اخبار روز

همه به دیدن او آمدند / خداحافظی با آتیلا

مراسم وداع درگذشت آتیلا پسیانی روز پنجشنبه با حضور هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون در مقابل خیابان رودکی تهران برگزار شد.

در این مراسم رضا کیانیان، پژمان بازغی، سیروس مقدم، بهزاد اویسی، رامبد جوان، سحر دولتشاهی، پریناز ایزدیار، سیاوش خیرایی، محمد چرامشیر، ماهوش وقاری، حسن معجونی، مستانه مهاجر، صابر ابر و همچنین بازیگران و بازیگران حضور داشتند. منطقه سینما و تئاتر وجود داشت. آنها آن را داشتند. هزینه های این مراسم به نفع درمان بیماران سرطانی در نظر گرفته شده است

رضا کیانیان روحیه سازنده آتیلا پسیانی را برجسته کرد و گفت: اگر آتیلا بود می گفت: خوب باش، خوب باش تا بتوانیم کار کنیم. اومدیم سر کار فروغ فرخزاد شاعر می گوید: پرواز را به خاطر بسپار، پرنده ای مرگبار است.

این بازیگر با اشاره به اینکه رفتار و ظاهر آتیلا پسیانی حفظ خواهد شد، افزود: اگر آتیلا امروز نیست، هزاران آتیلا روی صحنه کار می کنند، اگر او بود به شما می گفت که باید ادامه دهید. کار کردن من هم این دیدگاه را قبول دارم و از شما می خواهم که کار کنید و ادامه دهید.

خانه سینما خانه آتیلا بود

پژمان بازغی با بیان اینکه انجمن بازیگران سینما و خانه سینما خانه آتیلا است و هست، گفت: نام او روشن خواهد ماند. انجمن حرفه ای خود را حامل این غم می داند و به یاد خانم جمیله شیخی به خانواده ایشان تسلیت می گوید.

این بازیگر ادامه داد: از دست دادن یک بازیگر برای روح و روان ما غم بزرگی است اما این پایان خاطره نیست.

نترسیدن از خصوصیات آتیلا پسیان بود

رامبد جوان با نگاهی به دوستداران پرشمار مرحوم پسیانی گفت: نمی دانم چرا الان باید اینجا بایستم و در نبودت از تو حرف بزنم. این مراسم صاحبان زیادی دارد، زیرا در طول سال های فعالیت پسیانی همه به او علاقه مند بودند. وقتی سِترا (دختر آتیلا پسیانی) گفت: «در مراسم به عنوان بهترین دوست آتیلا صحبت کن»، من از این که در مورد او چه بگویم ناراحت بودم. من آمده ام از طرف همه دوستان شما بگویم.

این کارگردان ادامه داد: آتیلا جان، من الان خودم را رها کردم، خیلی چیزها در تو زنده می شود، اما اگر بخواهم یکی از ویژگی های تو را انتخاب کنم، ترس نیست. شما به ما جرات دادید که تصمیم بگیریم و آن تصمیم را زندگی کنیم. آتیلا، تا زمانی که من زنده ام، تو جای بزرگی در قلب و روح من داری.

وداع با اهالی سینما با زنده بودن «آتیلا پسیانی».

آتیلا در تمام جزئیات رفتارش فردی بدیع بود

اروند دشتارا یکی از هنرمندان سینما نیز با اشاره به اینکه آتیلا پسیانی مثل بقیه نبود، گفت: آتیلا شبیه خودش بود. مثل یک جعبه ابزار بزرگ بود و کلیدهای زیادی داشت. وقتی با او کار کردم حضور درخشان و باورنکردنی داشت. فکر نمی کنم دیگر بتوانیم چنین دیدگاهی در بازیگری داشته باشیم.

این کارگران درباره شیوه آموزش بازیگری آتیلا پسیانی گفتند: آتیلا باعث اشتباه بازیگر شد و از این طریق به او بازیگری آموخت.او ما را تشویق به اشتباه و ماجراجویی کرد. نوع نگاه او به بازیگری به ما شجاعت داد و به ما اجازه داد رشد کنیم و نظرات خود را بیان کنیم.

این طراح صحنه با اشاره به اینکه آتیلا پسیانی می تواند به هر نقطه معنا ببخشد، گفت: «او به ما یاد داد زبان خود را پیدا کنیم.» او دیدگاه منحصر به فردی داشت و زمانی که با او وقت می گذراندیم سرشار از خلاقیت بودیم.

دشتارا توضیح داد که توانسته آتیلا پسیانی را در بیمارستان عیادت کند و گفت: «این فرصت را داشتم که او را در بیمارستان ملاقات کنم.» او در حالت بیهوشی دیگری قرار داشت، گویی آتیلا در حالت نیمه هوشیار در حال رقصیدن و اجرای برنامه بود. حالت. وقتی چشمانش را باز کرد و به او گفتم برمی گردی و با ما کار می کنی، قلبش به شدت می تپید.

وی با بیان اینکه آتیلا پسیانی عاشق بازیگری بود، پدر تئاتر بود و سرشار از خلاقیت و نور بود، افزود: پسیانی مثل یک کارگر ساختمانی در تئاتر کار می کرد تا جوانانی مثل من در آنجا بازیگری را یاد بگیرند. ، چیزی که هیچ کس به ما نداده بود. آتیلا ما را قادر به کار و رشد کرده است. نمی دانم چطور اینقدر وقت داشت که از همه تئاترهای ما دیدن کند.

تئاتر ایران مدیون آتیلا است

محمد چرمشیر با بیان اینکه این روز تلخ ترین روز تئاتر ایران است، گفت: تئاتر ایران روزهای تلخ کم نداشته است اما این تلخ ترین روز تئاتر ایران است از دیروز به دنبال کلماتی برای ناراحتی خود را به شما ابراز کنم تا بیان کنم، اما نتوانستم کلماتی را پیدا کنم. هیچ کلمه ای غیر از عکس پیدا نکردم. من زخمی هستم، تئاتر ایران مدیون آتیلا است.

این نمایشنامه نویس با بیان اینکه تئاتر ایران به آتیلا پسیانی بدهکار است، ادامه داد: ما در مورد آتیلا صحبت می کنیم، اما این کمی آتیلا است. او تئاتر ایران را دوباره با تنوع تئاتر آشنا کرد. ما باید در مورد آتیلا صحبت کنیم. او همیشه در کنار ما بود، گویی مردم وقتی با هم بودند نامرئی بودند.

وی با اشاره به دوستی 33 ساله خود با آتیلا پسیانی گفت: این روزها سیل خاطره ها به سمتم هجوم آوردند، گاهی از خودم می پرسم: در 33 سال رفاقت چند خاطره وجود دارد؟ می خواستم یکی از آن خاطرات را ثبت کنم و این لحظه را با چنگ و دندان ثبت کنم. آتیلا عالی بود، عالی زندگی کرد، به خاطر بزرگی او بود که این جمعیت به دیدن او آمدند و خداحافظی کردند.

با رفتن آتیلا فصل تغییر کرد

سحر دولتشاهی بازیگر به حضور آتیلا پسیانی اشاره می کند اردیبهشت ماه آتیلا گفت که ماه متولد شد اردیبهشت ماه آمد و مهر آتیلا رفت بهار آمد و پاییز رفت. با رفتن آتیلا فصل تغییر کرد.

این بازیگر ادامه داد: آتیلا می گفت: «آدم خانواده ای دارد که در آن متولد شده و خانواده ای دارد که در آن تجربیات دارد.» تو خانواده من بودی آتیلا! راه رفتن را بلد بودم اما پیاده روی های زیادی را با تو تجربه کردم. برای او همه چیز بسیار جدی و بسیار خنده دار بود.

دولتشاهی درباره تجربه همکاری با آتیلا پسیانی گفت: او بلد بود چگونه بازی خوبی از بازیگر بگیرد. امروز همه ما در بازی آتیلا هستیم. نمی توان گفت دیالوگ، امروز باید با چشم و بدن بازی کرد.

وداع با اهالی سینما با زنده بودن «آتیلا پسیانی».

آتیلا پسیانی بازیگر باتجربه تئاتر، سینما و تلویزیون دهم متولد شد اردیبهشت ماه وی فرزند جمیله شیخی از هنرمندان فقید ایران بود. نجوم، با تجربه.

پسیانی از دهه 60 به طور فعال در تئاتر ایران از جمله اجراهای جشنواره ای و اجراهای آزاد حضور داشته است. وی با آثار خود در چندین جشنواره تئاتر فجر از جمله جشنواره فجر سال 1370 شرکت کرده است.پسیانی در این مدت علاوه بر آثاری چون “سایه ماه” به کارگردانی “قصه گویی جاجاد جادو” ساخته محمد چرامشیر را کارگردانی کرد. ساخته انوشیروان ارجمند و مرگ یزدگرد بهرام بیضایی به کارگردانی گلاب آدینه، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و ملکنون نویسندگی و کارگردانی مریم مطفرح و عزت الله مهرآوران.

«کشتی گلپر»، «دو فیلم با یک بلیط»، «مسافران»، «خاکستر سبز»، «هیوا»، «شام آخر»، «فرزند صبح»، «پاداش سکوت»، «آتش بس»، «مجردها» “. “، “کما”، “پل چاق”، “زندگی خصوصی”، “نیمه شب اتفاق افتاد”، “نگار”، “کارگر ساده نیازمندیم” و سریال های “مهله گو بیا”، “مهله سنگ”، “شب اول”. “. صلح، «زیر تیغ»، «پرده»، «برف بی‌صدا می‌بارد» و سینماهای «جنایت و مکافات»، «باغ آلبالو»، «مخمل آبی»، «پروفسور بوبوس»، «کالیگولا، شاعر «خشونت»، «کهوه‌سا»، «درد دل با سگ»، «رستاخیز» از آثار زنده‌یاد پسیانی است.

مراسم هجدهمین دوره از شب کارگردانان تئاتر ایران در قالب یادبود آتیلا پسیانی اردیبهشت ماه این ماه به همت انجمن صنفی کارگردانان تئاتر و با حضور جمعی از هنرمندان و بازیگران در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

پسیانی اخیراً در یک سفر شخصی به فرانسه سفر کرده بود اما متأسفانه پس از وخامت وضعیت جسمانی خود به دلیل عوارض ناشی از سرطان در بیمارستانی در آن کشور بستری شد.

سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بلافاصله پس از اطلاع از بستری شدن پاسیانی در بیمارستان به نمایندگی از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده وی تماس گرفت و از وی خبر داد. آخرین وضعیت جسمانی درمان این هنرمند موفقیت آمیز بود اما متاسفانه پاسیانی در 23 مهرماه در فرانسه درگذشت.

آتیلا پسیانی پس از مدتی مبارزه با بیماری سرطان، جمعه 14 مهر در سن 66 سالگی دار فانی را وداع گفت و درگذشت وی موجب تاسف و تاسف فراوان جامعه هنری کشور شد. پیکر این هنرمند برای خاکسپاری به قبر این هنرمند بهشت ​​زهرا منتقل می شود.

۵۷۵۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا