دانستنی ها

مواظب سرماخوردگی در شهریور باشید و فریب گرما را نخورید!/جزئیات

در مناطق خشک گرما سریعا به سرما تبدیل می‌شود و بهتر است در دهه سوم شهریور ماه لباس‌های گرم‌تر مانند شال و هد پوشیده شود.

محقق طب سنتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای پیشگیری از مشکلات ریوی و تنفسی در فصل پاییز مردم باید لباس های مناسب و گرم بپوشند و فریب گرما را نخورند، گفت: زیرا در مناطق خشک به سرعت گرم می شود. به سرما تبدیل می شود و در دهه سوم بهتر می شود شهریور باید از لباس های گرم مانند شال و کلاه استفاده کرد.

سید ابوالفتح شیرمردی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل سرما احتمال ابتلای افراد به بیماری هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی افزایش می یابد و در صورت ابتلای افراد به سرماخوردگی، امکان انتقال ویروس با مراجعه به پزشک نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه متخصصان طب سنتی حجامت را در دهه سوم شهریور برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می کنند، گفت: زیرا حجامت سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در صورت سرماخوردگی به سرعت قابل درمان است.

شیرمردی با اشاره به اینکه داروهای گیاهی گرم و خشک در پیشگیری از سرماخوردگی مفید است، گفت: با ترکیب برخی گیاهان دارویی برای تقویت، محافظت و گرم کردن ریه ها و پیشگیری از سرماخوردگی و انواع ویروس ها مانند آنفولانزا و کرونا، می توان شرایط را بهبود بخشید. فرد را شفا دهد.

پژوهشگر طب سنتی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ترکیب برخی گیاهان دارویی که عمدتاً محصول گیاهان دارویی بومی منطقه است در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است، گفت: ریشه شیرین بیان ۲۰ گرم، گل بنفشه ۱۰ گرم گرم گل پانرک 10 گرم گل ختمی 10 گرم گل مرزنجوش 15 گرم خرمالو 10 گرم داروی سینه پنج گرم تجریزی پنج گرم مویز 20 دانه عناب پنج گرم انجیر 10 دانه بعد از شستن 15 گرم چهار پنج دقیقه با آب معمولی مخلوط کنید باید 20 دقیقه جوشانده و دم کرده و قبل از هر غذا دو لیوان و شب فقط یک لیوان میل شود.

وی ادامه داد: علاوه بر داروهای ذکر شده، داروهای مفید دیگری نیز برای تقویت ریه و پیشگیری از سرماخوردگی وجود دارد که از آن جمله می توان به آویشن، فراسیون و شیرین بیان در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد. گیاه ریشه شیرین بیان برای برخی افراد توصیه می شود، همچنین مصرف آن برای کسانی که فشار خون ندارند توصیه می شود، همچنین دانه شنبلیله، دانه کرفس و انواع آویشن نیز بسیار موثر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آنتی بیوتیک طبیعی که برای پیشگیری از سرماخوردگی یا ویروس باید هر شب مصرف شود، گفت: 50 گرم ریشه گیاهی، 15 گرم نعناع، ​​10 گرم مخلوط زیره سبز، 15 گرم گرم ریشه کاسنی، 10 گرم آویشن و 15 گرم آویشن، این نوشیدنی گیاهی که به دو گل بنفشه تقسیم می شود، یک قاشق چای خوری را در دو لیوان آب جوش ریخته و حدود پنج دقیقه می جوشانند و سپس به مدت 20 دقیقه دم می کنند. کاملا آنتی بیوتیک قوی است و برای درمان سرماخوردگی، سرماخوردگی فصلی، عفونت های مختلف داخلی بدن و جلوگیری از تب استفاده می شود.

شیرمردی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از مشکلات ریوی و تنفسی در فصل پاییز افراد باید لباس های مناسب و گرم بپوشند و فریب گرما را نخورند، گفت: چون در مناطق خشک دمای هوا به سرعت به سردی تبدیل می شود و این بهتر است. در دهه سوم شهریور باید از لباس های گرم مانند شال و کلاه استفاده کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف غذاهایی که باعث سردی و تری بدن می شود یکی از نکات مهمی است که باید به آن پایبند بود همچنین استفاده از سوپ‌ها و آش‌های ساده و گرم تا حد زیادی به بهبودی فرد کمک خواهد کرد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا