اخبار روز سینما

نقد فصل دوم سریال Sweet Tooth

دو سال پیش، تقریبا زمانی که تمام افراد در سراسر جهان درگیر پاندمی ویروس‌ها و در تلاش برای حفظ جان خود بودند، نتفلیکس با یک سریال شرایط مشابه پاندمی اما در نیایی فانتزی سریال Sweet Tooth (دندان شیرین) را به مخاطبان معرفی کرد. این سریال در واقع جهانی را به تصویر می‌کشید که توسط یک پاندمی و ویروسی عجی ب به ویرانی کشیده شده بود، اما همچنان امیدوار بود و سعی می‌کرد خود را این باتلا ق بیرون بکشد. این ویروس عظیمی از جمعیت انسان را کشت و به ظهور نوزادان هیبریدی م ی‌شود که بخشی از بدن آن‌ها انسان و بخشی از آن حیوان است. بد نیست بدانید این سریال بر اساس داستان کمیکی به همین نام ساخته شده جف لمیر و به ک ارگردانی جیم مایکل ساخته شده است.

مطلب پیشنهادی:چگونه سریال Kaleidoscope نتفلیکس را تماشا کنیم؟سریالی که اپیزودهای آن هیچ چیز خاصی ندارد!
چگونه سریال Kaleidoscope نتفلیکس را تماشا کنیم؟

جیمز برولین که نقش راوی را در سریال ایفا کرده می‌گوید این داستان گاس (با بازی کر ایستین کانوری) یک پسربچه 10 ساله دورگه انسان و گوزن است که با کودکانی که در همان زمان زندگی می‌کنند، می‌شود. این پاندمی باعث کشته شدن و از بین رفتن تمام انسانها در این جهان خیالی شده است. در فصل اول سریال که در سال 2021 پخش شد، گاز به کمک خانواده‌اش که شامل تامی جپرد (نانسو آنوزی) بود، یک شکارچی دورگه شروع به یافتن پاسخ‌هایی در مورد این کیست و از کجا پیدا کرد.

سریال Sweet Tooth
نقد فصل دوم سریال Sweet Tooth

اما فصلی که قابل حدس است اول با کمترین پاسخ به سوالات به پایان رسید و سه شخصیت اصلی سریال را از هم جدا کرد تا مخاطبان را برای اصطلاح دوم «هایپ» کند و هیجا ن‌ آن‌ها را بالا برد. در آخرین ملاقات، گاس به همراه یک گروه از بچه های دورگه دیگر توسط ژنرال ابوت شی طانی (نیل سندیلندز) به دام افتاد تا دکتر سینگ (عادل اختر) آنها را عمل کند و درمان برای انسان ها پیدا کند. جپرد با ایمی ادن (دانیا رامیرز)، سرپرست بسیاری از بچه‌های دورگه، به هم پیوسته تا سع ی کند بچه‌هایشان را بازگرداند، و بیر به تازگی با Birdie (ایمی سیمتز)، خالق گاس و نزدیک یک‌ترین شخصی که به عنوان مادر او را قبول می‌کند. ارتباط برقرار کرده است. اگر فصل اول در مورد یافتن خانواده و چیزی برای جنگیدن بود، فصل دوم با جدایی شخ صیت‌های اصلی در مورد محافظت از کسانی است که دوستشان دارند و امید به آینده دارند و بعد از آن گذشته بودند.

Sweet Tooth بخواهد این شخصیت ها را جدا کند تا تنش و هیجان ایجاد کند و این کارکترها فرصت رشد به صورت فردی را داشته باشند. فصل دوم به راه حلی برای این جداسازی به عنوان برای تکراری که قبلاً در مورد آنها می‌دانیم می‌کند. گاس در حال تبدیل شدن به یک رهبر تاثیرگذار است، جپرد و ایمی هرکاری برای بچه‌های شان انجام می‌دهند، و بیر را وقف به افراد نیازمند کرده‌اند. Sweet Tooth نوع سریالی نیست که کودک گروهی از دورگه را ترور کند یا درمانی برای بی ماری که جهان را ویران کرده است بیابد. اما در بسیاری از فصل دوم، ما این شخصیت‌ها را از ترکیب تماشا می‌کنیم و جزییات جدید اندکی درباره آن‌ها دستگیرمان می‌شود. به طوری که این اتفاق می‌تواند به راحتی در همان فصل اول نیز رخ دهد.

سریال Sweet Tooth
نقد فصل دوم سریال Sweet Tooth

اما با این اوصاف می‌توانیم زمانی را با بازیگران مکمل بگذرانیم و درباره سهم آن‌ها در داستان اطلاعات بیشتر کسب کنیم. این امر به ویژه در داستان دکتر سینگ و همسر بیمارش رانی (آلیزا اولانی) صادق است، ک مانند هیبریدها نیز در باغ وحش ژنرال ابوت به دام افتاده‌اند. در حالی که در فصل اول شاهد فداکاری سینگ برای نجات همسرش بودیم، این فصل را که درباره این شخصیت می‌دانیم به سطح دیگری می‌برد، اما حتی تلاش نمی‌کند مخاطبان را با دیگر شخصیت‌های سریال بیشتر آشنا کند.

به این ترتیب سریال از طریق دکتر سینگ، اطلاعاتی را که از شخصیت‌های اصلی و چنین بازیگرانی مکمل می‌دانیم گسترش می‌دهد، اما بقیه داستان‌ها به طور دقیق دنبال نمی‌شوند. در عوض، به نظر می‌رسد که فصل ۲ تا حد زیادی از زمان خود استفاده می‌کند تا داستان پازل را در جای مناسب خود برای فصل سوم قرار دهد. از بسیاری جهات، فصل دوم ادامه مسیری را دنبال می‌کند که سری رمان‌های گرافیکی در زمان انجام دادند، اما بدون خطر یا ایجاد تنش. فصل دوم با گذراندن یک راه بسیار طولانی در نهایت به جذابیت و عشقی که در فصل اول طنین باز می‌گردد.

سریال Sweet Tooth
نقد فصل دوم سریال Sweet Tooth

آنچه گفته شد فصل دوم با تمام فراز و نشیب‌ها در آخر موفق می‌شود داستان را به مسیر اصلی هدایت کند و مخاطب را برای ساخت فصل سوم هیجان‌زده می‌کند. از همین رو نمی‌توانم این فصل را توصیف کنم، اما به نظر می‌رسد یک ق دم پایین‌تر از فصل اول است. سریال دقیقا نمی‌داند که چگونه این شخصیت‌ها به این شکل از هم جدا می‌شوند. با این حال، بازیگران آنقدر قوی هستند که این فصل را جذاب دارند. فقط نظر از داستان کانوری چه می‌خواهد، چه حمله به مردان ابوت باشد یا فقط نشان دادن شادی کودک بودن، تماشای کانوری در هر صحنه لذت بخش است.

این فصل از سریال Sweet Tooth تلاش می‌کند تا تنش کند و این را در بالا ببرد، اما سریال جذابیتی را که وهله اول سریال عالی کرده بود، از دست می‌دهد. Sweet Tooth ر خواهد گرفت، اما بیایید امیدوار است که باز هم رویه فصل دوم را پیش نگیرد و تمام فصل را برای رسیدن به پایانی هیجان‌انگیز را تلف نکند.


تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا