اخبار روز

نظر کریستوفر نولان در مورد بازنشستگی: من مثل تارانتینو فکر نمی کنم!

کریستوفر نولان اخیراً در پادکست Reel Blend درباره تصمیم کوئنتین تارانتینو برای کناره گیری از فیلمسازی پس از دهمین فیلمش صحبت کرد و گفت که تصمیم او را درک می کند.

تارانتینو سال‌هاست که می‌گوید پس از ساخت دهمین فیلمش از کارگردانی بازنشسته می‌شود و می‌خواهد از کار مستمر و سخت فاصله بگیرد.

نولان گفت که به این تصمیم اعتقاد دارد زیرا هر بار که درباره فیلم بعدی‌اش، منتقد سینما صحبت می‌کند، به او یادآوری می‌شود که این آخرین کارگردانی فیلمش خواهد بود، اما اصرار دارد که دیگر کتاب یا نمایشنامه‌نویسی ندارد. سریال تلویزیونی نکن

از سوی دیگر، پایان فیلمسازی تارانتینو در 60 سالگی در تضاد با فیلمسازی مارتین اسکورسیزی است که اواخر امسال در 80 سالگی The Full Moon Killers را اکران خواهد کرد.

وقتی از نولان پرسیده شد که کدام راه را ترجیح می دهد، گفت: «حقیقت این است که من هر دو دیدگاه را می بینم.» روایت داستان در سینما اعتیادآور است. این کار بسیار سخت است، اما همچنین بسیار سرگرم کننده است. وقتی برای انجام آن انگیزه پیدا کردید، متوقف کردن داوطلبانه کمی سخت تر می شود.

در مورد تصمیم تارانتینو برای بازنشستگی، نولان گفت که او به کارهای برخی از فیلمسازان در سال‌های آخرشان نگاه کرده و احساس می‌کند که اگر نمی‌تواند به اوج خود بازگردد، نباید این کار را انجام دهد. این یک دیدگاه خالصانه است.

با این حال، نولان مطمئن نیست که کاملاً با تارانتینو موافق باشد و معتقد است هنوز جنبه های جذابی در کار یک کارگردان بزرگ وجود دارد و همین برای ادامه کار کافی است. … شاید یک بازی، یک چیز ساختاری یا یک صحنه برای ساخت این فیلم کافی باشد و در حالی که او در فکر تایید کامل است، نمی خواهد به حذف فکر کند.

پل توماس اندرسون کارگردان 2018 با تصمیم تارانتینو مخالفت کرد و گفت: “تا زمانی که او بتواند این کار را انجام خواهم داد.”

آخرین فیلم کریستوفر نولان، اوپنهایمر، دوازدهمین تلاش کارگردانی اوست و پل شریدر نویسنده تاکسی راننده اخیرا آن را بهترین و مهم ترین فیلم قرن نامیده است.

«اپنهایمر» از یونیورسال پیکچرز در تاریخ 21 ژوئیه اکران می شود

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا