اخبار ارز دیجیتال

نقد و بررسی سبک پرایس اکشن ICT در بازارهای مالی

در این مقاله مشاهده می‌کنید که سبک پرایس اکشن ICT به عنوان رویکردی مهم در معاملات بازارهای مالی ارزشمند و کارآمد است. این سبک‌ با تأکید بر تجزیه و تحلیل حرکات قیمت، الگوهای نمودار و شاخص‌های تکنیکالی، به معامله‌گران ابزارهای قوی برای تصمیم‌گیری در بازارهای پویا را ارائه می‌دهند.

نقد و بررسی سبک پرایس اکشن ICT در بازارهای مالی در دنیای پویای ارزهای دیجیتال، سبک‌های مختلفی برای تحلیل بازار و تصمیم‌گیری وجود دارند که به عنوان ابزارهایی برای پیش‌بینی حرکت قیمت‌ها به کار می‌روند. این مقاله به معرفی و بررسی سبک مهمی در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، یعنی سبک پرایس اکشنICT  می‌پردازد.

پرایس اکشن سبک ICT یا “Inner Circle Trader”، مبتنی بر تجزیه و تحلیل حرکات قیمت و نحوه ارتباط آن‌ها با رفتار بازار است.

این سبک از ابزارهای تحلیلی با هدف شناسایی موقعیت‌های مناسب خرید یا فروش در بازار فارکس و بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف در معاملات ارزهای دیجیتال کاربرد دارد.

با توجه به شرایط و میزان تسلط خودتان از بازار ارز دیجیتال آموزش ببینید، توصیه ما آموزش خصوصی ارز دیجیتال است. در همیار کریپتو محتوای آموزشی کاملاً مناسب با سطح علم شما و زمان خالی شما به صورت حضوری و غیرحضوری قابل ارائه است.

نقد و بررسی سبک پرایس اکشن ICT

معامله گری با پرایس اکشن چه مزایایی دارد؟

با توجه به نظر کارشناسان و متخصصان در زمینه بازارهای مالی، روش پرایس اکشن به عنوان یکی از بهترین روش‌های معامله‌گری شناخته می‌شود که به دلیل فواید بی‌شماری که ارائه می‌دهد، بسیار جذاب است. در این راستا، به چند مزیت کلیدی این روش در زیر اشاره خواهیم کرد:

  1. تریدر در روش پرایس اکشن نیازی به سایر اندیکاتورها و ابزارهای معاملاتی ندارد.
  2. کاربرد پرایس اکشن محدود به بازار خاصی نیست بلکه در تمامی بازارهای مالی مانند فارکس، سهام، طلا، کالا و غیره نقش و کاربرد مهمی دارد.
  3. درصد موفقیت و نتیجه بخش بودن این روش معامله گری در مقایسه با سایر روش ها بیشتر است.
  4. سرعت استفاده از روش پرایس اکشن بالا است.
  5. این روش پیچیدگی خاصی ندارد و کاربر به سادگی و راحتی می تواند از آن استفاده کند.
  6. امکان معامله در تایم فریم های معاملاتی را به کاربر می دهد.

همانطور که بالا گفتیم سبک پرایس اکشن معمولاً بر پایه تحلیل نمودار قیمتی و تغییرات آن تمرکز دارد. در این سبک تحلیلی، شما ممکن است از الگوهای قیمتی مانند ترندها، نقاط ورود و خروج، سطوح پشتیبان و مقاومت و سایر الگوهای مشابه استفاده کنید. با استفاده از متاتریدر 4، می‌توانید نمودارها را بررسی کنید، ابزارهای متنوعی مانند خطوط روند و میانگین‌ها را اعمال کنید و با استفاده از شمع‌های قیمتی و الگوهایی که در تحلیل پرایس اکشن استفاده می‌شوند، تحلیل خود را انجام دهید.

صرافی بینگ ایکس (BingX) یکی از صرافی های خلاقانه ارزهای دیجیتال است که در آن می توانید به معاملات اسپات، فیوچرز و سایر معاملات ارزهای دیجیتال بپردازید. در صورت نیاز به آموزش صرافی بینگ ایکس روی لینک داده شده کلیک کنید و تمامی اطلاعات ثبت نام، پاداش ها و معامله با این صرافی ایرانی پسند را مشاهده کنید و یاد بگیرید.

معرفی سبک پرایس اکشن ICT و خالق آن

این سبک توسط مایکل هادلستون، یک معامله گر موفق فارکس، مربی و بنیانگذار استراتژی ICT توسعه یافته است. مایکل هادلستون یک چهره مشهور در صنعت معامله گری فارکس است که بیش از 20 سال است که معامله می کند و رویکرد منحصر به فرد خود را برای تجارت توسعه داده است که او آن را سبک تجارت ICT می نامد. رویکرد او مبتنی بر ساختار بازار، نقدینگی و عرضه و تقاضا است که به اعتقاد او عوامل کلیدی در درک بازار و تصمیم‌گیری بهتر در معاملات هستند.

یکی از جنبه های استراتژی تجارت ICT که مورد توجه ویژه قرار گرفته است، تمرکز آن بر شکار نقدینگی است. این روش به جستجوی فرصت‌هایی برای معامله در مناطقی از بازار با نقدینگی کم یا جایی که سایر معامله‌گران فعالیت کمتری دارند، اشاره دارد. با انجام این کار، ICT قصد دارد از ناکارآمدی های بازار استفاده کند و از حرکت های کوچک قیمت که ممکن است مورد توجه دیگر معامله گران قرار نگیرد، سود ببرد.

استراتژی ICT مانند استراتژی Waykoff مبتنی بر نقدینگی است، با این تفاوت که Waykoff به دنبال نقدینگی بالا برای شناسایی فعالیت های غول های بازار، همگام شدن با آنها و کسب سود از روند طولانی ایجاد شده توسط غول های بازار و موسسات مالی بود. در استراتژی ICT نقدینگی و ساختار فعالیت غول های بازار بررسی می شود اما قرار نیست این نقدینگی بالا برای فعالیت غول های بازار استفاده شود. بلکه این استراتژی به دنبال بخشی از نمودار است که نقدینگی جامد داشته باشد و فعالیت موسسات مالی در آن قسمت از نمودار کم باشد، همچنین قرار است از عدم فعالیت غول های بازار و روندهای بسیار کوتاه و اسکالپینگ سود ببرد.

هادلستون همچنین درک عمیقی از روانشناسی تجارت ایجاد کرده است و به بسیاری از معامله گران کمک کرده است تا بر موانع ذهنی که آنها را از دستیابی به موفقیت باز می دارد غلبه کنند. او بر اهمیت تسلط بر احساسات و انضباط تاکید می کند و استراتژی هایی را برای کمک به معامله گران برای مدیریت موثر ریسک ایجاد کرده است.

استفاده هادلستون از ابزارهای تحلیلی، مانند حجم، برای درک بهتر احساسات بازار و قیمت، یکی از مواردی است که او را متمایز می کند. او معتقد است این ابزارها برای هر معامله‌گری که می‌خواهد آگاهانه تصمیم‌گیری کند ضروری است.

نقد و بررسی سبک پرایس اکشن ICT در بازارهای مالی

سبک پرایس اکشن ICT :  بررسی و نحوه ی کارکرد

سبک پرایس اکشن ICT روشی است که شامل تجزیه و تحلیل حرکات قیمت، الگوهای نمودار و شاخص‌های تکنیکالی برای پیش بینی رفتار یک دارایی خاص در بازارهای مالی است. فرض بر این است که حرکت قیمت منعکس کننده احساسات جمعی شرکت کنندگان در بازار است و می‌تواند برای پیش بینی روندهای آتی مورد استفاده قرار گیرد.

در این سبک، معامله‌گران نمودارهای قیمت را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا سطوح اصلی حمایت و مقاومت، خطوط روند و سایر شاخص‌های تکنیکالی را که می‌توانند به آن‌ها در انجام معاملات سودآور کمک کنند، شناسایی کنند.

رویکرد پرایس اکشن ICT همچنین شامل استفاده از الگوهای خاص پرایس اکشنی در حرکات قیمتی هستند که تغییرات بالقوه در روند را نشان می‌دهند. این سیگنال‌ها به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که آیا وارد معامله شوید یا از آن خارج شوید و این وارد و خارج شدن از معامله در چه سطوح قیمتی انجام شود.

ویژگی های سبک پرایس اکشن ICT

در ادامه به توضیحات بیشتر درباره ویژگی‌های سبک پرایس اکشن ICT پرداخته خواهد شد:

  • تحلیل نمودارهای قیمتی: در این سبک تجارت، تاجران بر اساس تحلیل نمودارهای قیمتی به تحلیل بازار می‌پردازند. آن‌ها به دنبال الگوهای قیمتی، خطوط افقی و افقی، نقاط مهم پشتیبانی و مقاومت، و سایر اشکال و الگوهایی در نمودارهای قیمتی هستند.
  • استفاده از سطوح پشتیبانی و مقاومت: در این سبک تجارت، سطوح مهم پشتیبانی و مقاومت در نمودارها بسیار مهم هستند. تاجران از این سطوح برای تصمیم‌گیری در مورد ورود به معاملات و محدود کردن خسارت‌ها و اهداف خود استفاده می‌کنند.
  • شناخت عمقی بازار: Inner Circle Trader یا ICT تاجران را به دید عمقی از بازار و اجزای مختلف آن تشویق می‌کند. او به تاجران می‌آموزد که چگونه نیروهایی مانند سفرهای بزرگ، حجم معاملات، و فرصت‌های ورود و خروج از بازار را شناسایی کنند.
  • استفاده از تایم‌فریم‌های مختلف: ICT از تایم‌فریم‌های مختلف در تحلیل نمودارها استفاده می‌کند، از تایم‌فریم روزانه تا تایم‌فریم‌های کوچکتر مانند 1 ساعته و 15 دقیقه. این امکان را به تاجران می‌دهد تا موقعیت‌های تجاری مختلف را شناسایی کنند.
  • مدیریت ریسک مهم: Inner Circle Trader بزرگی اهمیت به مدیریت ریسک می‌دهد و تاجران را به محافظت از سرمایه خود ترغیب می‌کند. او از تکنیک‌های مختلف مانند محاسبه اندازه معاملات و تعیین سطوح استاپ‌لاس استفاده می‌کند.

باید توجه داشت که استفاده از سبک پرایس اکشن ICT یا هر سبک دیگری در تجارت بازارهای مالی ممکن است با خطرهای مالی همراه باشد، و تجربه و آموزش کافی قبل از شروع تجارت بسیار مهم است. همچنین، تاجران باید از موارد قانونی و مالی مرتبط با تجارت در بازارهای مالی آگاهی داشته باشند و با مشاوره‌گیری از متخصصان مالی مورد اعتماد خود، تصمیمات مالی خود را اتخاذ کنند.

مزایای پرایس اکشن  ICT

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از سبک پرایس اکشن ICT این است که به معامله گران اجازه می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه را بر اساس حرکت قیمت واقعی به جای تکیه بر شاخص‌های ذهنی اتخاذ کنند. از آنجایی که تحلیل در این سبک بر اساس داده‌های تاریخی است، معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های خود را برای تعیین اثربخشی آن‌ها بک تست گرفته و بررسی کنند.

مزیت دیگر این است که درک روشنی از ساختار بازار فراهم می‌کند و به معامله گران اجازه می‌دهد سطوح حمایت و مقاومت بالقوه را شناسایی کنند. این اطلاعات برای توسعه استراتژی‌های معاملاتی مؤثر که سود را به حداکثر و ضرر را به حداقل می‌رساند، حیاتی است.

یکی دیگر از مزایای سبک پرایس اکشن ICT، تطبیق پذیری آن است. معامله گران می‌توانند از ICT در ترکیب با سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال برای بهبود استراتژی‌های معاملاتی خود استفاده کنند. به‌عنوان مثال، در صورت تمایل، می‌توانید سبک پرایس اکشن ICT را با میانگین متحرک، اسیلاتورها یا سایر اندیکاتورها ترکیب کنید تا دید جامع‌تری از روند بازار به دست آورند.

نقد و بررسی سبک پرایس اکشن ICT در بازارهای مالی

معایب پرایس اکشن  ICT

نقطه ضعف اصلی استفاده از قیمت ICT این است که نیاز به درک عمیق ساختار بازار و ابزارهای تحلیلی مانند اصلاح فیبوناچی دارد. بدون دانش و آموزش مناسب، معامله گران ممکن است برای تفسیر مؤثر داده‌ها و تصمیم گیری آگاهانه مشکل پیدا کنند.

شاخص ترین معایب این سبک معاملاتی شامل؛

  1. در هر حال امکان فریب توسط بازار گردان‌ها وجود دارد.
  2. در بررسی مولتی تایم فریم و روابط بین آن‌ها دچار نقص است.
  3. تقسیم بندی صحیحی از اوردر بلاک‌ها، به ما نمی‌دهد.
  4. نکات مهم برای استفاده از سبک پرایس اکشن ICT

در صورتی که شما می‌خواهید از سبک ICT در پرایس اکشن استفاده کنید، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. شما می‌توانید با رعایت برخی نکات میزان موفقیت خود را در معاملات بالا ببرید. برای استفاده از پرایس اکشن، باید الگوهای قیمتی را شناسایی کرد و با تحلیل آن‌ها تصوری دقیق از رفتار بازار داشت. همچنین در تریدینگ با پرایس اکشن باید محافظه‌کار و صبور باشید.

برخلاف روش‌های دیگر تحلیل بازار که به شما نشان می‌دهند که هنگامی که باید خرید یا فروش کنید، پرایس اکشن فقط به شما نشان می‌دهد که چگونه باید با بازار برخورد کنید. همانند هر روش ترید دیگری، مدیریت ریسک در پرایس اکشن سبک ICT بسیار مهم است. بعضی اوقات روی الگوهای قیمتی بسیار واضح ولی غیرعادی حساب کرده و به تصمیمات غلطی دست می‌زنید.‌ در نتیجه باید به این مورد هم توجه داشت.

علاوه بر شناسایی الگوهای قیمتی، باید نقاط ورود و خروج خود را به دقت مشخص کنید. باید قادر باشید نقاط ورود و خروج خود را با استفاده از الگوهای قیمتی و فنی به دقت پیش‌بینی کنید. همچنین استفاده از تحلیل مالی و شناسایی منابع درآمدی و خروجی، همراه با پرایس اکشن به شما کمک خواهد کرد تا تصمیمات بهتری در مورد معاملات خود بگیرید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله مشاهده کردیم که این سبک پرایس اکشن ICT به عنوان رویکردی مهم در معاملات بازارهای مالی است. این سبک‌ با تأکید بر تجزیه و تحلیل حرکات قیمت، الگوهای نمودار و شاخص‌های تکنیکالی، به معامله‌گران ابزارهای قوی برای تصمیم‌گیری در بازارهای پویا را ارائه می‌دهند.

سبک پرایس اکشنICT  با استفاده از تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمتی و الگوهای خاص، به معامله‌گران امکان تصمیم‌گیری در مورد زمان و سطح معامله را می‌دهد.

از آنجا که بازار فارکس همچنان پویا و پیچیده است، انتخاب سبک مناسب برای معامله‌گران اهمیت دارد. هر یک از این سبک‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که می‌توانند به معامله‌گران کمک کنند تا با دقت بیشتری به تصمیم‌گیری در بازارهای فارکس بپردازند. در نهایت، انتخاب سبک پرایس اکشن باید با توجه به شرایط شخصی و استراتژی معامله‌گران انجام شود تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنند.

برای ارتباط با همیار کریپتو می‌توانید:

به سایت همیارکریپتو به آدرس زیر مراجعه و یا همیارکریپتو را در گوگل سرچ کنید.

www.hamyarcrypto.com

تماس و مشاوره: ۰۲۱۹۱۶۹۱۶۱۴  –  ۰۹۳۰۹۱۲۷۴۷۴

Recent search terms:

  • سبک ictدر معاملات طلاا

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا