اخبار روز سینما جهان

تام کروز دهه ۲۰: هارولد لوید/جزئیات گرامیداشت نابغه سوم کمدی!

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش هالیوود ریپورتر، مراسمی به مناسبت صدمین سالگرد ساخت  فیلم مشهور هارولد لوید «ایمنی آخر از همه» ، روز یکشنبه با حضور سوزان لوید، نوه این کمدین در موزه آکادمی آکادمی برگزار می شود. او در مورد اینکه چرا میراث کمدی و تعلیق پدربزرگش همچنان ادامه دارد صحبت خواهد کرد.

اگرچه این کمدی کلاسیک امسال 100 ساله می شود، اما با توجه به ماهیت جدی این فیلم، این باور نکردنی است که از دوران فیلم صامت بیرون آمده است. به مناسبت بزرگداشت این فیلم، «یکشنبه» یکی از فیلم‌های «یکشنبه‌های صامت» در موزه آکادمی اکران خواهد بود و با همراهی موسیقی زنده ارکسترال، حس تنش و هراس از اوج آن بیشتر می‌شود.

سوزان لوید، نوه لوید نیز در این برنامه حضور خواهد داشت. او برای چندین دهه به عنوان نگهبان حفظ یادگاری پدربزرگش عمل کرده است. در این فیلم، سوپراستار دهه 1920 در حال بالا رفتن از آسمان خراش مرکز شهر لس آنجلس و در نهایت آویزان شدن از صفحه ساعت معلق به یکی از نمادین ترین تصاویر تاریخ سینما تبدیل شده است.

سوزان می گوید: «شاید او تام کروز دهه 1920 بود. من تام کروز را ملاقات کردم و در مورد آن با او صحبت کردم. او مانند کریستوفر مک کواری (کارگردان سریال ماموریت غیرممکن) از طرفداران پر و پا قرص هارولد است. هارولد همیشه می خواست پا را فراتر بگذارد، اگرچه نقش او روی صفحه نمایش گاهی ملایم و گاهی بدخلق بود، اما او به عنوان یک قهرمان اکشن نیز شناخته می شد و تصاویر واقعاً هیجان انگیزی خلق می کرد.

در ویژه یکشنبه یک قهرمان دیگر نیز گرامی داشته می شود: آهنگساز کارل دیویس، که در 3 آگوست در 86 سالگی در بریتانیا درگذشت، سوزان لوید را شوکه کرد که دهه ها را با او در موسیقی این فیلم و دیگر فیلم های هارولد لوید گذراند.

هارولد لوید ششمین عضو موسس آکادمی اسکار و بهترین دوستش داگ فیربنکس رئیس و موسس آکادمی بود. بنابراین سوزان می‌گوید بهترین کار این است که هارولد را ببرید و او را به کسانی که او را ندیده‌اند یا کارش را تجربه نکرده‌اند نشان دهید و خواهید دید که همه می‌خندند.

سوزان لوید تلاش می کند تا جوانان ناآشنا با دنیای لوید را با دنیای فیلم پدربزرگش آشنا کند. او می گوید: من فیلم های هارولد را به مدارس لس آنجلس می برم و به کلاس های ششم، هفتم و هشتم می گویم این پسر عینکی مانند برادر بزرگتر هری پاتر است.

اگرچه گاهی هارولد لوید را سومین ستاره و نابغه بزرگ کمدی صامت پس از چارلی چاپلین و باستر کیتون می دانند، اما به نظر می رسد که در قرن بیست و یکم هارولد لوید را باید بیشتر شبیه همتای کیتون و چاپلین دانست.

هارولد لوید، متولد 1893 و درگذشته 1971، بازیگر، کمدین، فیلمنامه نویس، کارگردان، تهیه کننده و بدلکار آمریکایی بود که در بسیاری از فیلم های کمدی صامت ظاهر شد. بین سالهای 1914 تا 1947 حدود 200 کمدی صامت و گفتاری ساخت. بیشتر فیلم‌های او شامل سکانس‌های پرتعلیق تعقیب و گریز طولانی با ماشین و اقدامات فیزیکی جسورانه بود. اگرچه او در سال 1919 در برخی از عکس های تبلیغاتی مجروح شد، اما شیرین کاری های خود را انجام داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا