اخبار روز

راه حل دولت برای رفع مشکلات حمل و نقل! / ثبت سفارش 2000 اتوبوس از ترکیه!

با فرا رسیدن اربعین زائران زیادی قصد سفر به مرقد امام حسین را دارند و نیاز به وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یافته است. برای رفع مشکلات مرتبط با حمل و نقل دولت قصد واردات 2000 دستگاه اتوبوس را دارد. 

به گزارش پی ام آپ، شهریار افندی زاده درباره برنامه دولت برای واردات 2000 دستگاه اتوبوس گفت: هنوز در مرحله ثبت سفارش هستیم.

او اضافه کرد: فرآیند واردات بسیار دشوار است. وقتی مشخصات فنی اعلام می شود، وزارتخانه سکوت می کند، سه معاون این وزارتخانه شامل سازمان بازرگانی، معاون حمل و نقل و… وارد این موضوع می شوند.

وی تصریح کرد: همچنین خدمات پس از فروش، استاندارد، بانک مرکزی و … باید این پروسه را تایید کنند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اکنون به مرحله ای رسیده ایم که شرکت ها باید سفارش بگیرند، گفت: بعید می دانم این اتوبوس ها به اربعین 1402 برسند.

افندی زاده درباره ورود اتوبوس پاکستانی و استفاده از اتوبوس های ترکیه در ایام اربعین افزود: پاکستانی ها مجوز گرفته اند و با اسکورت پلیس یا ترانزیت در داخل کشور تردد می کنند.

وی درباره اجاره اتوبوس های ترکیه تصریح کرد: سال گذشته بحث اجاره اتوبوس از ترکیه مطرح شد، امسال از بهمن سال گذشته به دنبال آن بودیم.

وی با اعلام اینکه اتوبوس های ترکیه به اربعین امسال می آیند، گفت: 95 درصد توافق انجام شده و تعداد این اتوبوس ها در حال حاضر 600 دستگاه است.

وی با بیان اینکه تمرکز این اتوبوس برای مسیر تهران – مهران است مگر اینکه نیاز به استفاده از این اتوبوس ها باشد، افزود: مدت اجاره این اتوبوس ها 25 روز یعنی از 27 مرداد تا 20 شهریور است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا