عمومی

نیروی هوایی آمریکا موشک مافوق صوت را آزمایش کرد

در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، نیروی هوایی نشان داد که این آزمایش که در 9 دسامبر در سواحل کالیفرنیای جنوبی انجام شد، “اولین پرتاب کامل یک موشک عملیاتی نمونه اولیه” بود.

رویدادهای آزمایشی قبلی بر اثبات عملکرد تقویت کننده متمرکز بودند. به دنبال جدا شدن ARRW از هواپیما، به سرعت های مافوق صوت بیش از پنج برابر سرعت صوت رسید، مسیر پرواز خود را تکمیل کرد و در منطقه ترمینال منفجر شد. به گزارش اسپوتنیک، نیروی هوایی گفت که نشانه ها نشان می دهد که همه اهداف برآورده شده است.

آزمایش 9 دسامبر توسط یک بمب افکن استراتژیک B-52H Stratofortress متصل به بال آزمایشی 412 در پایگاه نیروی هوایی ادواردز انجام شد.

آزمایش قبلی ARRW در 14 می انجام شد.

پیش از آن، آزمایش سیستم تسلیحاتی که توسط غول تسلیحاتی آمریکایی لاکهید مارتین توسعه می‌یابد، با سه شکست متوالی مواجه شد که منجر به تاخیر در تولید یک نوع آماده رزمی شد که قرار بود در ماه سپتامبر آغاز شود.

همراه با B-52H، ARRW برای استقرار بر روی بمب افکن های استراتژیک B-1 Lancer و احتمالاً توسط جنگنده های ضربتی چند منظوره F-15 طراحی شده است. پنتاگون برنامه های سفارش این سلاح را که رسماً به عنوان AGM-183 ARRW طبقه بندی می شود، در ماه ژانویه به دلیل شکست های آزمایشی متوقف کرد.

ARRW یکی از ده ها سیستم تسلیحاتی مافوق صوت است که توسط پیمانکارانی مانند لاکهید برای ارتش ایالات متحده ساخته شده است. پس از سال‌ها کار توسعه، ارتش سال گذشته اعلام کرد که اولین شاخه از ارتش است که پس از تحویل گرفتن سلاح‌های مافوق صوت دوربرد (LRHW)، یک سامانه موشکی تقویت‌کننده، پرتاب از زمین، ساخت سلاح‌های مافوق صوت را آغاز می‌کند. تا پایان سال مالی 2023. LRHW نیز توسط لاکهید در حال توسعه است.

این سیستم قرار است قبل از استقرار با دو آزمایش دیگر روبرو شود که آزمایش بدنه سرخوردن سیستم در ماه ژوئن با شکست مواجه خواهد شد.

علی‌رغم هزینه‌های نظامی بیش از حد ایالات متحده، که همچنان از مجموع تمام دشمنان احتمالی اصلی آن فراتر می‌رود، واشنگتن به نحوی از روسیه و چین در زمینه مافوق صوت عقب افتاد و ارتش روسیه اولین سامانه تسلیحاتی مافوق صوت خود، موشک کینژال را تحویل گرفت. ، در اواخر سال 2017، و چین در سال 2019 خودروی مافوق صوت DF-ZF خود را به کار گرفت.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا