اخبار روز

وام دلاری به خارجی ها/ شرایط دریافت وام ارزی در ایران

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایلنا، مهدی غضنفری درباره ورود این صندوق به حوزه سرمایه گذاری خارجی و با انتقاد از مغایرت این اقدام با اساسنامه صندوق اظهار داشت: در اساسنامه به صندوق توسعه ملی اجازه داده شده تا سرمایه گذاری خارجی انجام دهد. ، بنابراین دلایلی برای نگرانی در مورد این موضوع وجود دارد.

وی ادامه داد: در اساسنامه موضوع پیشنهاد پرونده های سرمایه گذاری در بازارهای پولی و مالی بین المللی داخلی و خارجی به صراحت به هیات مدیره اشاره شده است و هیات مدیره مجوز این کار را دریافت کرده است.

رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به جزئیات سرمایه گذاری این صندوق در یک پروژه خارجی گفت: این صندوق در حال ارائه تسهیلات 70 میلیون دلاری به بخش خصوصی در زمینه آمونیاک در ونزوئلا است. این بخش خصوصی به بانک ایرانی مراجعه کرده و با ضمانت بانک ایرانی، صندوق توسعه تسهیلات 70 میلیون دلار در اختیار این شرکت قرار می دهد.

غضنفری در پاسخ به این سوال که آیا با اعطای تسهیلات به پروژه های خارجی نگرانی وجود ندارد که تولیدکنندگان داخلی برای دریافت تسهیلات از صندوق در صف بمانند، تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز، هیچکس در صف نمی ماند. برای دریافت تسهیلات ارزی و با همین جهش قیمت دریافت تسهیلات ارزی کاهش یافته است. مردم تقاضای تسهیلات ریالی دارند، البته ما در واحد تسهیلات ریالی منابع محدودی داریم و همه در این صف ریالی هستند.

وی با اشاره به منابع ریالی موجود در صندوق توسعه ملی ادامه داد: منابع ریالی صندوق برای صندوق 12 هزار میلیارد تومان است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا