اخبار روز

نفت به 95 دلار نزدیک می شود!

به گزارش پی ام آپ به نقل از تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و کاهش جمعی تولید، انتظار می رود ذخایر جهانی نفت در روز در نیمه دوم سال جاری میلادی به خاطر کاهش تولید داوطلبانه عربستان و پایین آمدن جمعی تولید کشورهای عضو اوپک پلاس، کاهش یابد.

به گزارش رویترز، این آژانس در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که کاهش ذخایر جهانی عرضه را کمتر از سطح مصرف نگه داشته و قیمت نفت را افزایش داده است. پیش بینی می شود قیمت نفت خام برنت در سال 2024 به 94.91 دلار برسد که نسبت به 88.22 دلار قبلی افزایش یافته است.

قیمت نفت در ماه های اخیر بسیار نوسان بوده است. کاهش تولید داوطلبانه توسط عربستان سعودی و روسیه از قیمت نفت حمایت کرده است، اما نگرانی های اقتصاد کلان بر چشم انداز تقاضای نفت تاثیر گذاشته است.

نفت برنت در حال حاضر اندکی بالای 86 دلار در هر بشکه معامله می شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد کشورهای عضو اوپک و متحدان آنها در ائتلاف اوپک پلاس تولید خود را در سال 2024 نسبت به سال جاری 300 هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد.

این آژانس انتظار دارد تولید نفت خام آمریکا در سال جاری 0.01 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و به 12.92 میلیون بشکه در روز برسد. برآورد می شود تولید نفت آمریکا در سال 2024 به میزان 200 هزار بشکه در روز افزایش یابد و به 13.12 میلیون بشکه در روز برسد.

انتظار می رود مصرف نفت آمریکا در سال 2023 100 هزار بشکه در روز و در سال 2024 با 100 هزار بشکه دیگر افزایش یابد و به ترتیب به 20.1 و 20.2 میلیون بشکه در روز برسد.

بر اساس این گزارش، مصرف سوخت هواپیماهای آمریکا در سال آینده نسبت به سال جاری 6 درصد افزایش می یابد که نتیجه افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی است که به سطح قبل از بحران کرونا بازگشته است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا