اخبار روز

وام اشتغال این افراد دو برابر شد


به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم، احسان خاندوزی در این نشست با قدردانی از یاوران اشتغال و خودکفایی اظهار داشت: نرخ بیکاری بهار امسال به 8.2 درصد رسید که در تابستان دوباره کاهش یافت. همزمان با افزایش نرخ مشارکت در سال های گذشته آن عدد را نداشتیم و این همسویی بسیار امیدوارکننده است.

وی بیان کرد: سیاست های ایجاد رونق در حوزه کلان اقتصادی، سیاست های تسهیل کسب و کار و سیاست های تحریک اشتغال و تامین مالی کاریابی و… از مهم ترین سیاست هایی است که باعث کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت می شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد تسهیلات پرداختی کمیته امداد با رصد گذشته به هدف رسیده است، افزود: به منظور کمیت، تلاش دولت و همه نهادهای مالی این است که تعداد واحدها افزایش یابد. که تامین مالی می شوند.

خاندوزی ادامه داد: اراده و خواست جدی دولت و رئیس جمهور استفاده از ظرفیت همه نهادهای تخصصی و میانی است. البته با شرایط ایده آل فاصله داریم اما وضعیت ما نسبت به چند سال قبل بسیار بهتر شده و آینده درخشانی در پیش داریم.

وی گفت: در خصوص صندوق ضمانت نیز باید آمار عملکرد بانک ها افزایش یابد تا سختگیری ضمانت ها و وثیقه ها کاهش یابد.

خاندوزی در خصوص درخواست کمیته امداد برای افزایش حداکثر سقف تسهیلات اشتغالزایی اعضای این کمیته از 150 میلیون به 200 میلیون تومان، تصریح کرد: قطعا با افزایش سقف سقف تسهیلات اشتغال زایی موافق هستیم و به رئیس بانک مرکزی هم بگویید 300 میلیون تومان افزایش دهد. این موضوع را در شورای پول و اعتبار مطرح کردیم.

*درخواست کمیته امداد خاندوزی؛ وام اشتغال کمیته امداد 200 میلیون خواهد بود

بختیاری رئیس کمیته امداد در این نشست گفت: در جامعه اسلامی باید به تکدی گری بدبین شود. باید بستر کار فراهم شود تا عده ای دچار این ناامیدی ها نشوند.

وی ضمن قدردانی از بانک ها به عنوان مددکاران اشتغال کمیته امداد، گفت: 86 درصد از تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در سال گذشته جذب شد. با راه اندازی صندوق ضمانت اشتغال، پرداخت تسهیلات به اعضای کمیته امداد تسهیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 92 درصد از هدف اشتغالزایی کمیته امداد محقق شده است، تصریح کرد: اکنون وام اشتغالزایی 150 میلیون تومانی جوابگوی اعضای کمیته امداد نیست و تقاضا داریم این رقم در پول و شورای اعتبار حداقل 200 میلیون تومان باشد. البته رقم 300 میلیون ردیف وام محفوظ است.

بختیاری از بانک ها و وزارت اقتصاد خواست تسهیلات اشتغال کمیته امداد در کنار تسهیلات ازدواج و حمایت از کودکان را در اولویت قرار دهند.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا