اخبار روز سینما

نقش خیره‌کننده “هدیه تهرانی” در این فیلم غوغا کرد! | عکس

هدیه تهرانی با بازی‌های خوب و ماندگاری که در طول حرفه‌اش داشته، به یک بازیگر برجسته و محبوب تبدیل شده است. او در فیلم «چهارشنبه سوری» با بازی عالی خود در نقش «مژده»، بیشترین توجه را به خود جلب کرد.

زادروز هدیه تهرانی در سال ۱۳۵۱ است و پس از بازی در فیلم «سلطان» به کار خود در بازیگری ادامه داد. با بازی در فیلم‌هایی همچون «قرمز» و «شوکران»، شهرت و محبوبیتش بیشتر شد.

در سال ۱۳۸۶، هدیه تهرانی با هومن بهمنش، مدیر فیلمبردار ۲۷ ساله، ازدواج کرد. اما این زندگی زودتر از یک سال به طلاق ختم شد. هدیه تهرانی پس از آن نیز به دنبال پیدا کردن شریک زندگی خود بود و ازدواج دومی را نیز تجربه کرد. اما همچنان مجرد است.

بازیگری هدیه تهرانی در طول سی سال حرفه‌اش، با نقش‌های متعددی که بازی کرده، به ماندگاری و شهرت بیشتری دست یافته است. بازی او در نقش «مریم» در فیلم «سلطان» و همچنین بازی خیره کننده‌اش در فیلم «چهارشنبه سوری»، از جمله بهترین بازی‌هایش هستند که تاریخ سینمای ایران به خاطر می‌آورد.

درباره نقش: «مژده» زنی از طبقه متوسط ​​تا بالای جامعه است. او مادر یک بچه تابستانی است و مدام با شوهرش درگیر است. این زن چند روزی است که به شوهرش مشکوک است و فکر می کند او با زن همسایه رابطه دارد. این تردید چنان در روح و جان مژده ریشه دوانده بود که اطرافیانش را به روانی بودن او واداشت. مژده توسط اطرافیانش قضاوت می شود که درباره هر چیزی که درباره شوهرش فکر می کند صادق است.

ویژگی‌های نمایشنامه: در سال‌های گذشته، اصغر فرهادی با همکاری مانی حقیقی فیلمنامه‌ای به نام “چهارشنبه سوری” را نوشته است. در این فیلم، شخصیت مژده به عنوان یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌ها طراحی شده است. بازیگری در چنین نقش‌هایی صلابت و شکوه خاصی را بر روی کاغذ نشان می‌دهند. این نقش‌ها به محض ورود روی صحنه، با لرزه‌ی صدای قلب مخاطب را به خود جذب می‌کنند.

برای بازی در نقش مژده، اصغر فرهادی با دقت و انتخاب بهترین بازیگر ممکن به انتخاب هدیه تهرانی رسید. تهرانی با شناسایی تمام ویژگی‌ها و زوایای شخصیتی شخصیت مژده، به خوبی موفق شد تا بهترین بازی را در این نقش به ارمغان آورد. او با بهره‌گیری از تحلیل ابعاد شخصیت و با دقت در اجرای نقش، همه‌ی شخصیت مژده را به خوبی به تصویر کشید. با تماشای این فیلم، مخاطبان متوجه کیفیت بازی هدیه تهرانی در این نقش شده و احساس می‌کنند که شخصیتی به فیلمنامه زنده شده و بین دنیای خود و دنیای فیلمنامه یکدیگر را به پایین آورده‌اند.

نقش مژده با بازی هدیه تهرانی، می‌تواند به عنوان تابلو فرشی نفس‌بخش در تاریخ سینمای ایران به شمار بیاید و روی دیوارهای این صنعت به شکل عجیبی خودنمایی کند.

جوایز: هدیه تهرانی بازیگر نقش مژده در فیلم «غرنبه سوری» برای دومین بار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد. او بازیگر نقش اول جشن خانه سینما شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا