اخبار روز

هشدار زیمن شناس ترکیه ای به کشورهای اطراف دریای سیاه! / انفجار مهیب در دریای سیاه در اثر متراکم شدن گازها!

علی مهمت جلال شنگور که یک زمین شناس ترکیه‌ای است و در گروه مهندسی زمین‌شناسی در دانشکده دانشگاه فنی استانبول مشغول به فعالیت است در مصاحبه ای هشدار داده که شهر ترکیه در نهایت به دلیل انفجار دریای سیاه ویران خواهد شد.

یک زمین شناس ترکیه ای اخیرا در مصاحبه ای مدعی شده است که دریای سیاه به دلیل غلظت گازی که در آن وجود دارد در نهایت منفجر خواهد شد و این انفجار تمام شهرهای تا شعاع 60 کیلومتری از جمله استانبول را ویران خواهد کرد.

به گزارش پی ام آپ به نقل از عصر ایران، پروفسور “جلال شنگور” زمین شناس ترکیه ای در گفت و گو با کانال یوتیوب “کافا تیوی” نسبت به کاهش سطح اکسیژن در دریای سیاه هشدار داد و گفت: دریای سیاه در نهایت منفجر خواهد شد. چون گازهای موجود در آن در حال افزایش و متراکم شدن هستند. در نهایت، این گازها مانند نوشابه‌ها به سطح می‌آیند و در نتیجه انفجار آن‌ها، هیچ موجود زنده‌ای که به اکسیژن نیاز داشته باشد در 60 کیلومتری دریای سیاه زنده نخواهد ماند.

زمین شناس ترک: استانبول در اثر انفجار دریای سیاه ویران شد

این زمین شناس با بیان اینکه این سناریو برای همه شناخته شده است، تصریح کرد: همه آن را می دانند. منظورم این است که هر کسی که جوهر لیسیده باشد و جغرافیا خوانده باشد، این را می‌داند.»

علاوه بر این، وقتی از وی در مورد ساخت و ساز و توسعه شهرک‌ها در اطراف دریای سیاه سؤال شد، پاسخ داد: «معلوم است که اشتباه است و در شعاع 60 کیلومتری دریای سیاه هیچ موجود زنده‌ای زنده نخواهد ماند. استانبول در این مرز است، اودسای اوکراین هم در این قسمت است و سوخوم هم همین طور.”

جلال شنگور در پاسخ به این سوال که دریای سیاه چه زمانی منفجر می شود، گفت: در 100 سال گذشته عمق دریا از 200 متر به 180 متر رسیده است. میزان اکسیژن به تدریج کاهش می یابد. اما من جزئیات دقیق زمان انفجار احتمالی را نمی دانم. «نمی‌دانم چون درباره‌اش تحقیق نکرده‌ام. ممکن است چند قرن طول بکشد.»

لازم به ذکر است که در اطراف دریای سیاه شش کشور روسیه، ترکیه، اوکراین، گرجستان، رومانی و بلغارستان وجود دارند.

زمین شناس ترک: استانبول در اثر انفجار دریای سیاه ویران شد

دریای سیاه از طریق تنگه بسفر و داردانل بین بخش های آسیایی و اروپایی استانبول ترکیه به دریای مدیترانه متصل می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا