اخبار روز سینما

7 کاری که در فست فودی ها نباید انجام داد!

رستوران های فست فود از زمان تاسیس خود جایگاه ویژه ای در بین گزینه های ما برای صرف غذا در خارج از خانه پیدا کرده اند. اما گاهی در آنجا اشتباهاتی مرتکب می شویم که برای کارکنان رستوران خوشایند نیست و حتی کارشان را سخت می کند.

هرگز این ۷ کار را در فست فود انجام ندهید!/ کارهای ممنوعه در رستوران ها

۱- از قبل درمورد سفارش تان تصمیم نمی گیرید و بقیه ی صف را معطل خود می کنید
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مشتریان در رستوران های فست فود مرتکب می شوند این است که تصمیم گیری در مورد سفارش خود را تا رسیدن به ثبت نام به تعویق می اندازند.

مشتریانی که قبل از رسیدن به نوبت در مورد سفارش خود تصمیم نمی گیرند، با این کار صندوقدار را آزار می دهند و نفرات بعدی را به تاخیر می اندازند.

هرگز این ۷ کار را در فست فود انجام ندهید!/ کارهای ممنوعه در رستوران ها

2- از سرویس بهداشتی رستوران بدون خرید غذا استفاده می کنید

اگر همیشه فقط برای دستشویی رفتن از فست فود استفاده می کنید، از ادب دور هستید.
این یک چیز است که شرایط اضطراری داشته باشید و یک چیز دیگر که همیشه فقط برای استفاده از حمام به رستوران بروید و مشتریان رستوران را منتظر استفاده از حمام کنید.

اگر رستورانی را برای استفاده از دستشویی آن در نظر گرفتید، خوب است که گاهی از آن خرید هم بکنید.

هرگز این ۷ کار را در فست فود انجام ندهید!/ کارهای ممنوعه در رستوران ها

۳- مقدار زیادی چاشنی و کارد و چنگال می گیرید

ایرادی ندارد که برای سفارش خود سس یا ظروف نقره بیشتری بخواهید، اما زمانی که مقدار آن زیاد است، مشخص است که قرار نیست از آن برای غذای خود استفاده کنید و قصد دارید آن را برای استفاده شخصی نگه دارید.

چاشنی ها و کارد و چنگال های رستوران برای استفاده از یک وعده غذا هستند. اما بعضی مشتریان از رستوران با خود چندین بسته سس، نمک و فلفل و مقدار زیادی دستمال کاغذی و کارد و چنگال به خانه می برند.

هرگز این ۷ کار را در فست فود انجام ندهید!/ کارهای ممنوعه در رستوران ها

۴- به کودک خود اجازه می دهید سفارشش را خودش بدهد و بقیه ی صف را معطل می کنید

اجازه دادن به فرزندتان برای سفارش دادن به صندوقدار ممکن است راه خوبی برای واداشتن او به سفارش مستقل به نظر برسد، اما اگر کودک شما خجالتی یا گیج است، نباید نفر بعدی را در صف نگه دارد و بلافاصله جای او را بگیرد.

اگر در ساعت شلوغی به یک فست فود می روید، بهتر است از قبل به فرزندتان کمک کنید که چه غذایی می خواهد و فقط در صورت نبود صف، سفارش خود را به صندوقدار بگویید.

هرگز این ۷ کار را در فست فود انجام ندهید!/ کارهای ممنوعه در رستوران ها

۵- سفارش تان را خیلی ویژه می کنید و سرعت آماده سازی غذا را کم می کنید

ممکن است بخواهید هر تغییری را که می خواهید در سفارش خود ایجاد کنید، اما ثبت یک سفارش بسیار خاص با درخواست های زیاد کار درستی نیست.

رستوران های فست فود مشتریانی را که درخواست های خاصی در مورد غذای خود دارند، دوست ندارند. از آنجایی که صندوق‌داران این رستوران‌ها اغلب از گزینه‌های موجود در سیستم سفارش رستوران در هنگام سفارش استفاده می‌کنند، بسیاری از این درخواست‌های ویژه قابل انجام نیستند.

درخواست های ساده، مانند یخ بیشتر در نوشیدنی یا عدم کاهو در ساندویچ، معمولاً مشکلی ندارند. اما درخواست هایی مانند افزودن یک چاشنی خاص به غذا یا پختن غذا به روشی خاص می تواند کارکنان رستوران را درمانده کند.

هرگز این ۷ کار را در فست فود انجام ندهید!/ کارهای ممنوعه در رستوران ها

۶- بعد از اتمام غذا میزتان را تمیز نکرده ترک می کنید

درست است که رستوران‌های فست فود معمولی‌ترین گزینه برای صرف غذا در بیرون از خانه هستند، اما این بدان معناست که می‌توانیم عادت‌های غذایی را که در خانه داریم کنار بگذاریم.

تمیز نکردن میز بعد از غذا و گذاشتن قسمت های دور ریختنی سفارش مانند ضایعات غذا یا کارد و چنگال برای کارکنان رستوران بسیار آزاردهنده است.

درست است که از مشتریان انتظار نمی رود میز خود را به طور کامل تمیز کنند، اما این رفتار خوبی است که قطعات دور ریختنی سفارش خود را در سطل زباله بیندازید و زمان بیشتری برای تمیز کردن میز و کف برای کارکنان رستوران باقی بماند.

هرگز این ۷ کار را در فست فود انجام ندهید!/ کارهای ممنوعه در رستوران ها

۷- رفتار مؤدبانه ای با کارکنان ندارید یا صبور نیستید

یکی از بدترین کارهایی که می توانید در یک فست فود انجام دهید این است که صبور نباشید و با کارکنان رستوران با احترام رفتار کنید. زیرا احتمالا علت تاخیر در آماده سازی سفارش شما نیستند و این رفتار کمکی به آماده سازی سریعتر سفارش نمی کند. همچنین، فقط به این دلیل که آنها برای خدمت به شما هستند به این معنی نیست که می توانید هر طور که می خواهید با آنها رفتار کنید.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا