اخبار روز

خبری داغ در مورد حقوق معلمان در مدارس خصوصی!

به گزارش پی ام آپ، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه تشکل های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه امسال در فرمول ثبت نام مدارس غیردولتی «نیروی انسانی» را همراه با نیاز به “آموزش” این نیروها. در سال تحصیلی 1403-1402 میزان شهریه مصوب مدارس غیردولتی از 5 میلیون شروع می شود و تا 48 میلیون تومان می رسد و تنها دو مدرسه ما می توانند 48 میلیون تومان دریافت کنند.

احمد محمودزاده در نشست خبری با موضوع شهریه مدارس غیردولتی و توانمندسازی نیروی انسانی در مدارس غیردولتی اظهار داشت: 38 درصد شهریه تعیین شده برای هر مدرسه با برنامه زمان بندی اضافی موافق است؛ در حالی که در این مدت 38 درصد شهریه تعیین شده است. فعالیت های مدارس تابستانی به شهریه ثابت اضافه می شود که برای مهر 1403-1402 به بالا می باشد و شامل فعالیت های امسال نمی شود.

شهریه برای فعالیت های فوق برنامه و آموزشی «اختیاری» است.

وی با تاکید بر اینکه سرانه نیروی کار، سرانه فضای فیزیکی و تجهیزات، ضریب کیفی برنامه های فوق برنامه و تکمیلی در نرخ ثبت نام مدارس در نظر گرفته شده است، ادامه داد: نرخ ثبت نام در مدارس غیردولتی است. فعالیت های فوق برنامه و آموزشی مدارس اختیاری است و البته اکثر والدین برای دریافت این برنامه ها فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت نام می کنند. حداکثر جدول زمانی برای فعالیت های فوق برنامه و تکمیلی و تابستانی در مقطع ابتدایی 6 ساعت، در دوره اول متوسطه 8 ساعت، در دوره دوم متوسطه 7 ساعت و برای هنرستان ها 2 تا 5 ساعت در هفته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه تشکل های مردمی وزارت آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر اینکه اگر اولیا برای برنامه های تکمیلی به مدارس شهریه پرداخت کرده اند باید از مدرسه بخواهند این برنامه ها را اجرا کنند. ما تلاش می کنیم تا کیفیت برنامه های آموزشی را ارتقا دهیم و محصول را پیش روی خود داریم.

محمودزاده تاکید کرد: این دو مدرسه که در سال 1402-1403 مجاز به دریافت 48 میلیون تومان شهریه هستند، در صورتی که برنامه های فوق العاده و تکمیلی و تابستان خود را دریافت کنند و اجازه ما را بگیرند، با 38 درصد شهریه این فوق العاده ها. برنامه ها باید 65 میلیون و 400 هزار تومان شهریه بگیرند. شهریه هر مدرسه غیردولتی در شهریه مصوب، فوق برنامه، تکمیلی و تابستانی در سایت انجمن درج شده است و خانواده ها می توانند برای دریافت شهریه به آن مراجعه کنند. همچنین پوستر اطلاع رسانی در مدارس غیردولتی نصب شده است.

مدارس باید هر گونه هزینه اضافی دریافتی را به خانواده ها برگردانند.

وی همچنین مدارسی را که بعضاً بیش از تعیین شده دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: هزینه های اضافی باید به خانواده ها بازگردانده شود. هیچ مدرسه ای حق دریافت هزینه اضافی را ندارد و این هزینه ها باید به خانواده ها برگردانده شود. من خودم به یکی دو مدرسه در تهران سر زدم. امسال تا حدودی از افزایش شهریه مدارسی که بیش از آنچه توسط خانواده ها ایجاد شده بود، اجتناب کردیم و در صورت افزایش شهریه نسبت به مدارس دیگر بسیار کمتر است.

کمک هزینه برای مدارس آموزش زبان های خارجی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه تشکل های مردمی درباره مدارسی که زبان های خارجی را آموزش می دهند نیز گفت: آموزش زبان اگر مکمل و مکمل باشد فعالیت مدرسه محسوب می شود اما اگر مدرسه باشد. ، باید با موسسات آموزشی همکاری داشته باشد. امسال این موضوع را از هم جدا کردیم. گاهی اوقات با دانش آموزان بدرفتاری می شود، چندین سال در مدرسه زبان یاد می گیرند و گواهی نمی گیرند. مدارسی که چنین فعالیت هایی دارند باید دارای مجوز مدرسه باشند.

مدیران مدارس غیردولتی یک هفته فرصت دارند تا اطلاعات خود را برای تعیین شهریه وارد کنند.

محمودزاده درباره مدارسی که برای تعیین شهریه خود موفق به ورود اطلاعات خود به سامانه مشارکتی نشده اند خاطرنشان کرد: مدارسی که پس از ابلاغ شهریه خارج شده اند حدود یک هفته کاری فرصت دارند تا اطلاعات خود را وارد سامانه کرده و شهریه خود را تعیین کنند. . در این هفته باید اطلاعات خود را وارد کنند در غیر این صورت شهریه این مدارس برای سال تحصیلی 93-93 شهریه مصوب سال قبل خواهد بود. برخی از مدارس غیردولتی مقاومت می کنند و احساس می کنند که باید هزینه شهریه را خودشان تعیین کنند و باید اطلاعات خود را درج کنند. این سیستم در پایان هفته جاری خاموش خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه تشکل های مردمی همچنین گفت: 15 هزار مدرسه غیردولتی از 18 هزار مدرسه غیردولتی زیر 20 میلیون تومان دریافت می کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شهریه بالای مدارس «سلام» افزود: من خودم در یکی از مدارس سلام حضور داشتم، پرونده بچه ها را باز کردم و با چند نفر تماس گرفتم و از اولیا پرسیدم که چقدر هزینه شهریه پرداخت کرده اند. اگر تخلفی صورت گرفته باشد.» با مدیر منطقه و مدرسه برخورد شد. حدود 1024 مدرسه غیردولتی در سال گذشته تخلفاتی داشته اند که بعضاً منجر به تعطیلی و توقف فعالیت مدارس می شود. سال گذشته 800 مدرسه غیرمجاز را تعطیل یا متوقف کردیم.

محمودزاده در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تدوین دوره های 360 ساعته توانمندسازی و صلاحیت حرفه ای معلمان مدارس غیردولتی، تصریح کرد: لازم است معلمان ما شناسنامه و هویت داشته باشند تا معلمان مدارس غیردولتی باشند. می توانند با کارت صلاحیت حرفه ای هر کجا که می روند تدریس کنند. در حال حاضر، آنها باید از یک مکان جدید در استان به سر کار برگردند. این دوره ها به صورت حضوری و غیر حضوری بوده و اولویت ما انجام دوره حضوری می باشد. تاکنون حدود 195 هزار و 791 نفر در دوره حضوری و حدود 225 هزار نفر در دوره غیرحضوری ثبت نام کرده اند که 60 درصد هزینه این دوره توانمندسازی باید توسط موسسان و 40 درصد توسط اساتید پرداخت شود.

وی درباره برنامه هایی که برای اوقات فراغت دانش آموزان نیز در نظر گرفته شده است، گفت: در این راستا برنامه های مختلفی مانند جشنواره کوله پشتی، آروی راهیان پیشرفت، جشنواره ایران شناسی و… داریم. 175 پایگاه در مدارس هیئت امنایی و 15 هزار پایگاه در مدارس غیردولتی خواهیم داشت. تا امروز که هنوز فعالیت تابستانی آغاز نشده است، 1812 مدرسه ثبت نام شده است.

حقوق معلمان مدارس غیردولتی; 56 درصد حقوق کار!

محمود زاده در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه سرانه نیروی کار، فضای آموزشی و تجهیزات از مولفه های تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی است، افزود: معلمان مدارس غیردولتی در حال حاضر 56 درصد حقوق دریافت می کنند. حقوق قانون کار ما پیشنهاد داده ایم که حقوق این معلمان به این شکل محاسبه نشود. در نظر گرفتن قانون کار برای حقوق این معلمان خوب نیست. ما قرارداد را با معلمان در هزینه ثبت نام پیوست می کنیم. گاهی معلمان قرارداد می بندند اما حقوق آنها مطابق قرارداد نیست. نظارت باید تقویت شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا