اخبار روز

نماینده سنندج: ظرفیت های کردستان و نخبگان کرد در نظام اداری فاقد امنیت شغلی است/ چالش من با نماینده دولت در کردستان چالش بی عدالتی است.

نماینده مردم سنندج در مجلس تاکید کرد: قیمت ها در بازار نفس گیر و ناامید کننده است، قدرت خرید مردم کم نشده، قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

سیدمهدی فرشادان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 26 فروردین) مرداد) شورای اسلامی در این فرمان طی سخنانی گفت: نمایندگان اقوام و فرهنگ ها همه می دانیم که کلمه انقلاب به معنای تحول و تحول اساسی است و مجلس انقلابی به معنای مجمع انقلابی، مجمع فعال و انقلابی است. من در جایگاه نماینده مستقل کردستان پس از 8 سال تجربه بر اساس سیاست کلان “بی تاثیری خودخواهی و ملاحظات جناحی” نمی خواهم یک طرفه جلوی قاضی بروم و زحمات دولت را نادیده بگیرم. . سیاست خارجی.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس ادامه داد: آقای رئیسی دولت سیزدهم مطالبات فرهنگیان را شنید، ارزیابی معلمان قابل تقدیر است اما این طرح به تنهایی نمی تواند رشد همه جانبه شاخص های توسعه نظام آموزشی را محقق کند. . مطالبات طبقات پایین جامعه شنیده شد. طرح عادلانه شدن یارانه ها قابل تحسین است اما با تورم و بیکاری افسارگسیخته این طرح نمی تواند به بهبود اقتصادی مطلوب دست یابد.

وی گفت: وقتی دولت سیاست حذف ارز ترجیحی و طرح حمایت معیشتی را برای جلوگیری از گران شدن نان، دارو و بنزین در نظر بگیرد که قیمت هر کیلو گوشت مرغ به 110 رسید، مایه خیر و برکت است. هزار تومان یعنی دولت در سیاست اقتصادی خود اشتباه کرد، قیمت ها در بازار آشفته و ناامیدکننده است، قدرت خرید مردم کم نشده، قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

این نماینده مجلس گفت: جناب آقای رئیسی، من در سه جلسه خصوصی متوجه دیدگاه خاص شما نسبت به کردستان شدم، بودجه استان کردستان در سال 1402 به بیش از 3600 میلیارد تومان رسید، گویا مشکل آب شرب سنندج حل شد تا آهن سنندج شود. در اکتبر سال جاری افتتاح شد. جاده های کردستان همچنان کشتارگاه و کشتارگاه انسان است اما آقای بازرپاش وزیر توسعه راه ها را در اولویت قرار داده است. همه اینها قابل توجه است اما آقای رئیسی تمام ماجرا این نیست.

فرشادان تصریح کرد: با سیاست دوگانه «نزدیک یا نابود کن» از قبل از دولت سیزدهم مسیر همکاری و هم افزایی را در پیش گرفتم و به تعبیر رهبر انقلاب هشدار صریح به مسئولان و مسئولان کشوری می دهم. صداقت، آزادی و صراحت». : به خواسته های مردم کردستان گوش فرا دهید.

وی افزود: به وزیر کار یادآوری می کنم که وضعیت بیکاری و اشتغال در کردستان بحرانی است. آیا ساماندهی کولبران صرفا سرگرمی رسانه ای است؟» به اداره راه و شهرسازی یادآور می شوم، لطفاً به بازتاب تردد روزانه مردم و مسافران در جاده های استان کردستان، افتتاح راه آهن سنندج، راه اندازی نیمه تعطیل فرودگاه سنندج و توسعه راه روستایی کردستان و تکمیل پروژه ۲۰ ساله کریدور شمال – جنوب. آنها مهمترین مردم کردستان هستند.

این نماینده مجلس گفت: آقای عین الهی برای درمان 24 ساعته و داروخانه شهرهای حسین آباد، موچش و شویشه با صدها روستا فکری کنید. جناب آقای مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، اداره میراث فرهنگی تکاب استان همجوار بر اساس چه قانونی مجوز ساخت و ساز غیرمجاز در محوطه غار کرفتوی دیواندره را صادر کرد؟

فرشادان گفت: مخاطبان من هیئت دولت هستند. هر چه دولت ببافد، مقام ارشد دولت در کردستان پنبه می بافد. هشدارهای من را به عنوان شفقت تلقی کنید، نه تخریب. سکوت رئیس جمهور و وزیر کشور در قبال تخلفات استاندار کردستان و معاون وی در قبال نیروهای تحصیلکرده کردستان از مرز مصلحت عبور کرده و به اعتراف به گناه تبدیل شده است. نماینده عالی دولت در کردستان باید بفهمد که بالا بودن یعنی چه و مدیریت و سیاست را در حد همکلاسی ها و همشهریان و بازی دوستان پایین نیاورد.

وی گفت: آقای وحیدی وزیر کشور بازی گذشته است، در کردستان من نیروهای نخبه و تحصیلکرده در حال له شدن هستند. اگر جلوی حذف نیروهای بومی توسط مدیران ارشد کردستان را نگیرید، جنایت اتفاق می افتد.» مسئولیت وزارت کشور است و شما باید در برابر خدا و قانون پاسخگوی نخبگان کرد باشید. در انتخاب یا ابقای بیش از 70 نفر از مدیران و مدیران ارشد زادگاه استاندار کردستان. باز هم می گویم: دلیل انتصاب 70 مدیر ارشد و میانی از زادگاه استانداری کردستان در پست های ارشد چیست؟ غیر از دهان کجبی به نخبگان 10 شهرستان دیگر استان؟! آیا در بین مردم قحطی است؟! البته افشای اسناد و آمار انتصابات ناعادلانه در کردستان تنها یک هشدار است و شرح سایر موارد حدیث هفتاد من کاغذی خواهد بود. آقای وحیدی اگر استاندار کردستان قابل توجیه نیست لطفا چاره ای بیندیشید و فردی از محیط ما را در این سمت استخدام کنید.

این معاون توضیح داد: رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان گفتند: قانون گذاری «راه سازی» و ریل گذاری است. یا انتصاب یک مدیر توانا ریل گذاری نیست؟ صرف نظر از زیرساخت های فنی و اقتصادی، از دیدگاه وی انتخاب نیروی انسانی کارآمد بدون شک یکی از مفاهیم ساخت ریل است.

وی افزود: مخاطب من رئیس دولتی است که استاندار کردستان بوده و از روز اول تاکنون نماینده دولت نبوده، وی نماینده تعدادی از همکلاسی ها و همشهریان خود است. بی کفایتی یعنی ناتوانی در تامین آب شرب دیواندره در گرمای تابستان و ناتوانی در اطفای آتش جنگل های مریوان. به گفته آقای رئیسی، رهبر معظم انقلاب، مردم کرد یکی از پیشرفته ترین مردم ایران هستند. خصلت این تعبیر حکیمانه برای ما کردها سندی عالی در عرصه تمدن و فرهنگ است، به علاوه در سال 1387 کردستان را استانی فرهنگی نامیدند. بنابراین لازم است مسئولان دولتی کردستان به این استان بالادستی مراجعه کنند.

فرشادان با بیان اینکه «ظرفیت های کردستان، نخبگان کرد» و «سرمایه اجتماعی کردها» فاقد امنیت شغلی و احترام در نظام اداری است، تصریح کرد: چالش من با نماینده دولت در کردستان چالش بی عدالتی است. بودجه ویژه کردستان بی سابقه است، من از این مجمع از دولت تشکر می کنم، اما مدیران ارشد کردستان هزینه ها و توسعه زیرساخت ها را تشخیص نمی دهند. تیم دولت در کردستان مفهوم عقب ماندگی اقتصادی را به رسمیت نمی شناسد و به همین دلیل راه برون رفتی ندارد.

نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: گفتمان توسعه محور و توسعه اقتصادی در کردستان مطالبه من است، نخبگان و تحصیل کرده ها کردها و اهل سنت را در سطح استانی و ملی به حاشیه رانده اند. دو قطبی شدن آینده سیاسی کردستان را به خطر می اندازد، از نهادهای مسئول می خواهم هوشیار باشند.

۲۱۶۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا