اخبار روز

نوسان دلار بین کانال های 48 و 49

به گزارش پی ام آپ به نقل از اقتصاد نیوز، بنا به ادعای برخی معامله گران، بازار ارز تهران امروز یکشنبه 5 شهریور در این ماه نرخ دلار بین دو کانال 48 هزار و 49 هزار تومان بود.

قیمت دلار که بعدازظهر دیروز در محدوده 49 هزار و 100 تومان بسته شده بود، در ابتدای معاملات نقدی امروز به 48 هزار و 920 تومان سقوط کرد اما ظهر امروز مجددا وارد کانال 49 هزار تومان شد و تقریباً کمتر از روز قبل بود.

بازار ارز هرات امروز تقریبا یک روز آرام را سپری کرد. اسکناس آمریکا در بازار مذکور به قیمت تقریبی 48 هزار و 900 تومان فروخته شد.

از سوی دیگر بازار درهم نیز امروز آرام بود و نرخ حواله درهم با 30 تومان افزایش نسبت به روز گذشته حدود 13 هزار و 540 تومان فروخته شد.

تکنسین های بازار می گویند اگر پشتوانه 48 هزار و 600 تومانی از بین برود، فروخته می شود و در صورت شکسته شدن مقاومت، خریداری می شود. حمایت مهم قیمت دلار 48 هزار و 600 تومان و مقاومت مهم آن در 49 هزار و 200 تومان است.

برخی از معامله گران نیز ادعا می کنند که دلیل کاهش قیمت ها در واقع به دلیل اخبار منتشر شده در هفته های اخیر مبنی بر افزایش درآمدهای نفتی از ایران است. به گفته آنها، تقویت بخش عرضه توسط بازارساز به عنوان ترمزی در مسیر شکل گیری روندهای رو به رشد عمل کرده است.

در بازار کنونی برخی معامله گران به سخنان محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی توجه کردند. اظهارات تأیید کننده 21 مرداد وال استریت ژورنال تصمیم ایران برای کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده خود را تکذیب کرد. محمد اسلامی امروز با تکذیب این ادعا اعلام کرد: غنی سازی بر اساس برنامه اقدام راهبردی در چارچوب اقدامات کلی نظام انجام می شود.

برخی از تجار تصور می کردند که خبر کاهش غنی سازی ایران گامی مثبت برای حل و فصل مسائل مورد مناقشه ایران و غرب است و از این رو برخی تجار احتیاط را در دستور کار خود قرار داده بودند.

محمد اسلامی اگرچه موضوع کاهش غنی‌سازی اورانیوم ایران را رد کرد، اما خبرهای دیگری را نیز در چارچوب تداوم همکاری‌ها برای کاهش درگیری‌های هسته‌ای ایران و غرب نیز می‌توان دید. اسلامی از سفر رافائل گروسی معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران خبر داد. البته قبل از (جمعه شانزدهم تیر ماه) «گروسی» در سخنانی اعلام کرد که همکاری این نهاد با ایران راضی کننده نیست.

بر اساس اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی، هیچ مذاکره‌ای با آژانس صورت نگرفته و بحث ادامه تعاملات با آژانس است که در چارچوب پادمان‌ها و NPT انجام می‌شود. به گفته اسلامی، از چهار مکان ذکر شده، دو مکان باقی مانده است که امیدواریم بر اساس تعاملات با آژانس رفع شود.

اما امروز خبری دیگر مورد توجه معامله گران قرار گرفت؛ که خبر «تغییر نرخ 37 هزار تومانی ارزهای صادراتی» تکذیب شد. در روزهای اخیر برخی کانال های تلگرامی فعال در بورس با انتشار اخباری در زمینه قیمت ارز، بحث هایی را در خصوص افزایش 30 درصدی نرخ ارز صادرات غیرنفتی طی دو هفته آینده به راه انداخته بودند. اما امروز اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران این ادعا را تکذیب کرد.

در مجموع قیمت دلار در بورس و مرکز طلا امروز با کاهش بیشتری نسبت به روزهای گذشته مواجه شد.قیمت دلار امروز یکشنبه پنجم شهریور 1402 در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران با پنج تومان کاهش نسبت به روز گذشته در سطح 41291 تومان قرار گرفت.

به همین ترتیب قیمت یورو امروز با 29 تومان افزایش نسبت به روز گذشته به 44 هزار و 575 تومان رسید.

از این حیث قیمت درهم امارات متحده عربی روی تابلو 11 هزار و 243 تومان قرار گرفت که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

نرخ ارسال حواله دلاری، حواله یورویی و حواله درهم در این هاب به ترتیب 37 هزار و 537 تومان، 40 هزار و 522 تومان و 10 هزار و 221 تومان درج شده است.

البته قیمت انواع ارز در سایت مرکز مبادلات امروز نوسانات مختلفی را به ثبت رساند. قیمت دلار امروز یکشنبه پنجم شهریور 1402 در سایت اتحادیه صرافی های ایران (تا حوالی ساعت 12:30) با پنج تومان کاهش نسبت به روز گذشته به طور میانگین 41 هزار و 290 تومان اعلام شد.

در همین سایت قیمت توافقی یورو نیز امروز با ۱۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته با میانگین رقم ۴۴ هزار و ۵۷۴ تومان روی تابلو بود.

قیمت درهم امارات به طور متوسط ​​معادل 12845 تومان اعلام شد که نسبت به روز گذشته 63 تومان کاهش داشته است.

قیمت طلای 18 عیار در بازار فعلی با 15 هزار و 200 تومان افزایش به 2 میلیون و 315 هزار و 800 تومان رسید. قیمت سکه امامی که در بازار دیروز 200 هزار تومان ارزان شد، در بازار امروز با 100 هزار تومان افزایش به 27.9 میلیون تومان رسید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا