اخبار روز

هکر ۱۶ ساله تهرانی، ۸۰ نفر را در تلگرام هک کرد.


رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده‌ای با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان خبر داد و گفت: یک پسر ۱۶ ساله تحت عنوان فروش نرم افزار هک، تلفن‌های همراه خریداران را هک کرده و از مخاطبین آن‌ها اخاذی کرده بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، در این باره اظهارکرد: از مدتی قبل تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شدند کسی با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به اخاذی از مخاطبین آن‌ها کرده است.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: صحبت مشترک متهمان در شرح اظهاراتشان این بود که مدتی قبل در یک کانال تلگرامی یک نرم افزار هک خریداری کردند و پس از نصب آن، تلفن همراه خودشان هک شده و سپس شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری‌شان از مخاطبین آن‌ها اخاذی کرده است.

معظمی گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای جنایتکار را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از رفتارهای قضایی متهم، که یک پسربچه ۱۶ ساله بود، به پلیس فتای پایتخت منتقل شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد متهمان در این پرونده به بیش از ۸۰ نفر گفت: این نوجوان ۱۶ ساله پس از حضور در پلیس فتا گفت با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری کسانی که متقاضی دریافت برنامه هک بودند، به مخاطبان آن‌ها پیام داده و از آن‌ها درخواست وجه کرده و فکر نمی‌کرد که پلیس بتواند او را پیدا کند.

معظمی گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه‌ها از منابع نامعتبر خودداری کرده و در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا