اخبار روز

نماینده تهران درگذشت، رئیسی و قالیباف پیام دادند + جزئیات

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، آیت الله محمد حسن فاضل گلپایگانی (زالی) نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری روز گذشته دارفانی را وداع گفت. در ادامه رئیس جمهور و سخنگوی شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه درگذشت وی را تسلیت گفتند.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

«اسم خداوند بخشنده

ما از آن خداییم و به سوی او باز خواهیم گشت

درگذشت آیت الله فاضل گلپایگانی (زالی)، استاد حوزه علمیه و نماینده مجلس خبرگان رهبری، تأثیرات عمیق روحی بر جای گذاشت.

این روحانی وارسته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از یاران امام (ره) بود و پس از انقلاب عمر پربرکت خود را در حوزه علمیه قم و دانشگاه های تهران به تدریس علم و اخلاق گذراند تا اینکه به نمایندگی از ایشان رسید. اشراف در مجلس به مردم تهران تبدیل شدند. خبرگان پیشقدم شد و نام نیک و شغلی پربار از خود به جای گذاشت که مطمئنا توشه ارزشمندی برای آینده او خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را به حوزه های علمیه، طلاب و همه علاقه مندان، مردم شریف گلپایگان و تهران، رهبری و نمایندگان مجلس، خبرگان رهبری و بیت شریفشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه الهی مسئلت دارم. فقید سعید سعید را به محضر ائمه معصومین (ع) تقلید نموده و از درگاه خداوند متعال برای همه بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران”

فاضل گلپایگانی از دوستان صدیق امام بود

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

«اسم خداوند بخشنده

ما از آن خداییم و به سوی او باز خواهیم گشت

درگذشت آیت الله حاج شیخ محمد حسن فاضل گلپایگانی (زالی) از اعضای مجلس خبرگان رهبری و از اساتید حوزه علمیه قم موجب تأسف و تأثر شد.

این عالم وارسته و مودب از مبارزان دوران نهضت اسلامی، یار امام راحل (ره) و رهبر نظام و خادم صدیق با سوابق ارزنده در زمینه های تبلیغی، سمینارها، نشر اسلامی بود. دانش، تربیت شاگردان و ترویج شعائر اهل بیت علیهم السلام.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه روحانیت و حوزه های علمیه، مردم شریف تهران، گلپایگان و بیت شریف، از درگاه خداوند متعال برای این روحانی علو درجات و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

محمد باقر قالیباف

سخنگوی شورای اسلامی”

27218

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا