اخبار روز

وام ازدواج دولتی برای زوجین از این تاریخ

وام ازدواج وام ازدواج افزایش یافته است. وام ازدواج سود خوبی دارد. شرایط ویژه برای وام ازدواج اعمال می شود. وام ازدواج از اقساط بلند مدت بهره مند است.

با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر تشکیل صف وام ازدواج تا پایان تابستان، معاون اعتبارات بانک مرکزی و دبیر کانون بانک های خصوصی از متقاضیان خواست مشکلات خود را از طریق سامانه و شماره 2706 به سامانه اعلام کنند. بانک مرکزی.

به گزارش ایرنا، زوج های جوان برای شروع زندگی مشترک، حساب ویژه وام ازدواج باز می کنند و از آن برای خرید خواربار، پیش پرداخت یا موارد دیگر استفاده می کنند. اما برای دریافت این وام باید از هفت خوان رستم عبور کنند. در همین راستا چندین مورد در تماس با ایرنا از مشکلات پیش روی خود گلایه دارند که از جمله می توان به: ب- الزام به تعدد ضامن، طولانی شدن فرآیند دریافت و سایر موانع پیش روی بانک ها.

این در حالی است که رئیس جمهور 14 سال دارد تیر اوایل سال جاری در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی از پنج دستور دریافت و پرداخت وام ازدواج خبر داده بود، یعنی تا پایان تابستان صف وام ازدواج به صفر می رسد.

رئیس جمهور تاکید کرد: زمان معرفی در شعب باید 15 روز باشد و شعب نباید ضمانت های سختگیرانه را رعایت کنند در غیر این صورت مدیران متخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وزیر اقتصاد به نارضایتی مردم در صف وام ازدواج اذعان کرد و این را تا آخر گفت. شهریور این صف ها کاهش می یابد.

دیدارهایی با «مهدی سحابی» معاون اعتبارات بانک مرکزی و «محمدرضا جمشیدی» دبیر کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی و همچنین «علیرضا قیطاسی» دبیر شورای هماهنگی بانک مرکزی برگزار شد. بانک های دولتی پاسخی ندادند.

بخشنامه تسهیل و تسریع در اعطای وام 30 خرداد ابلاغ شد

معاون اعتبارات بانک مرکزی درباره ممانعت بانک ها برای اعطای وام به ایرنا گفت: بر اساس بند (ب) تبصره 16 قانون بودجه سال 1402 مقرر شد پس از تایید اعتبار متقاضیان تسهیلات وام ازدواج و ازدواج و در در صورت عدم بازپرداخت وام، بانک ها موظف به ارائه ضامن هستند. و موسسات وام‌دهنده غیربانکی موظفند تسهیلات مذکور را با احراز حساب بلاعوض یا سود حقوق صاحبان سهام متقاضی یا بستگان اصلی وی در سایر دارایی‌های مالی خود و یا صرفاً با دریافت سفته و ضامن پرداخت کنند و این موضوع در سال 1396 مورد بحث قرار گرفته است. چندین مکاتبات و شبکه بانکی برقرار شد.

مهدی سحابی افزود: همچنین بر اساس بسته اعتباری نظارتی صادره از سوی بانک مرکزی برای تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال 20 خرداد 1402 به شبکه بانکی اطلاع داده شد، مقرر شد شعبه آنها حداکثر تا 15 روز پس از ثبت نام متقاضیان توسط بانک عامل مشخص شود. بنابراین شعبه را فقط بانک عامل تعیین می کند نه بانک مرکزی.

وی تصریح کرد: پس از تعیین شعبه و تکمیل مدارک، حداکثر ظرف مدت 10 روز مبلغ تسهیلات به حساب متقاضی واریز می شود و بانک عامل برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بیش از یک ضامن دریافت نمی کند. .

معاون اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: به منظور نظارت و نظارت بهتر بر اجرای تکلیف قانونی فوق، در بسته فوق مقرر شد بانک ها بازرسی منظم و موردی از شعب خود و قاطعانه داشته باشند. با سران آن شعبه های مربوطه بروید.

وی افزود: رسیدگی به شکایات ثبت شده از تسهیلات باید دارای اولویت بوده و به همراه گزارش عملکرد هفتگی شکایات به اداره رسیدگی به شکایات و مطالبات بانک مرکزی ارسال شود. به هر حال متقاضیان موسسه ازدواج نه تنها می توانند مشکلات خود را جویا شوند، بلکه از طریق سامانه های موجود در بانک های عملیاتی از طریق سامانه و به بانک مرکزی با شماره تلفن 2706 گزارش دهند.

وی تاکید کرد: پس از اعلام بسته مذکور تعداد گزینه های پرداخت شبکه بانکی 20 درصد افزایش یافته و از تعداد متقاضیان در نوبت این گزینه ها کاسته شده است.

سحابی افزود: با ادامه این روند در سال جاری پیش بینی می شود شاهد کاهش بیشتر تعداد متقاضیان در نوبت گرفتن تسهیلات فوق و کاهش زمان انتظار متقاضیان برای اخذ تسهیلات فوق باشیم.

دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی نیز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درخواست وام ازدواج باید توسط متقاضی در بانک مرکزی ثبت شود با توجه به اینکه این بانک مسئولیت کنترل را بر عهده دارد. وجوه بانک ها موظف به تامین وجوه در اختیار بانک ها هستند. ضمناً بانک مکلف به پرداخت تسهیلات مربوطه می باشد.

«محمدرضا جمشیدی» اظهار داشت: تسهیلات «کرض الحسنه» از محل سپرده های مشتریان بانک است و این سپرده ها توسط بانک ها تضمین شده و باید به صاحبان آن بازگردانده شود، بنابراین طبق قانون بانکداری ربوی باید این وام داده شود. به کسانی که قادر به بازپرداخت آن هستند پرداخت شود.

وی افزود: در گذشته باید دو تا سه ضامن به بانک ارائه می کردید اما طبق بخشنامه بانک مرکزی یک ضامن کافی است. درآمد ماهانه او باید برای پرداخت اقساط کافی باشد.»

دبیر کانون بانک ها و مؤسسات خصوصی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که عدم دریافت برخی اقساط تسهیلات قرض الحسنه به دلیل نداشتن توان مالی افراد و ضامن ها موجب عدم وصول اقساط می شود. در این صورت بانک باید اقساط را بازپرداخت کند.

وی ادامه داد: موارد زیادی وجود دارد که وام گیرنده در دسترس نیست، بنابراین بانک ها باید با فردی که وصول اقساط را تضمین کرده است تماس بگیرند. بانک ها.

جمشیدی با اشاره به اینکه برخی صف‌ها هنگام دریافت وام ازدواج به دلیل پر نشدن مدارک شناسایی وام گیرنده است، گفت: زمانی که بانک مرکزی متقاضی را به بانک معرفی می‌کند، فرد باید در زمان توافق شده مدارک شناسایی خود را ارائه کند. بررسی هویت می تواند انجام شود و هرگونه تاخیر منجر به طولانی شدن صف و حتی دادن فرصت دریافت در زمان توافق شده به متقاضی دیگر می شود.

وی تاکید کرد: اعطای وام ازدواج به اعضای کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی بر اساس مقررات بانک مرکزی بوده و تمامی اعضا این قوانین را رعایت می کنند و در صورت ابهام و اشکال در بخشنامه ای که مورد مذاکره قرار خواهد گرفت. با صادر کننده بخشنامه، برای حل مشکل

دبیر انجمن بانک‌ها و مؤسسات خصوصی با اشاره به اینکه اعضای انجمن شامل 14 بانک و یک مؤسسه وام‌دهنده است، تصریح کرد: در صورتی که متقاضیان وام ازدواج تخلفی در اعطای اعضای انجمن مشاهده کنند، با انجمن تماس بگیرند. به بازرسی بانکی مراجعه کنند و در صورت عدم تغییر با مدیریت بانک مرکزی تماس بگیرند

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا