اخبار روز

هکران در ایام اربعین هم از از کار ننشستند! / خالی کردن حساب مردم به بهانه برنده شدن سفر اربعین!

با فرا رسیدن ایام اربعین و با توجه به شور اشتیاق اکثر مردم برای این سفر، هکران این بار ترفند جدیدی به کار بردند و با تماس با قربانیان و وارد کردن چند کد حساب آن‌ها را هک کردند. حال سرهنگ داود معظمی گودرزی از دستگیری این افراد خبر داده است.

به گزارش پی ام آپ، سرهنگ داود معظمی گودرزی; رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: شهروندی با مراجعه به پلیس مدعی شد فردی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری برنامه رادیویی زائران اربعین از برنده شدن در سفر زیارتی در ایام اربعین خبر داده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجرمان با ترفندهای حیله گرانه با سهل انگاری ساده، مالباخته را متقاعد کردند که کدهای مختلفی را که از پشت گوشی برای دریافت جایزه خود اعلام شده بود وارد و در مرورگر موبایل خود اعلام کند. او در نهایت متوجه سرقت تمام موجودی حساب های بانکی خود می شود.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی و پس از سیر مراحل قانونی هر دو نفر، دستگیر شدند و به پلیس فتا منتقل شد.

این پلیس با اشاره به افزایش شکایات در جریان رسیدگی به این پرونده، تصریح کرد: مجرمان پس از انتقال به پلیس فتای نسبت به انتساب مجرمیت را پذیرفته و با اظهار ندامت اعلام کردند که با توجه به ایام اربعین و اشتیاق مردم به زیارت عراق مرتکب چنین اقدامی شده اند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان هشدار داد: همانطور که بارها پلیس هشدار داده است، نیازی به حضور در عابر بانک یا ارائه اطلاعات حساس بانکی از جمله اینترنت بانک و کارت بانکی نیست. برای دریافت جایزه تماس های درخواست این اقلام از شهروندان قطعا یک کلاهبرداری است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا