اخبار روز

نگرانی شدید مردم اروپا از کاهش قدرت خریدشان! / ناتوانی برخی از والدین در تامین غذا برای فرزندانشان!

با کاهش قدرت خرید مردم اروپا در سه سال گذشته بسیاری از افرادی که در این کشورها زندگی می‌کنند ابراز نگرانی کردند و برخی از والدین ادعا کرده اند که قادر به تهیه مواد غذایی نیستند.

به گزارش پی ام آپ به نقل از یورونیوز: شهروندان اروپایی نگران آینده قدرت خرید خود هستند، زیرا بیش از نیمی از آنها (55 درصد) معتقدند که قدرت خرید آنها در سه سال گذشته کاهش یافته است.

نتایج نظرسنجی Ipsos که بر اساس نمونه ای متشکل از 10000 نفر انجام شد، نشان می دهد که مردم یونان (64٪) معتقدند قدرت خرید آنها در سه سال گذشته بیش از هر کشور دیگری در اروپا کاهش یافته است. صرب ها (63 درصد) و فرانسوی ها (60 درصد) در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

تقریبا 89 درصد از اروپایی ها افزایش تورم را دلیل اصلی کاهش قدرت خرید خود می دانند. تورم منطقه یورو در آگوست گذشته 5.3 درصد برآورد شد، در حالی که سه سال قبل زیر صفر و در محدوده منفی بود.

البته 24 درصد اروپایی ها نیز دلیل اصلی کاهش قدرت خرید خود را مشکلات فعالیت اقتصادی خود می دانند و 23 درصد نیز تاکید دارند که تعریف هزینه ها و هزینه های جدید دلیل اصلی کاهش قدرت خرید آنها بوده است.

بر این اساس، تقریبا یک سوم اروپایی ها (29 درصد) گفتند که در حال حاضر در وضعیت مالی و مادی نامشخصی هستند، بنابراین ظهور یک هزینه جدید می تواند تعادل بین درآمد و هزینه آنها را به هم بزند. در یونان این میزان به 49 درصد می رسد که پس از مولداوی (46 درصد) بالاترین میزان در بین کشورهای اروپایی است.

علاوه بر این، تقریباً نیمی از اروپایی ها (56٪) معتقدند که مدیریتی که به آنها داده اند، تعادل بین درآمد و هزینه های آنها را حفظ کرده است. از بین افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، 15 درصد گفتند که اصلا نگران هزینه های زندگی روزانه نیستند.

اکثریت قریب به اتفاق اروپایی ها به دلیل شرایط سخت مالی روزافزون مجبور به اتخاذ تصمیمات “سخت” شده اند. 80 درصد اروپایی ها حداقل یک وضعیت مالی سخت را تجربه کرده اند و از هر دو نفر یک نفر (1.5 درصد) اخیرا حداقل یک مورد را تجربه کرده اند. از آنجایی که 62 درصد از این افراد مجبور به کاهش تعداد سفرهای خود و 46 درصد نیز مصرف بخاری در فصل سرما را کاهش دادند.

از بیش از یک سوم والدین اروپایی (36٪) که قبلاً در موقعیتی قرار گرفتند که قادر به برآوردن نیازهای اساسی فرزندان خود نبودند، 17٪ گفتند که این وضعیت را در شش ماه گذشته تجربه کرده اند، ماه ها قبل دوباره تجربه کرده اند.

رایج ترین واکنش اروپایی ها به افزایش سطح عمومی قیمت ها این است: آنها به دنبال قیمت های پایین تر (85٪) هستند و اغلب به کالاهایی با تخفیف های عمیق (70٪) مراجعه می کنند. البته برخی از شهروندان اروپایی در شرایط سخت تری قرار می گیرند: 38 درصد از آنها می گویند که دیگر سه وعده غذایی در روز نمی خورند و 31 درصد از والدین می گویند که از وعده های غذایی خود صرف نظر می کنند تا به فرزندانشان غذا بدهند، اگرچه گرسنه هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا