعبه مورد بررسی این بانک، این گونه وام‌ها را پرداخت نمی‌کند. نتایج مصاحبه با مسئول وام در این بانک نشان می دهد که یک مقام رسمی دولتی باید به عنوان ضامن وام فرزند معرفی شود. وی در خصوص اعتبار مشتریان افزود: در سال های اخیر بسیاری از مشتریان می توانستند بارتبه اعتباری خود وام کسب کنند، اما مشکل این بود که مشتریان در مدت زمان کوتاهی اعتبار بالایی دریافت کردند و بانک نیز با استناد به این رتبه به آنها امتیاز داد. وام‌های خرد بدون پرداخت ضامن، اما این مشتریان تنها در اولین پرداخت‌های خود اعتبار داشتند و پس از آن اعتبار بدشان نزد بانک شروع شد. اشتباه محاسباتی بسیاری از این موارد باعث شد که به دلیل اعتبار، از پرداخت تسهیلات معاف شویم. با این حال، رتبه اعتباری بالا ما را قادر می‌سازد تا در پذیرش شرایط ضامن‌ها ملایم‌تر باشیم.»

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا