اخبار روز

هشدار: به گرم ترین هفته ایران در 11 سال اخیر نزدیک می شوید!/ فیلم

به نقل از شمانیوز، به گزارش سایت پی ام آپ، سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما و پایداری جو در اکثر استان ها خبر داد و برای وقوع دمای بالای 49 درجه در برخی مناطق به ویژه جنوب غرب کشور تا پایان هفته هشدار سطح زرد صادر کرد.

از امروز در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران و گلستان با افزایش نسبی دما مواجه هستیم.

همچنین با توجه به احتمال گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش های حرارتی در کشاورزی، دامداری و زنبورداری، هشدار زرد صادر شده است.

* گرم ترین هفته ایران در 11 سال اخیر نزدیک است

در همین رابطه محمد عباس نژاد کارشناس اقلیم و هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از نظر تجمیعی و گسترده درگیری هفته آینده گرم ترین هفته کشور در 11 سال اخیر است و این گرما می تواند در بسیاری از زمینه ها مشکل ساز باشد.

هشدار: به گرم ترین هفته ایران در 11 سال اخیر نزدیک می شوید!/ فیلم

رکورد تاریخی مصرف برق در این هفته شکسته می شود

ایسنا نوشت: رکورد تاریخی مصرف برق در این هفته شکسته می شود. وزیر نیرو با اشاره به اینکه در هفته جاری شاهد بیشترین میزان مصرف برق در کشور خواهیم بود، گفت: با تلاش صنعت نیروگاهی کشور در تلاش هستیم تا در زمان پیک بار مصرف برق در تابستان امسال به حداکثر ظرفیت نیروگاه های کشور برسیم.

علی اکبر محرابیان با اشاره به اینکه در هفته جاری شاهد افزایش شدید دما در نقاط مختلف کشور خواهیم بود افزود: براساس پیش‌بینی صورت گرفته این هفته رکورد تاریخی مصرف برق کشور شکسته خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو لازم است در هفته جاری شرکت برق حرارتی با یک برنامه‌ریزی منسجم و با استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه‌های خصوصی و دولتی بتوان همانند سال گذشته انرژی مورد نیاز روزهای اوج مصرف برق کشور به ویژه در هفته جاری را به شکل مناسبی تامین کرده و در اختیار مشترکان سراسر قرار دهیم.

وی با قدردانی از زحمات همکاران در زمینه تولید برق در زمستان و تابستان سال گذشته افزود: در یک‌سال گذشته کارکنان نیروگاهی کشورمان شرایط بسیار سختی را با موفقیت سپری کردند که امیدواریم این روزها نیز که شاهد اوج فعالیت صنعت برق کشور هستیم، بتوانیم با یک کار منسجم و هماهنگ و اتخاذ بالاترین سطح آمادگی، تابستان خوبی را برای مشترکان رقم بزنیم.

محرابیان تاکید کرد: بیش از یک سوم از روزهای گرم امسال را پشت سر گذاشته ایم و خوشبختانه با تلاش فعالان صنعت برق کشورمان به ویژه در حوزه نیروگاهی، رضایت خوب و قابل توجهی در بخش های مختلف کشور در مورد مصرف انرژی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق به صورت هوشمند در حال انجام است، گفت: این روزها با اتخاذ تدابیری در دولت سیزدهم می توان اثرات منفی عدم تعادل برق سال های اخیر را به حداقل رساند و با تداوم آن در این وضعیت، رضایت عمومی را باید بین مردم بودن دید

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا