اخبار روز سینما

نقد و بررسی اولین قسمت از مینی سریال هیهیت گمشده آخرین سریال تولیدی زنجیره خانگی وسط برزخ

«وضعیت گمشده» به کارگردانی سجاد پهلوان زاده جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی است که اولین قسمت آن پس از هیاهو و سردرگمی فراوان با 48 ساعت تاخیر منتشر شد.

به گزارش پی ام آپ، اولین قسمت از مینی سریال «حیهیت گمشده» با نام اولیه «حیهیت» به کارگردانی سجاد پهلوان زاده یکشنبه 4 تیرماه کلید خورد. قرار است قسمت های بعدی طبق برنامه اولیه یعنی جمعه ها در اختیار مخاطبان قرار گیرد. این سریال هم مثل هر محصول دیگری کار بی نقصی نیست اما اگر به همین منوال ادامه دهید نام شما در بین تولیدات پرطرفدار شبکه خانگی ثبت خواهد شد. تحلیل زیر بر اساس قسمت اول «وضعیت گمشده» است.

خلق و خوی کلی | فیلمنامه «حیط گمشده» را احمد سلگی بر اساس طرحی از میلاد جرموز که یکی از چهره های باهوش و موفق تئاتر است، نوشته است. سلاگی در دانشگاه تهران در رشته ادبیات نمایشی تحصیل کرده و با آثاری چون «هویت پروانه های مرده»، «کالاندولا»، «بال پنجم» و… به خوبی هویت افراد طبقه پایین را می شناسد. شهر و به همین دلیل آدم های سریال «هویت گمشده» ملموس هستند. داستان سریال درباره زن و شوهری است که از مشکلات مختلفی رنج می برند. مانند مشکلات اقتصادی، ناتوانی در بچه دار شدن و …. با این حال بزرگترین چالش در همان دقایق ابتدایی سریال فاش می شود، زمانی که راز هاجر آرام آرام فاش می شود. در حالی که امکان دفاع از رفتار خود را ندارد. داستان «وضعیت از دست رفته» در قسمت اول خیلی زود آتش گرفت و اجازه داد تا مخاطب را همراهی کند. با این حال، برخی ممکن است تلخی آن را دوست نداشته باشند.

مهدی حسینی نیا در اولین قسمت از سریال هیهیت نشان داد که می توان روی او به عنوان نقش اصلی حساب کرد.

زوج بهاره افشاری و مهدی حسینی نیا | داستان از جایی شروع می شود که هاجر (بهاره افشاری) برای دو سالگی ازدواج او و امیر (مهدی حسینی نیا) جشنی تدارک دیده است. اما زن از بچه دار نشدن رنج می برد و اینجا عموم مردم از این رابطه سرد مطلع می شوند. در ادامه داستان حدود شش سال بعد است، اما دیگر خبری از آن زن خوشبخت نیست و حالا وضعیت دیگری دارد. حسینی نیا ستاره نمایش های ملی در سال های اخیر است و با ایفای نقش های فرعی در فیلم های «سیاوش»، «می خواهم زنده بمانم»، «یاقی»، «رهایم کن» و… هر بار وجه دیگری از توانایی خود را آشکار کرد. . . او نقش اول «وضعیت گمشده» را دارد و بازی درخشان دیگری را در نقش مردی فقیر و سرخورده به ثبت رسانده است. سکوت ها و انفجارهای ناگهانی و همچنین شوکه شدن از یک حادثه، از امیر شخصیتی گیرا ساخته بود. بهاره افشاری که به تازگی کمدی «کمپ جدید» را با بازی خود به پایان رسانده، این بار در نقش زنی طبقه پایین آمده و به این ترتیب از شیک همیشگی خود فاصله گرفته است. این بازیگر دغدغه و پنهان کاری یک زن را به خوبی به تصویر کشیده و در فصل پرفروش سریال درخشان حضور داشته است. به نظر می رسد «جایگاه گمشده» نقطه عطف دیگری برای بهاره افشاری نامیده شود. از بازی خوب مهدی زمین پرداز در نیمه اول غافل نشویم که احتمالا در آینده شانس های بیشتری خواهد داشت.

دومین تجربه کارگردان. | «جایگاه گمشده» دومین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان زاده پس از «سقوط» به تهیه کنندگی محمدرضا منصوری است. محمدحسین مهدویان همچنان در کنار اوست. این بار به عنوان طراح پروژه و مدیر مشاور. پهلوان زاده سال ها به عنوان ناشر با مهدویان همکاری داشت و اکنون شکل این همکاری تغییر کرده است. ویژگی بارز کارگردانی «وضعیت گمشده» این است که برخلاف «سقوط»، دوربین در صحنه های آتش آرامتر و حتی کمتر بازیگوش است. اکنون می توان اذعان داشت که سجاد پهلوان زاده در آستانه تثبیت جایگاه خود در عرصه کارگردانی است. واقعیت این است که در قسمت اول «دولت گمشده» بازی های خوبی از بازیگران اصلی و فرعی گرفت و سکانس تصادف و چند کار دیگر را به خوبی انجام داد.

واکنش مخاطب | روز گذشته و یک ساعت پس از بارگذاری «حیهیت مصادد» در فیلمو، شاهد بازخوردهای مثبت مخاطبان بودیم. تورم داستان و بازی های خوب فصل مشترک مورد تمجید طرفداران این سریال بوده است. «وضعیت گمشده» تا ساعت 18 دیروز 96 درصد رضایت کاربران فیلمو را دریافت کرد که یک آمار مهم برای یک سریال بلافاصله پس از آپلود است. این سریال در مرحله بعد چه خواهد کرد؟ آیا بذر دادن داستانی که با حرام هایی مانند احتمال خیانت زن همراه است، درست و طبق الگوی صحیح پیش می رود و به پایان می رسد؟

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا