اخبار روز

خودروهای صفر چگونه کارت سوخت دریافت کنند!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، اگرچه برخی سایت های خبری از برگزاری رویداد جدیدی برای صدور کارت سوخت خودروهای صفر کیلومتر خبر داده اند، اما در ابتدا مرداد ماه محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از این پس مالکان خودروهای 0 کیلومتر برای دریافت کارت سوخت خود باید به پلیس +10 مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه دارندگان خودروهای نو که امسال خودروی خود را از شرکت های خودروسازی دریافت کرده اند اما کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکرده اند، باید برای پیگیری روند صدور کارت به هر یک از کلانتری +10 کشور مراجعه کنند. وی گفت: این روند در گذشته اینگونه نبود و اکنون شرایط تغییر کرده است.

به گفته وی، در آن زمان این کارت سوخت برای مالکان خودروهای صفر کیلومتر صادر می شد، اما از این پس لازم است تمامی دارندگان خودرو چه صفر کیلومتر و چه غیر آن برای دریافت  کارت سوخت خود به پلیس +10 مراجعه کنند.

چه مدارکی لازم است؟

مدارک هویتی مالک جهت درخواست کارت سوخت هوشمند به شرح زیر است: برای اشخاص حقیقی یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا پاسپورت برای اشخاص حقوقی، معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضا و مهر همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا پاسپورت نماینده الزامی است. دارندگان وکالتنامه معتبر نیز می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر از جمله اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

در مورد خودروهای لیزینگی (خودروهای اجاره ای با شرط مالکیت) اسناد و مدارک موجود در اختیار استفاده کننده خودرو از جمله کارت خودرو ملاک عمل می باشد. مدارک شناسایی خودرو شامل کارت شناسایی خودرو یا گواهی مالکیت خودرو یا گواهی محضری به همراه بیمه نامه معتبر شخص ثالث می باشد.

برای تکمیل فرم تعهد در دفاتر پلیس +10، واریز مبلغ 10 هزار تومان در پایانه های POS بانک ملت واقع در این دفاتر و دریافت رسید ثبت نام درخواست کارت از کاربر سوخت هوشمند، مراحلی وجود دارد که باید طی شود.

کسانی که در وب سایت دولت همراه ثبت نام کرده اند نیازی به ارائه درخواست تکراری ندارند. کارت سوخت این افراد از طریق پست به آدرسی که اعلام کرده اند ارسال می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا