اخبار روز

نظر متفاوت وزیر صمت درباره قیمت لاستیک!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، حسین فرهید زاده عصر پنجشنبه در جمع بازرسان معاونت بازرسی حمایت از مصرف کنندگان و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: تولید و توزیع لاستیک خودرو امسال نسبت به سال قبل 14 درصد کاهش داشته و این بخش با مشکل مواجه است و مبادله ارز با مشکل مواجه است.

وی جبران کمبود تولید لاستیک خودرو در کشور را مستلزم تامین ارز برای واردات این بخش و ساماندهی بخش توزیع، خروج از حالت سنتی و ثبت نام توزیع کنندگان لاستیک در سامانه جامع تجارت عنوان کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه پیشنهاد خود را برای بسته تامین ارز از طریق تالار دوم سامانه نیما و کاهش تعرفه واردات (10 درصد) ارائه کرد تا در مدت سه ماه لاستیک خودرو با قیمت مناسب قابل فروش است و وظیفه بازرسان این اداره کنترل بازار لاستیک خودرو است تا قیمت آن از رقم معقولی فراتر نرود.

فرهید زاده تصریح کرد: به هر حال باید کسری بین تولید لاستیک خودرو و میزان نیاز آنها در کشور به نحوی جبران شود و یکی از راهکارها تامین لاستیک از محل واردات است.

وی افزود: از سوی دیگر یکی از مشکلات حوزه توزیع لاستیک خودرو، رفتار سنتی فعالان این حوزه است. اداره تنظیم بازار کشور مصوبه ای دارد که با نظارت و راهنمایی وزارت صنعت معدن انجام می شود. و تجارت، توزیع کنندگان لاستیک خودرو در سامانه جامع سکوهای معاملاتی یا فروشگاه های ثبت نام، البته این مصوبه شامل توزیع کنندگان روغن موتور نیز می شود.

وی با اشاره به مجوزی که قبلا برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر شده بود، گفت: حوزه لوازم خانگی مجاز است برای مقاصد تعزیراتی قیمت را تا 30 درصد افزایش دهد، اما بیش از این رقم بیش از حد ارزش گذاری شده است و به دنبال این هستیم که حداکثر قیمت لوازم خانگی را تعیین کنیم.

فرهید زاده تصریح کرد: اگرچه قیمت های اجباری را نمی پذیریم، اما بین اقتصاد مقاومتی، اقتصاد جهادی و اقتصاد آزاد تفاوت وجود دارد و با توجه به فضای حاکم بر کشور باید بازار را به نوعی حتی قیمت‌گذاری دستوری بر بازار نظارت رصد کرد.

رضوی در پاسخ به افزایش قیمت شن و ماسه در خراسان گفت: تعیین قیمت شن و ماسه منوط به تصمیم دیوان عدالت اداری است، اما برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها، ظرفیت قوه قضاییه و … می توان از استانداری ها در استان ها استفاده کرد و با نظارت می توان مشکل را حل کرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا