اخبار روز

هر آنچه باید در مورد “رژیم غذایی آب” بدانید.

ایسنا به نقل از سلامت نوشت: رژیم آب نوعی رژیم غذایی است و افرادی که می خواهند سریع وزن کم کنند از آن پیروی می کنند.

رژیم آب می تواند پنج روز یا بیشتر طول بکشد، در صورتی که فرد فقط آب و نوشیدنی های طبیعی بدون کالری مصرف کند. دانشمندان شواهد مربوط به رژیم آب و رژیم غذایی بوچینگر را بررسی کردند، یک درمان تحت نظارت پزشکی که شامل خوردن غذای بسیار کم تا سه هفته است.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که رژیم گرفتن به مدت پنج تا 20 روز به دلیل تجزیه چربی بدن برای انرژی باعث افزایش تولید کتون شده و باعث کاهش وزن تا 10 درصد وزن بدن می شود. با این حال، چهار ماه پس از توقف رژیم، به نظر می رسد مزایای متابولیک مانند کاهش فشار خون، کاهش کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید و بهبود حساسیت به انسولین و سطح قند خون از بین رفته است.

نتایج این تحقیق نشان داد که اثرات منفی اسیدوز متابولیک (اسید بیش از حد در بدن) بی خوابی، گرسنگی و سردرد است، بنابراین رژیم آب یا رژیم بوچینگر که در آن فرد کالری بسیار کمی در روز مصرف می کند، هیچ علتی ندارد. آسیب جدی.

پروفسور کریستا وارادی، محقق ارشد این مطالعه گفت: “نتیجه گیری کلی من این است که می توانید این رژیم را امتحان کنید، اما به نظر می رسد باید زیاد کار کنید، اما تمام مزایای متابولیک از بین می رود.”

وی توصیه کرد بیش از پنج روز بدون نظارت پزشکی از این نوع رژیم استفاده نکنید.

این مطالعه هشت مطالعه رژیم غذایی طولانی مدت آب یا رژیم غذایی بوچینگر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که در آن شرکت کنندگان روزه دار مقادیر کمی سوپ سبزیجات، آب، چای و آب را تحت نظارت پزشکی مصرف کردند. نتایج نشان می دهد که اثر کاهش وزن تنها پس از مدت کوتاهی قابل مشاهده است.

در پنج روز، شرکت کنندگان 4 تا 6 درصد از وزن خود را از دست دادند، آنهایی که به مدت 7 تا 10 روز رژیم گرفتند، 2 تا 10 درصد و کسانی که رژیم را به مدت 15 تا 20 روز دنبال کردند، 7 تا 10 درصد کاهش وزن داشتند.

پس از دوره، شرکت کنندگان در صورتی که به محدودیت کالری پایبند بودند، کاهش وزن خود را حفظ کردند، اما در غیر این صورت ظرف سه ماه دوباره وزن خود را افزایش دادند.

حدود یک سوم کاهش وزن ناشی از توده چربی و دو سوم از توده عضلانی بود که نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی سخت باعث می‌شود افراد چربی بیشتری از دست بدهند.

پروفسور ورادی گفت: بدن شما نیاز به تامین مداوم پروتئین دارد. اگر حاوی پروتئین نباشد، آن را از ماهیچه ها دریافت می کند.

وی افزود که ترجیح می دهد کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند به جای رژیم های غذایی آب، روزه متناوب را در نظر بگیرند، زیرا داده های بیشتر نشان می دهد که روزه متناوب می تواند به کنترل وزن کمک کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا