اخبار روز

آیا وام 10 میلیون توامنی یارانه صحن دارد؟/ از کدام بانک‌ها می‌توان تیم وام را دریافت کرد؟

به گزارش پی ام آپ، سرهنگ ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: چند تن از شهروندان با دریافت گزارش قضایی به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کردند که در یکی از شبکه های اجتماعی آگهی وام کم بهره را پیدا کردند.

وی گفت: شاکیان متوجه شدند که برای دریافت وام تحت عنوان اقدامات اداری و تکمیل پرونده باید به حساب شخصی ناشناس واریز کنند و کلاهبردار با دریافت این مبالغ پاسخگوی تلفن مالباختگان نبود.

سرهنگ ابوطالبی گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از وصول اظهارات شاکیان و تحقیقات فنی و پلیسی، این کلاهبردار را در یکی از استان های شمالی کشور شناسایی و پرونده را جهت سیر مراحل قانونی به استان مربوطه ارسال کردند.

وی تصریح کرد: مردم برای دریافت اینگونه تبلیغات در فضای مجازی به بانک مراجعه کنند و به آن اعتماد نکنند، همچنین بانک ها هیچ گونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و شهروندان باید بدانند که این آگهی ها منتشر می شود. توسط کلاهبرداران .

سرهنگ ابوطالبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس ایمیل www.cyberpolice.ir و شماره تلفن 096380 به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است. .

این در حالی است که چند روزی است که پیامک وام 10 میلیون تومانی یارانه بدون بهره برای خانوارهای ایرانی ارسال می شود و این پیامک با هدف کلاهبرداری برای یارانه بگیران ارسال می شود.

چند روزی است که پیامک های انبوهی برای برخی سرپرستان خانوار یارانه ای ارسال شده است. وی در این پیامک از پرداخت 10 میلیون تومان وام برای سرپرستان خبر داد که ماهانه از یارانه دریافتی کسر می شود.

به نظر می رسد از هفته گذشته برخی افراد با ارسال بخشی از اطلاعات خود از جمله کد ملی، شماره تماس سرپرست و اعضای خانواده پیامک دریافت کرده اند تا در این وام ثبت نام کنند.

پیگیری‌های سازمان هدفمندسازی کمک‌ها نشان می‌دهد که این سازمان (به عنوان متولی پرداخت کمک‌های نقدی) برنامه‌ای برای بازپرداخت 10 میلیون دلار وام بلاعوض ندارد. این سازمان نه وام مذکور را بازپرداخت می کند و نه برنامه ای برای بازپرداخت آن دارد.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که بیشترین تعداد پیامک برای مردم قم و کرمانشاه ارسال شده است. اما این پیامک ها با واکنش مسئولان این دو استان مواجه شده و جریان وام های 10 میلیونی را کلاهبرداری می دانند.

رئیس پلیس فتای استان قم از تقلبی بودن پیامک وام 10 میلیون تومانی یارانه خبر داد.

سرهنگ علی موالی از ارسال پیامک انبوه چند روزی به برخی سرپرستان خانوارهای دریافت کننده یارانه خبر داد.

در این پیامک از سرپرست خانوار خواسته شده تا وام 10 میلیون تومانی را بازپرداخت و مشخصات خانوار شامل کد ملی، شماره تماس سرپرست و اعضای خانوار را ارسال کند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: مجرمان سایبری سرگردان هستند و اخیراً به بهانه دریافت وام یارانه ای 10 میلیونی اقدام به کلاهبرداری از مردم می کنند.

مرتضی عسگری گفت: مجرمان سایبری برای مردم جولان می دهند و اخیراً در بهانه دریافت وام یارانه ای با پیامک های جعلی سعی در کلاهبرداری از مردم دارند.

فرمانده انتظامی فتایی چهارمحال و بختیاری افزود: با ارسال پیامکی با موضوع “در صورت تمایل به دریافت وام یارانه ای 10 میلیونی اطلاعات بانکی خود را به شماره مشخصی ارسال کنید” و با ارسال اطلاعات مالباختگان، کلاهبرداران، وارد سیستم بانکی فرد شده و پس از ارسال کد تاییدیه با آنها تماس گرفته و کد را دریافت کرده و در نهایت حساب بانکی فرد را تخلیه می کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اطلاع رسانی در این زمینه خوب بوده و مردم نسبت به قبل آگاهی بیشتری پیدا کرده اند، بنابراین به طور کلی با دریافت این نوع پیام ها از ما مشاوره می گیرند.

عسگری تصریح کرد: اما هستند افراد ساده لوح و نادانی که طعمه کلاهبرداران و مجرمان فضای مجازی می شوند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا