اخبار روز سینما

نقد و بررسی مستند سینما لایکا / به تصویر کشیدن تاثیر عمیق سینما بر جامعه!

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ، «سینما لایکا» مستندی درباره آکی کوریسماکی است که او را در حال ساخت سینما در کارخانه ای متروکه نشان می دهد.

به گزارش ورایتی، مستند «سینما لایکا» فیلمی است که نشان می دهد چگونه آکی کوریسماکی در شهر کوچک کرکیلا فنلاند یک کارخانه متروکه را به سالن سینما تبدیل کرد.

ولیکو ویداک که کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت، آن را مطابق با سبک سینمایی کوریسماکی فیلمبرداری کرد.

این مستند فرصتی را برای مخاطب فراهم می کند تا در قلمرو استاد فنلاندی غوطه ور شود، با همسالان او از جمله جیم جارموش تعامل داشته باشد و به طور کامل در دنیای سینمای کوریسماکی غرق شود.

کرکیلا شهر کوچکی در فنلاند است که در قرن گذشته تنها بر فعالیت‌های متالورژیکی متکی بود و اکنون کوریسماکی و دوست شاعر و نویسنده‌اش میکا لاتی در حال تبدیل یک کارخانه ریخته‌گری قدیمی به سالن سینما به نام کینو لایکا هستند. به این ترتیب کوریسماکی و روستاییان با استفاده از چوب و فلز بازیافتی و مبلمانی که متعلق به آنها بود، این سینما را شکل می دهند.

مستندی درباره آکی کوریسماکی/ چگونه کارخانه متروکه تبدیل به سالن سینما شد؟

او توسط کادیلاک‌های قدیمی، موتورسیکلت‌ها، ستون‌های سنگی و زیبایی الهام‌بخش طبیعت احاطه شده است تا ماهیت جادویی سینما را به عنوان مکانی که جادو در ظرفیت عمیق آن برای ایجاد تغییر ظاهر می‌شود، منتقل کند.

تانیا دیمیتراکوپولو ، مدیر شرکت تولید فیلم «مچ فکتوری» گفت: در دورانی که تعطیلی سالن‌های سینما به یکی از شاخصه‌های آن تبدیل شده است، تلاش‌های آکی کوریسماکی در کارکیلا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این مستند کارگردان به طرز ماهرانه ای تاثیر عمیق سینما بر جامعه را به تصویر می کشد.

ویداک هنرمند و فیلمساز اهل کرواسی است. او مرتباً در فرانسه نمایشگاه می گذارد و آثارش در سراسر جهان به نمایش درآمده است. «سینما لایکا» اولین مستند اوست.

این فیلم برای اولین بار در تاریخ 24 ژوئن در سی و هفتمین دوره جشنواره «سینما روتریتواتو» به نمایش درآمد.

“کارخانه کبریت” همه فیلم های کوریسماکی را ارائه می دهد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا