اخبار روز سینما

هر چه زنی چاق‌تر باشد، فرزندان باهوش‌تری به دنیا می‌آورد! | جزئیات دقیق این خبر

به گفته برخی از محققان، اینگونه گفته شده که اگر زنی اندامی پر تر دارد، فرزندان او باهوش‌تر خواهند بود؛ بطور کلی می‌توان گفت اندام زنان بر تکامل ذهنی و هوشی نوازد تاثیر می‌گذارد.

چربی بدن می تواند حاوی مواد مغذی مهمی باشد

زنان کاملتر فرزندان باهوش تری دارند
علم هوش می‌داند که توانایی‌های شناختی و رشد ذهنی فرد تحت تأثیر ژنتیک و محیط قرار می‌گیرد. عواملی مانند مراقبت‌های قبل از زایمان، تغذیه مادر و محیطی که کودک در آن رشد می‌کند، برای توانایی‌های شناختی و رشد ذهنی او تأثیر قابل توجهی دارند. با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بخش‌های خاصی از بدن مادر و انتقال هوش به نوزادان از طریق شیردهی ارتباط می‌توانند داشته باشند. بر اساس پژوهشی که توسط تیمی از محققان دانشگاه پیتسبورگ آمریکا انجام شده، بخش‌های خاصی از بدن مادر که به آن‌ها “ذخایر چربی” می‌گویند، شامل ران‌ها و باسن، می‌تواند ارتباطی با هوش فرزندان آن‌ها داشته باشد. این محققان اظهار داشته‌اند که هدف آن‌ها ترویج چاقی به عنوان یک امر سالم نیست، اما داشتن چربی اضافه می‌تواند فراهم کننده مواد مغذی ارزشمندی همچون اسیدهای چرب امگا-۳ و ویتامین D باشد که برای رشد مغز جنین مفید هستند.

هر چه چاق تر، کودک باهوش تر است

زنان کاملتر فرزندان باهوش تری دارند
به گفته این محققان، چربی این نواحی مخزن تشکیل مغز کودک است. برای ساختن سیستم عصبی به چربی زیادی نیاز است و چربی های این نواحی از بدن سرشار از نوعی اسید چرب امگا 3 به نام DHA است که یکی از مهم ترین اجزای سازنده مغز انسان است. محققان می گویند بدن زنان در طول فرآیند تکامل دستخوش تغییراتی شده است که به آنها اجازه می دهد تا این چربی ها را تا زمان تولد کودک ذخیره و حفظ کنند. به همین دلیل زمانی که زنان به نوزاد خود شیر می دهند، این چربی ها که به آنها «لیپیدهای مغزساز در شیر مادر» می گویند از بدن مادر خارج شده و باعث کاهش وزن او می شود. گویی بدن زن برای ذخیره این چربی ها تا زمان تولد کودک تکامل یافته است.

با توجه به گفته دانشمندان، لیپیدهای مغزساز موجود در شیر مادر، عمدتاً از چربی‌های ذخیره شده در ران‌ها و باسن مادر سرچشمه می‌گیرند. بر اساس شواهد و مدارک، زنانی که ران‌های بزرگ‌تری دارند، سطح این لیپیدها در شیر آن‌ها بیشتر است. همچنین، بر اساس تحقیقات، این لیپیدها می‌توانند تأثیر مثبتی بر رشد و توسعه مغز نوزادان داشته باشند و احتمالاً برای فرزندان زنان با ران‌های بزرگ‌تر، این لیپیدها به میزان بیشتری در دسترس قرار دارند. به عبارت دیگر، بر اساس شواهد و مدارک، زنانی که ران‌های بزرگ‌تری دارند، هم خودشان و هم فرزندانشان ممکن است به همین دلیل از هوش بالاتری برخوردار باشند.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا