اخبار روز

هشدار؛ این عوارض دارویی خطرناک را جدی بگیرید!

سلامت نیوز نوشت: با برخی از عوارض مصرف داروها آشنا شوید که هرگز نباید نادیده گرفته شوند.

داروها عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد می کنند که می تواند خفیف یا حتی جدی باشد. به همین دلیل، بسیار مهم است که از قبل از عوارض جانبی داروها و تأثیر آنها بر سلامتی خود بدانیم. از آنها استفاده کنیم. در این بخش برخی از عوارض جانبی مصرف دارو را به شما می گوییم که هرگز نباید نادیده گرفته شوند.

اضطراب، افسردگی و افکار خودکشی

بسیاری از داروهایی که برای درمان افسردگی و اضطراب استفاده می‌شوند، خود می‌توانند عامل اضطراب و افسردگی شدیدتر، به‌ویژه در افراد جوان‌تر باشند. بر روی بسته داروهای ضد افسردگی برچسب سیاه رنگی وجود دارد که در مورد خطرات ایجاد افکار خودکشی هشدار می دهد و هرگز نباید این علائم را نادیده گرفت.

سرگیجه

سرگیجه یکی از عوارض جدی داروهاست که نباید نادیده بگیرید. برخی از داروها هستند که باعث سرگیجه می شوند. به عنوان مثال، داروهای ضد افسردگی، ضد دیابت، داروهای ضد التهاب، داروهای قلبی عروقی، مسکن ها یا داروهای فشار خون از جمله این موارد هستند.

سردرد

سردرد یکی از شایع ترین عوارض مصرف دارو است که بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند. آنها می توانند در اثر مصرف بیش از حد یک دارو، مانند مسکن، یا در برخی موارد حتی با مصرف دارو ایجاد شوند. این ممکن است پس از مصرف داروهای بدون نسخه نیز رخ دهد.

آلرژی پوستی

اگر در حین مصرف دارو دچار حساسیت و قرمزی پوست شدید، نباید این علامت را نادیده بگیرید. شاید شما به این دارو حساسیت دارید. همچنین ممکن است متوجه تاول، بثورات یا قرمزی روی پوست خود شوید که باید به پزشک اطلاع دهید.

تپش قلب

اگر متوجه تپش قلب شدید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. شاید به این دلیل است که شما داروی خاصی مصرف می کنید. تپش قلب ناشی از مصرف دارو همچنین می تواند با سرگیجه، گیجی، تنگی نفس و درد قفسه سینه همراه باشد و معمولاً در افرادی که داروهای آسم، فشار خون، قلب و تیروئید مصرف می کنند، شایع تر است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا