اخبار روز

میلیون ها سپرده به حساب / جزئیات بانکی


به گزارش پی ام آپ، صلاحیت معلمان یکی دیگر از دغدغه های حوزه آموزش و پرورش است که با گذشت حدود 10 سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در شورای اسلامی در دست بررسی است. تلقی می شود باعث ارتقای کیفیت آموزش و سپس بهبود وضعیت معیشتی معلمان می شود، طرح احراز صلاحیت معلمان یکی از پرسروصداترین طرح های این روزها در مجلس است. زیرا با انجام طرح احراز صلاحیت معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

رضا مرادصحرایی گفت: کنکور 1402 یکی از مشکلات مبرم نظام و آموزش و پرورش است چرا که اهمیت کنکور به دلیل نقشی که در ارتقای آموزش و پرورش دارد کمتر از طبقه بندی نیست بلکه موضوعی است که فراهم کردن زیرساخت های امتحانات نهایی همانطور که انتظار می رود مهم است و باید به آن توجه شود.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه هفتم بسیار مهم است و این برنامه باید برای یک نظام آموزشی بسیار قوی برنامه ریزی شود تا در اجرای آن با مشکل مواجه نشویم. روح برنامه هفتم بر اساس نظم و انضباط است. بنابراین در نظام آموزشی همه کارکنان باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی گفت: در برنامه هفتم قرار است طوری برنامه ریزی کنیم که 50 درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای بروند. ایجاد تحول بدون حضور معلمان امکان پذیر نیست، بنابراین باید ارتباط بین نظام آموزشی و معلمان را تقویت کنیم.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش برخی از اهداف دنبال شده در برنامه هفتم از جمله رفع شکاف ادراکی، عاطفی و شناختی معلمان و دانش‌آموزان، لزوم انتقال 50 درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای، ضرورت را بررسی کرد. وی تغییر برنامه درسی و کاهش حجم را از جمله اهداف دروس، جلب کمک خانواده ها در آموزش و پرورش، اتصال مدارس، مساجد و منازل، آموزش به روش های ترکیبی و جذب 11000 مربی عنوان کرد.

رتبه بندی به عنوان یکی از مهم ترین طرح های آموزش و پرورش این روزها حرف و حدیث های زیادی به میان می آید: از یک سو نمایندگان مجلس اعلام می کنند بهترین طرح را تصویب کرده اند و همه جوانب آن را دیده اند اما از سوی دیگر می بینیم که بدنه وزارت آموزش و پرورش همچنان مشکل دارد.

از سوی دیگر معلمان مطالبات صنفی دیگری نیز دارند که باید به آنها رسیدگی شود تا حادثه تلخ پرداخت نکردن حقوق معلمان در شب عید تکرار نشود. طبقه بندی برای معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش نیز یک اصل مهم تلقی می شود چرا که در این شرایط بد اقتصادی می تواند درآمد و حقوق و مزایای آنان را بهبود بخشد و از نظر معیشتی کمک شایانی به خانواده های فرهنگیان کند.

از یک سو نمایندگان مجلس بر حمایت از معلمان اصرار دارند اما از سوی دیگر شاهد هستیم که دولت در تامین منابع معلمان دچار مشکل است. اما برخی از نمایندگان مجلس معتقدند دولت باید مصوبه یکسان سازی و همچنین طبقه بندی معلمان را به درستی اجرا کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا