اخبار روز

وام جدید 300 میلیونی!

به گزارش پی ام آپ؛ دکتر محمدرضا فرزین که در نمایشگاه و رویداد «تلاش پربرکت» سخنرانی می کرد، افزود: با توجه به کندی پیشرفت تسهیلات ازدواج، آیین نامه جدیدی در بانک مرکزی، ما آماده می شویم تا محدودیت های آن را کاهش دهیم و این موضوع را آسان تر کنیم. فکر کنم امکانات ازدواج حتی اگر تکلیفی هم نبود و در مجلس تصویب می شد، باید با توجه به آثار مثبت آن را در سیستم بانکی تکلیف می کردیم.

رئیس کل بانک مرکزی با ابراز خرسندی از فعالیت های بنیاد برکت که با برنامه ریزی مشخص انجام می شود، اظهار داشت: بزرگترین خدمت به ما در نظام بانکی این است که منابع بانکی منجر به استخدام و محرومیت زدایی و وضعیت معیشتی هموطنان را بهبود بخشیم. در بازدید از نمایشگاه شاهد این بودم که مردم می توانند با چند صد میلیون تومان تسهیلات خرد فعالیت اقتصادی و حتی صادرات را آغاز کنند.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: فعالیت های کوچک اقتصادی و تاسیسات خرد می تواند معیشت را تحت تاثیر قرار دهد. اقتصاد مردم تاثیر مثبتی برای افزایش سقف تسهیلات دارند. کارت اعتباری مرابحه 200 تا 300 میلیون تومان را متذکر شد و تاکید کرد: همچنین سقف تسهیلات را افزایش دهید. وام از 200 تا 300 میلیون تومان و برای شرکت های کوچک از 500 تا 700 میلیون تومان از دیگر اقدامات بانک مرکزی در این زمینه است.

رئيس هیئت مدیره پول و اعتبار با تاکید بر اینکه حمایت از فعالیت های کوچک اقتصادی یکی از مهمترین اولویت های نظام بانکی است، گفت: با وجود شرایط تورمی در کشور و لزوم اجرای سیاست های پولی، در نظر داریم مشوق هایی را به برخی از محدودیت های ترازنامه ای اضافه کنیم. از بانک‌ها، بنابراین بانک‌ها بیش از گذشته تسهیلات اعطا می‌کنند، تامین مالی خرد باید ترویج شود که تاثیر بسزایی در روند اعطای وام‌های خرد توسط بانک‌ها خواهد داشت. فرزین از موافقت بانک مرکزی برای توسعه فعالیت صندوق های قرض الحسنه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بانک مرکزی در آینده نزدیک با همکاری بیمه مرکزی و تسهیلات، پرتفوی اعتبارات خرد تسهیلات را افزایش می دهد. به گونه ای بیمه می شود که وام گیرندگان تسهیلات خرد به نوعی بیمه می شوند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه یکی از موضوعات اصلی در حوزه تسهیلات خرد بحث ضمانت نامه است، تصریح کرد: برخی از روند طولانی اعطای تسهیلات خرد و ضمانت نامه ها ناراضی هستند. مقررات بانک مرکزی در حوزه تسهیلات خرد تنها یک ضامن است. از همکاران خود در سیستم بانکی تقاضا دارم این موضوع را طبق قانون رعایت کنند و بیش از یک ضامن بابت تسهیلات وام گیرندگان خرد دریافت نکنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا