اخبار روز

هشدار هواشناسی به کوه نوردان و دره نوردان! / بارش تگرگ و باران در مناطق کوهستانی!

صادق رضائیان رئیس مرکز پیشبینی و مدریت بخران به دره نوردان و کوه نوردان هشدار داد و از آن ها خواست تا در این دو روز ( 9 و 10 شهریور) از دره نوردی و کوهنوردی اجتناب کنند.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از وقوع رگبار و رعد و برق به ویژه در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوبی کشور خبر داد و پرهیز از دره نوردی را توصیه کرد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با پی ام آپ، درباره وضعیت ارتفاعات و کوهستان های کشور در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه (9 و 10 شهریور) در بعد از ظهر و عصر بارش پراکنده و همرفتی و رعد و برق و همچنین احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات البرز و شمال غرب، در سایر مناطق کشور جوی پایدار همراه با وزش باد شدید به ویژه در بعدازظهر گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق برای بعدازظهر روز جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و بخش‌هایی از هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران گفت: در ساعات اولیه صبح روز آفتابی تهران از ظهر افزایش ابر و افزایش سرعت باد در ارتفاع بیش از 3000 متر گاهی وزش باد شدید رگبار باران همراه با رعد و برق و رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی ادامه داد: در شرایط جوی حاکم در مناطق با بارندگی شدید به ویژه در ساعات بعدازظهر باید دقت شود که زمان صعود رعایت شود تا دچار بی ثباتی در بعد از ظهر نشد.

وی افزود: برای نیمه جنوبی کشور و ارتفاعات زاگرس و شرق با توجه به پایداری جو باید اقدامات لازم برای کاهش خسارات ناشی از افزایش اشعه ماوراء بنفش در ظهر انجام شود. همچنین توصیه می شود برای جلوگیری از گرمازدگی در طول روز مایعات کافی همراه خود داشته باشید.

ضیائیان در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع بارندگی و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات البرز، صعود به دره در بعدازظهر خطرناک است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا