اخبار روز

وام بازنشستگی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

دولت همواره توجه خاصی به قشر بازنشسته کشور دارد و سعی دارد با اعطای وام کمی زندگی را به این قشر زحمت کش آسان کند. در این راستا احمد اسفندیاری مدیر فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی در گفت و گویی شرایط وام 20 میلیونی بازنشستگی را اعلام کرد.

به گزارش پی ام آپ، احمد اسفندیاری مدیر فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی داشتن شرایط لازم برای دریافت وام بازنشستگی را ضروری می داند و توضیح می دهد: متقاضیان دریافت وام بازنشستگی برای ثبت نام باید شرایط دریافت وام را داشته باشند. وی در تشریح شرایط اعطای وام بازنشستگی می گوید: داشتن کارت عضویت برای ثبت وام در بانک رفاه به ویژه مستمری بگیران تامین اجتماعی الزامی است. »

اسفندیاری ادامه می دهد: سن لازم برای مستمری بگیران برای دریافت وام بازنشستگی تامین اجتماعی 77 سال است و با توجه به رایزنی که از بانک برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت می شود، مستمری بگیران نباید چک بلامحل، بدهی بانکی و معوقه داشته باشند.

بازنشستگان متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه برای مستمری بگیران تامین اجتماعی 1402 یا وام ضروری باید در 3 سال گذشته از تسهیلات ارائه شده توسط بانک رفاه استفاده نکرده باشند. »

به گفته نماینده فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، متقاضیان باید مستمری خود را به شعب بانک رفاه واقع در تهران دریافت کنند؛ زیرا امکان دسترسی سایر بانک ها به کسر کارمزد توسط بانک عامل وجود ندارد. از دیگر شرایط دریافت وام از قرض الحسنه برای بازنشستگان، داشتن حداقل 20 سال سابقه پرداخت بیمه، بالاتر نبودن سقف مستمری دریافتی بازنشستگان از ۱۵۰میلیون ریال و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰هزار تومان اعلام‌شده است.

ضمناً هنگام ثبت نام، شماره تلفن همراه باید به نام متقاضی دریافت کننده وام مستمری بگیران تامین اجتماعی باشد. اسفندیاری درباره روند بازپرداخت وام می گوید: این وام به حساب 40 هزار بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول تامین اجتماعی واریز می شود و تا پایان سال بیش از 300 هزار بازنشسته 20 میلیون تومان وام با کارمزد 4 % و بدون وثیقه دریافت می کنند.»

اسفندیاری آبان ماه را مرحله بعدی پرداخت وام 20 میلیون تومانی اعلام می کند و می گوید: پیش بینی می شود در آبان ماه مرحله دوم پرداخت وام آغاز شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا