اخبار روز سینما

هر نوع تبلیغاتی برای گسترش محتوا و ارزش غدیر خم ضروری است.

به نقل از شمانیوز


به گزارش سراج24; حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفتگو با سراج24 درباره اهمیت ترویج و تبلیغ واقعه غدیرخم اظهار داشت: ولایت رکن و انبار اساسی اسلام است و اگر کسی آن را نداشته باشد به دین ملتزم نیست. و یا در صورت وجود تاثیر خاصی در جامعه نخواهد داشت.

وی افزود: شواهد محکمی از جمله کتب مختلف بر واقعه غدیر وجود دارد که نشان می دهد پیامبر اسلام امیرالمومنین(ع) را جانشین خود اعلام کرده است و آیات قرآن نیز به این موضوع اشاره دارد. و مردم حاضر در آن زمان نیز به خود می بالیدند که این واقعه را تشخیص داده اند، حتی اگر امروز از مردم بپرسند که بهترین جانشین پیامبر اسلام (ص) چه کسی بوده است، امام علی (ع) را نام می برند زیرا او بهترین شخص بوده است. در همه جهات و از این رو یقین غدیر مشخص می شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: هر نوع تبلیغی در جهت نشر محتوا و ارزش واقعه غدیرخم لازم و ضروری است زیرا بسیاری از کاستی هایی که در رعایت دین مبین اسلام نمایان است ناشی از فراموشی غدیر است نه اینکه چقدر اهمیت دارد. ما انجام می دهیم. تحول در شریعت اسلامی، از ارتفاعات غدیر است.

مومنی تصریح کرد: سال گذشته پیاده روی به مناسبت عید غدیر خم در تهران برگزار شد که یک اقدام مردمی و خودجوش بود و رسانه ها نیز خوب عمل کردند و این مراسم را تبلیغ کردند که این اقدام موثر و سایر فعالیت های مشابه باید انجام شود. امسال باید با شکوه بیشتری برگزار شود تا محتوای غدیر به ویژه برای نسل جدید نهادینه شود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ما نیاز زیادی به ارائه واقعه غدیر دارد، خاطرنشان کرد: لازم است هیئت ها، هنرمندان، روحانیون، معلمان و… شرکت در پیاده روی و فعالیت های مربوط به غدیر؛ باید محتوای غدیر را به جوانان و نوجوانان در ابعاد مختلف معرفی کرد تا این قشر با فعالیت و شناخت کامل و صحیح به غدیر نزدیک شوند و فعالیت های غدیر فقط برای شادی نیست و ارزش واقعی آن معلوم است.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمن با پذیرش دینی غدیر مشکل دارد، افزود: مردم ما به این درک رسیده اند که اجازه سوء استفاده از موضوع غدیر و شرکت خودجوش در برنامه های مربوط به او از جمله پیاده روی را نخواهند داد. روز غدیر. آنها نشان می دهند که از نظر سیاسی نیز بسیار حائز اهمیت است و کشور ما را به عنوان کشوری که بیشترین توجه را به شعائر دینی از جمله غدیر می کند در موقعیت مطلوب تری قرار می دهد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا