اخبار ارز دیجیتال

همه چیز در مورد هاوینگ لایت کوین / بررسی تاثیرات هاوینگ بر قیمت لایت کوین

لایت کوین یا LTC یکی از اولین پروژه های ارز دیجیتالی بود که پس از بیت کوین وارد بازار شد و بسیاری از کاستی های این ارز دیجیتال را برطرف کرد. این ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه ای به همین نام است و توسط چارلی لی پایه گذاری شده است. عملکرد این ارز دیجیتال شباهت زیادی به بیت کوین داشت و به همین دلیل افراد زیادی با روند کار آن آشنا بودند.

اما جدای از شباهت عملکرد آن به عملکرد بیت کوین، بسیاری از مشکلات بیت کوین مانند سرعت پایین را نداشت. هاوینگ لایت کوین در سال های اخیر کاهش قابل توجهی داشته است که بر روی قیمت لایت کوین تاثیر گذاشته است. در ادامه به طور کامل توضیح می دهیم که هاوینگ لایت کوین چیست و چه تأثیری بر قیمت این ارز دارد.

تاریخچه لایت کوین

این ارز دیجیتال مدت کوتاهی پس از ایجاد بیت کوین تأسیس شد. چارلی لی، بنیانگذار لایت کوین، یک گیمر حرفه ای بود که اطلاعات زیادی در مورد ارزهای مختلف و ارزهای دیجیتال داشت. او با بررسی ایراداتی که در بیت کوین وجود داشت، سعی کرد ارز دیجیتالی با عملکردی مشابه بیت کوین اما با نقص های بسیار کمتر ایجاد کند.

یکی از واضح ترین مشکلات بیت کوین سرعت پایین آن بود. لایت کوین این مشکل را حل کرد و با چهار برابر کردن سرعت بلاک چین نسبت به سرعت بلاک چین بیت کوین، سرعت شبکه را تا چهار برابر افزایش داد.

مدل کاری لایت کوین الگوریتم اثبات کار است و بسیار شبیه بیت کوین است. بنابراین، کاربرانی که اطلاعات کمی در مورد ماینینگ و ارزهای دیجیتال دارند، می توانند به راحتی استخراج لایت کوین را با رایانه خود شروع کنند. سرعت بالای لایت کوین همچنین باعث می شود کارمزد تراکنش ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد و قیمت این ارز دیجیتال افزایش یابد. دلایل زیر برخی از مهم ترین مزیت های لایت کوین است که باعث افزایش محبوبیت این ارز دیجیتال در بین مردم شده است.

  • امکان پرداخت و انتقال از هر جای دنیا
  • از اطلاعات محرمانه کاربران در برابر حملات سایبری محافظت می کند
  • امکان تایید تراکنش.
  • کارمزد تراکنش لایت کوین کمتر از بیت کوین است
  • حذف اشخاص ثالث و واسطه ها از روند کاری و حفظ حریم خصوصی کاربران

نصف کردن لایت کوین چیست و چه تاثیری بر آن دارد؟

هاوینگ لایت کوین چیست؟

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و لایت کوین، ارزهای ضد تورم هستند. برای این سکه ها، هاوینگ به معنای نصف کردن پاداش استخراج سکه های دیجیتال است. این به حفظ قیمت و ارزش این ارزها در بازار جهانی کمک می کند. بیت کوین و لایت کوین هر چند سال یک بار، هاوینگ دارند. پس از هاوینگ پاداشی که به استخراج کنندگان برای استخراج این ارزهای دیجیتال داده می شود، نصف می شود. در ادامه این قسمت توضیحات بیشتری در مورد هاوینگ لایت کوین و تاثیر آن بر قیمت این ارز دیجیتال ارائه شده است.

همانطور که اشاره کردیم، لایت کوین مانند بیت کوین هر چند سال یکبار هاوینگ می شود. این بدان معناست که میزان پاداش ماینرها برای استخراج این ارزها به نصف کاهش می یابد. این دوره شماره ثابت رسمی ندارد، اما عموما هر 4 سال یک بار برگزار می شود. ممکن است به نظر برسد که در این صورت ماینرها ضرر خواهند کرد.

اما در واقعیت اینطور نخواهد شد. این سیاست و به طور کلی نصف شدن لایت کوین برای جلوگیری از کاهش ارزش آن است. با نصف شدن لایت کوین، میزان استخراج و عرضه این ارز دیجیتال نیز کاهش می یابد. در نتیجه قیمت آن در بازار افزایش یافته و ماینرها سکه های با قیمت بالاتری خواهند داشت.

نصف کردن لایت کوین چیست و چه تاثیری بر آن دارد؟

هاوینگ یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا لایت کوین تأثیر مستقیمی بر قیمت آن خواهد داشت. به طور معمول هر بار که به فصل هاوینگ لایت کوین نزدیک می شویم، قیمت این ارز دیجیتال تغییر می کند و با نوسانات زیادی مواجه می شود. لایت کوین تاکنون 2 هالوینگ در سال های 2015 و 2019 داشته است که بررسی این هالوینگ ها می تواند کمک زیادی به تخمین رشد یا کاهش قیمت ارز دیجیتال کند. در سال 2015 اولین هاوینگ لایت کوین انجام شد.

قبل از شروع این نصف شدن، قیمت لایت کوین با افزایش قابل توجهی مواجه شد و سپس برای مدت طولانی ثابت ماند. هاوینگ این ارز دیجیتال در سال 2019 نیز از همین الگو پیروی کرد. یعنی قبل از شروع نصف شدن قیمت بالا رفت و بعد مدت ها ثابت بود. نصف شدن بعدی لایت کوین طبق الگوی مشاهده شده در سال 2023 خواهد بود.

تاثیر هاوینگ لایت کوین بر قیمت آن

در بخش قبل متوجه شدیم که نصف کردن لایت کوین تاثیر زیادی بر قیمت آن خواهد داشت. در ماه های منتهی به هاوینگ لایت کوین، قیمت آن افزایش می یابد. سپس تا مدتی این ارز قیمت ثابتی خواهد داشت و در ماه های بعد با کاهش قیمت ارز دیجیتال مواجه خواهیم شد. البته لازم به ذکر است که قیمت لایت کوین حتی در ماه های بعد و با کاهش قیمت، بالاتر از قیمت قبل از شروع فرآیند نصف شدن لایت کوین خواهد بود.

انتظار می رود هاوینگ بعدی، لایت کوین در 2 آگوست 2023 انجام شود. پاداش استخراج برای این سکه، که در حال حاضر 12.5 LTC است، در 2 آگوست 2023 به 6 LTC کاهش می یابد. همانطور که می بینید، نصف شدن در این تاریخ صورت گرفته و هزینه آن نصف یا کمتر می شود. در ماه های منتهی به آگوست، فعالیت های شبکه لایت کوین به شدت افزایش می یابد و قیمت این ارز دیجیتال به شدت افزایش می یابد و به اوج خود در سال 2023 می رسد.

اکثر افرادی که قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارند، با مطالعه الگوریتم هاوینگ این ارزهای دیجیتال، زمان خرید و فروش ارزهای خود را تعیین می کنند.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، هاوینگ لایت کوین تاثیر مستقیم و زیادی بر قیمت این سکه در بازار دیجیتال دارد. اگر کارمزد استخراج این ارز دیجیتال ثابت بماند و تغییری نکند، قیمت و ارزش آن در بازار به تدریج کاهش می یابد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا