اخبار روز

دلیل گرانی مودم مشخص شد / تولید داخلی کفاف نیاز مردم را نمی‌دهد!

به نقل از شما نیوز و به گزارش سایت پی ام آپ، محمدرضا فرجی تهرانی با بیان اینکه واردات مودم همچنان ممنوع است، گفت: چند سال پیش با ادعای یک تولیدکننده اعلام شد مودم مورد نیاز بازار  تامین شود و واردات این محصول ممنوع شد. 

این در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه، طبق قانون، ابتدا باید پروانه بهره برداری سازنده تایید شود و در صورتی که فرد توانایی 100 درصدی برای پوشش دهی ظرفیت عرضه محصول را داشت  مجوز ممنوعیت ورود مودم به کشور صادر می شود. اما این تولیدکننده تنها می تواند 5 تا 10 درصد نیاز بازار را تامین کند.

فرجی با بیان اینکه این کسبه جای خود را به قاچاقچیان داد، تصریح کرد: قاچاقچیان در سایت های اینترنتی اقدام به فروش مودم می کنند و این محصول به صورت رسمی از طریق پست به دست مصرف کننده می رسد.

وی با اشاره به اینکه مسدود شدن ورود قانونی مودم به کشور باعث شده است کالایی که اکنون مردم باید آن را با قیمت 800 هزار تومان بخرند به قیمت یک میلیون و 400 هزار تومان در بازار به فروش برسد، گفت: این وضعیت به این دلیل است که فردی مدعی است که می تواند مودم مصرفی را تامین کند و این باعث ممنوعیت واردات این کالا شده است.

به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه، در حال حاضر تمامی مودم های مارک خارجی موجود در بازار قاچاق هستند.

این رئیس اتحادیه پیش از این از ممنوعیت واردات مودم از سال 1396 برای حمایت از تولید ملی خبر داده بود اما گفت که تولید ملی پاسخگوی نیاز بازار نیست.

گفتنی است مودم خلاصه ای از دو کلمه Modulator/Demodulator است که سه حرف اول هر کدام را می گیرد و کلمه MoDem را تشکیل می دهد و یک دستگاه سخت افزاری است که وظیفه آن تبدیل سیگنال های دیجیتال به آنالوگ و بالعکس است. این مودم به رایانه ها و روترها اجازه می دهد تا اطلاعات را از شبکه ای مانند اینترنت ارسال و دریافت کنند. استفاده از مودم کلید اصلی ورود به دنیای اینترنت و شبکه جهانی وب است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا