اخبار روز

هواپیماهای فرسوده شده از خط پرواز حذف شوند

به گزارش پی ام آپ، محمد شهبازی با بیان اینکه واژه فرسوده واژه صحیحی برای هواپیما نیست، گفت: می توان گفت هواپیمای کهنه و قدیمی؛ زیرا مفهوم فرسودگی با مفهوم قدیمی متفاوت است و در صورت فرسوده بودن هواپیما قادر به پرواز نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیستم تعمیر و نگهداری که برای هواپیماها تعریف شده است، هزینه های نگهداری آنها به مرور افزایش می یابد. اما نمی توان گفت فرسوده هستند. مگر اینکه به طور کامل از خط پرواز حذف شود و برنامه های نگهداری آن اجرا نشود. در این صورت هواپیما فرسوده می شود و دیگر نمی تواند پرواز کند.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با تایید طولانی بودن عمر مفید ناوگان هوایی کشورمان اظهار داشت: عمر مفید ناوگان هوایی کشورمان حدود 27 سال است. ما باید ناوگان خود را مدرن کنیم و هواپیماهای جدید را وارد ناوگان کنیم. اما به دلیل وجود تحریم ها، این کار با مشکلاتی همراه است. زیرا کارخانه های هواپیماسازی مستقیماً به ما هواپیما نمی فروشند. همچنین، هیچ یک از آنها قطعات را مستقیماً به ما تحویل نمی دهند. سخت ترین بخش تحریم ها در بخش حمل و نقل، بخش هوایی است.

شهبازی در یک برنامه تلویزیونی گفت: خرید هواپیمای جدید مشکلات بیشتری دارد. هر چند ما برای این موضوع برنامه ریزی دقیقی داریم. طی چند سال گذشته، طرح های نوسازی ناوگان موفقیت آمیز نبوده است.

وی با بیان اینکه در زمان برجام گزینه های خوبی نداشتیم، افزود: هواپیماهایی که وارد کشور شدند با شرایط جوی کشور سازگاری کامل نداشتند و علاوه بر آن شرکت های سازنده در تامین قطعات با ایران همکاری نکردند. قراردادهایی که با ما امضا کردند که باعث شد بیشتر این هواپیماها زمین گیر شوند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا