اخبار روز سینما

هفته دوم گیشه ماه می: فروش فوق العاده Guardians of the Galaxy Vol. 3

هفته دوم باکس آفیس ماه می: Guardians of the Galaxy Vol. 3: پس از یک هفته افتتاحیه ضعیف که به طور گسترده توسط رسانه ها به عنوان عملکرد ضعیف مورد اشاره قرار گرفت. فیلم ( نگهبانان کهکشان جلد. 3) یکی از بهترین هفته های دوم برای یک فیلم دنیای سینمایی مارول در دوران همه گیری کرونا است. این سه گانه ابرقهرمانی در دومین جمعه اکران خود 15.7 میلیون دلار فروخت و تخمین زده می شود که در دومین آخر هفته اکران خود در باکس آفیس داخلی 58 میلیون دلار فروش داشته باشد. با این اوصاف مجموع فروش داخلی فیلم تا یکشنبه به بیش از 200 میلیون دلار می رسد.

 

Guardians of the Galaxy: The Third با 118 میلیون دلار در هفته اول اکران شد، مطابق با انتظارات، اما به طور قابل توجهی کمتر از سایر عناوین مارول در هفته های اول، مانند Guardians of the Galaxy Part II (نگهبانان کهکشان جلد. 2) دکتر استرنج در جهان موازی جنون (دکتر عجیب در چندجهانی جنون) ثور: عشق و رعد و برق (ثور: عشق و رعد 2022) و ببر سیاه: واکاندا برای همیشه (Black Panther: Wakanda Forever 2022) اشتباه شد. اگر پیش‌بینی‌های کنونی انجام شود، Guardians of the Galaxy 3 رکورد بهترین هفته دوم فیلم MCU پس از همه‌گیری را در اختیار خواهد داشت که تنها 51 درصد نسبت به هفته اول آن کاهش یافته است.

 

برای مقایسه، Doctor Strange 2 در هفته دوم افت 67 درصدی را تجربه کرد مرد عنکبوتی: راهی برای خانه وجود ندارد (Spider-Man: No Way Home 2021) 68 درصد افت داشته است. آخرین باری که یک فیلم MCU موفق به دستیابی به چنین موفقیتی شد با این فیلم بود. شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings 2021) در سال 2021 بود. Guardians of the Galaxy 3 نیز مانند دو فیلم قبلی خود در روز افتتاحیه نقدهای قابل قبولی دریافت کرده و نمرات بسیار خوبی را از تماشاگران دریافت کرده است. به نظر می رسد این امتیاز کم کم دارد تاثیر خود را نشان می دهد.

 

احتمالاً عملکرد Guardians of the Galaxy باعث شده است که عوامل مارول بالاخره نفس راحتی بکشند. زیرا این مطالعه با عملکرد پایین. Ant-Man and the Bee: شیدایی کوانتومی ( Ant-Man and the Wasp: Quantumania 2023) که با 475 میلیون دلار در سرتاسر جهان افتتاح شد، که همچنین درآمد کمتری نسبت به سایر نسخه های قبلی خود داشت، منجر به این گفتمان گسترده شد که “مردم از ژانر ابرقهرمانی خسته شده اند.” و در نتیجه، هر فیلم جدیدی که MCU منتشر می کرد با انتقاد شدید طرفداران روبرو می شد و به تماشاگران فیلم های ابرقهرمانی این احساس را می داد که دوران این ژانر در حال پایان است. با این حال، انصافاً، امسال سال ناامیدکننده ای برای این ژانر بوده است، زیرا هم Ant-Man 3 و هم شازم! خشم خدایان (شازم! خشم خدایان) انتظارات آنها را برآورده نکرد. و اگر فراموش نکرده باشید، این چرخه ناامیدی سال گذشته با فیلم بدنام آدم سیاه (بلک آدام 2022) که در اکران بین المللی خود حتی موفق به کسب 400 میلیون دلار نشد، به اوج خود رسید.

 

اما در هر صورت، به نظر می رسد که شانس Guardians of the Galaxy 3 در حال تغییر و بهبود است. فیلم جدید هفتهباشگاه کتاب: فصل بعدی)، جمعه با 2.1 میلیون دلار افتتاح شد. انتظار می‌رود این درام ژانر معمولی در این آخر هفته تا 7 میلیون دلار درآمد داشته باشد و در رتبه سوم قرار گیرد. در مقام مقایسه، فیلم اول باشگاه کتاب (باشگاه کتاب 2018) در افتتاحیه آخر هفته 2018 13 میلیون دلار فروخت و توانست با بیش از 100 میلیون دلار فروش در باکس آفیس جهانی به یکی از فیلم های موفق آن سال تبدیل شود. دوم این هفته، انیمیشن موفق برادران سوپر ماریو (فیلم Super Mario Bros) گفته می شود در ششمین جمعه خود فروش 2.9 میلیون دلاری را تجربه کرده است و مجموع فروش داخلی خود را به رقم خیره کننده 525 میلیون دلار رسانده است.

همچنین رتبه چهارم برای فیلم های ترسناک. رستاخیز شیطانی (ظهور مردگان شریر) در چهارمین جمعه خود برنده 1.1 میلیون دلار جایزه شد. این فیلم تاکنون 57 میلیون دلار در بازار داخلی فروخته است و تا پایان روز یکشنبه احتمالا به بالای 60 میلیون دلار خواهد رسید. در پایان پنجمین فیلم برتر باکس آفیس، کمدی-درام لاینزگیت با عنوانهستند تو هستی خدا؟ من هستم، دیزی)، قرارداد. و پس از 515000 دلار در روز جمعه، انتظار می رود این فیلم در آخر هفته 2.3 میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش داخلی خود را به حدود 16 میلیون دلار برساند.

 

در قسمت دیگری از باکس آفیس، فیلم جنایی (خواب آور) به کارگردانی رابرت رودریگز و با بازی بن افلک در بیش از 2000 سالن سینما با حدود 2 میلیون دلار اکران خواهد شد. همچنین هفته آینده شاهد انتشار خواهیم بود (x سریع)، همچنین دهمین فیلم از مجموعه طولانی مدت سریع و خشمگین خواهد بود.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا