عمومی

نماسازی ویلا با چوب پلاست های درجه یک شرکت فیکا

در دنیای مدرن امروزی برخورداری از محیطی آرام که افراد بتوانند ساعاتی از وقت خود را به تفریح و استراحت در آن محیط بگذرانند، بسیار مهم است. اما خلق این فضا باید با اصول و قاعده باشد.

در سال‌های اخیر محوطه سازی و زیبا سازی فضای بیرونی در کشور ما با کاربرد متریال‌های نوین و چند منظوره مانند چوب پلاست حائز اهمیت شده، به طوری که به شکل رقابتی در آمده است. برای تزئین و زیبا سازی حیاط و محیط بیرون خانه، راهکارهای متفاوت و جذابی وجود دارد.

از جمله: چمن کاری، درخت کاری، شن ریزی، ساخت آلاچیق یا پرگولا، سنگ فرش یا کفپوش چوبی، مبلمان فضای باز و نیمکت، نورپردازی، شومینه یا آتشدان و گیاهان. همه مواردی هستند که برای ایجاد فضای خاص و متفاوت در محیط‌هایی همچون: حیاط آپارتمان یا ویلا، پشت بام (روف گاردن)، حتی حیاط خلوت یا پاسیو داخل منزل، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امروزه تعداد زیادی از سازندگان برای طراحی حیاط یا پشت بام و حتی تراس، در کل فضاهای باز و بیرونی از محصولات نوین و کاربردی همچون چوب پلاست که تاثیر به سزایی در زیباسازی محیط دارد، استفاده می‌کنند. در حال حاضر پرکاربردترین طراحی محوطه‌ها و حیاط، ایجاد فضای سبز و زنده در کنار عناصر پرکاربردیست که همگی قابلیت اجرا با این محصول را دارند. علاوه‌بر این راهکارها، به جز گل و گیاه و تزیینات زیباسازی، طراحی مسیرهای رفت و آمد و نوع کفپوش و سنگفرش نیز مهم است.

چوب پلاست

محوطه سازی ویلا با پروفیل چوب پلاست

وجود محصولات چند منظوره مانند پروفیل چوب پلاست برای کاربرد در فضای باز این روزها بسیار مرسوم شده است به خصوص در روف گاردن تهران این استقبال بیشتر است. این متریال به شما امکان ایجاد یکپارچگی در محیط را خواهد داد. ضمن اینکه سازه‌هایی همچون: پرگولا چوبی، کلبه یا آلاچیق چوبی با این محصول قابل اجراست. بنابراین دست طراحان باز است تا بتوانند به بهترین شکل ممکن محیط را با اجرای عناصر متعدد به فضایی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت شما تبدیل نمایند.

محوطه سازی ویلا یکی از فعالیت‌های به شمار می‌آید که طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. کمبود یا نبود محیط آرامش‌بخش برای گذراندن اوقات فراغت و شلوغی شهر باعث شده تا افراد بیش از پیش به نزدیک‌ترین مکان‌های محل زندگی روی آورده و آن را به محیطی مناسب برای ساکنین و افراد خانواده تبدیل نمایند. در طراحی محوطه ویلا محصولات چوب پلاست، می‌تواند انتخابی مناسب باشد و به خلق فضایی متفاوت و مدرن منتهی شود.

محوطه ویلا اصولا متراژی بالا دارد که اگر با گیاهان مناسب و المان‌های متفاوتی همچون: آلاچیق، پرگولا، نیمکت، آتشدان چوبی و … طراحی شود، بی‌شک بهترین مکان برای ساکنین خواهد بود. حتی اگر ابعاد محوطه کوچک باشد، می‌توان با کاربرد تنها چند المان ذکر شده نیز استراحتگاهی مناسب داشت. برای این منظور طراحان حرفه‌ای و فعال در این زمینه می‌توانند، بهترین ایده‌ها را متناسب با متراژ و بودجه مورد نظر به شما ارائه دهند.

چوب پلاست

اصول محوطه سازی ویلا

طراحی محوطه ویلا اصول خاصی دارد که با رعایت آنها می‌توانید، فضایی متفاوت و خاص ایجاد کنید. در این بخش به اصلی‌ترین مواردی که در طراحی محوطه ویلا تاثیر بسزایی دارد، اشاره خواهیم کرد.

بررسی متراژ در محوطه سازی ویلا

یکی از اصلی‌ترین مواردی که قبل از هر اقدامی باید به آن توجه کرد، متراژ محوطه است؛ کارشناسان با بررسی متراژ محوطه به این نتیجه می‌رسند که چه المان‌هایی در محیط قابل اجرا خواهد بود. بنابراین می‌توانید با مراجعه به فیکا از راهنمایی کارشناسان و طراحان حرفه‌ای این مجموعه بهرمند شوید.

چوب پلاست

ایجاد فضای سبز با توجه به شرایط اقلیمی

فضای سبز عضو جدای ناپذیر از طراحی محوطه ویلا به شمار می‌آید و از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت می‌توان با انتخاب گیاهان و گل‌های تزئینی مناسب در سراسر محوطه ویلا، محیطی سبز و زنده ایجاد کرد. یکی از راهکارهای زیباتر نشان دادن فضای سبز استفاده از عناصر چوب پلاست همچون: نرده چوبی برای تعیین حصار باغچه در محوطه، فلاورباکس چوبی برای کاشت و پرورش گیاهان و … است.

ایجاد یکپارچگی و هماهنگی در محوطه سازی ویلا

از دیگر مواردی که هنگام طراحی محوطه ویلا باید در نظر گرفته شود، ایجاد هماهنگی در اجرای المان‌های متفاوت است. هارمونی و تناسب و ایجاد آن در ساخت سازه‌ها یا حتی کوچک‌ترین عناصر، تاثیر مستقیمی در اولین نگاه خواهد داشت. استفاده از یک یا چند رنگ مناسب در کنار یکدیگر که با فضای سبز محوطه ویلا نیز همخوانی داشته باشد، قطعا فضایی متفاوت را بوجود خواهد آورد. این امر می‌تواند با استفاده از متریال‌های چند منظوره محصولات چوب پلاست که در زمینه‌های متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد، تحقق یابد.

ایجاد مسیر صحیح رفت و آمد در محوطه سازی ویلا

مسیر رفت و آمد در ویلا و مسیری که به ورودی ویلا منتهی می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به این امر می‌توان با استفاده از: کفپوش، نرده، فلاورباکس و … این مسیر را به بهترین شکل مشخص نمود. علاوه‌براین مرز بندی دقیق گیاهان و گل‌های تزئینی باعث می‌شود تا این مسیر زیباتر و حرفه‌ای‌تر به چشم آید.

 

کاربرد بجای سازه‌های متفاوت در محوطه سازی ویلا

این که در کدام قسمت از محوطه ویلا، سازه‌هایی همچون: پرگولا، آلاچیق، مبلمان فضای باز و … استفاده شود، بسیار مهم است. طراحان پس از بررسی فضای مناسب سازه‌های مورد نظر را در قسمت‌های متفاوت محوطه استفاده خواهند کرد. آلاچیق چوبی از سازه‌های سبک پرطرفدار در طراحی محوطه ویلا به شمار می‌آید که مکانی خصوصی و مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در کنار افراد خانواده و دوستان خواهد بود.

پرگولا همچنین بهترین سایبان برای برخورداری از فضایی نسبتا باز است که امکان اجرای آن به صورت مسقف و غیر مسقف فراهم است. علاوه‌براین می‌توان هردو سازه را در محوطه ویلا استفاده کرد. استفاده از گیاهان رونده و پیچک در اطراف سایبان یا همان پرگولا بهترین گزینه برای ایجاد سایه در کنار فضای سبز خواهد بود.

معرفی چوب پلاست فیکا

شرکت فیکا از سال ۱۳۸۲ به عنوان اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست (wood plastic composite) در ایران، فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با بیش از 18 سال سابقه درخشان، در این صنعت توانسته سهم چشمگیری از بازار داخلی این محصول را به خود اختصاص دهد. شرکت فیکا با بهره‌گیری از خطوط تولید به روز و کادر مجرب دفتری، توانسته پروژه‌های متعددی در اقصی نقاط ایران و دیگر کشورهای همسایه همچون: عراق، امارات، عمان و قطر طراحی و اجرا نماید. در حال حاضر این مجموعه با تولید انواع سطح مقطع پروفیل چوب پلاستیک ( محصولات فیکا ) خرید چوب پلاست و فروش چوب پلاست و همچنین برخورداری از تیم‌های مجرب فروش، طراحی و اجرا قابلیت ارائه خدمات متنوع در سراسر ایران را دارد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا