اخبار روز

نگاهی به وضعیت بازار طلا! / افزایش نسبی قیمت سکه متاثر از بازار جهانی!

کمبود تقاضا برای طلا در چند روز گذشته سبب شده تا فلز زرد در این مدت سکون قیمت را تجربه کند. حال در هفته گذشته با انتشار داده‌هایی از سمت آمریکا و با تغییر قیمت طلا در سطح جهانی شاهد رشد قیمت در بازار طلا بوده‌ایم.

مریم فکری: نظرسنجی ها نشان می دهد که بازار سکه در هفته گذشته روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشته است، اما این بار در روز چهارشنبه و در آخرین لحظات معاملات، روند صعودی داشت و یک کانال صعودی را طی کرد.

قیمت سکه در حالی به کانال 28 میلیون تومان رسید که از ابتدای هفته در کانال 27 میلیون تومان نوسان داشت و به نظر می رسید کمبود تقاضا در بازار حتی قیمت ها را پایین آورد.

تحریک سکه از سمت بازار جهانی طلا

اما در شرایط فعلی به نظر می رسد افزایش انتظارات برای رشد اونس طلا منجر به محدود شدن فشار فروش در بازار سکه امامی و عبور فلز گرانبهای داخلی از کانال 48 میلیون تومانی شده است.

بررسی ها حاکی از آن است که افزایش قیمت طلا بلافاصله پس از انتشار گزارش مشاغل آمریکا رخ داده است. بر اساس این گزارش، پس از انتشار آن، تعداد موقعیت باز در تیرماه با 338 هزار نفر کاهش به 8 میلیون و 827 هزار نفر رسید. بازدهی خزانه داری ایالات متحده کاهش یافت زیرا بازدهی خزانه داری ایالات متحده مستقیماً با نرخ بهره فدرال رزرو مرتبط است. با توجه به تاثیر سیاست فدرال رزرو بر بازار کار، تحلیلگران بر این باور بودند که فدرال رزرو می تواند به چرخه پولی انقباضی خود پایان دهد. بازده خزانه داری ایالات متحده کاهش یافت و از آنجایی که قیمت طلا به عنوان یک دارایی بدون بازگشت رابطه معکوس با بازده اوراق قرضه داشت، قیمت هر اونس طلا برعکس افزایش یافت. البته گزارش های فدرال رزرو و آمارهای اقتصادی آمریکا مهم ترین عواملی هستند که می توانند جهت حرکت شاخص دلار و اونس طلا را در روزهای پنجشنبه و جمعه تعیین کنند.

انواع سکه ها کانال عوض کردند

بر اساس این گزارش، قیمت سکه دیروز با ۱۱۴ هزار تومان افزایش در بازار ۲۸ میلیون و ۵ هزار تومان بود.

نیم سکه نیز با افزایش 30 هزار تومانی بازار تغییر کانال داد و 15 میلیون تومان قیمت گذاری شد. قیمت ربع سکه با 100 هزار تومان افزایش در بازار به 10 میلیون و 500 هزار تومان رسید. همچنین سکه گرمی نیز با قیمت 5 میلیون و 850 تومان معامله شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا